Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liitoskivuista...

19.12.2005 |

Milloin te tunnette liitoskipuja? Voiko se olla pistävä ja jossain määrin lamauttava kipu?

Tänään ja eilen esimerkiksi jalan nostaminen toisen päälle tuottaa tuskaa, samoin kävely on hidasta ja vaappuvaa... Menossa rv 25 ja tuplat tulossa. Jatkuvatko kivut tästä hamaan loppuun asti? Oletteko höllänneet tahtia, vai liikkuneet minimin hampaat irvessä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samoja oireita...rv 29 menossa....kuulemma vaan liian aikaisin... mutta mulla kohdunsuu pehmennyt....liittyiskö tää kaikki ennenaikaisen synnytyksen riskiin näillä viikoilla???????

Vierailija
2/5 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen odotusaikana en tiennyt, mistä jotkut puhuivat, todeksi tunsin ne kakkosta odottaessani 1½v myöhemmin :( Silloin olin kotona esikoisen kanssa ja mielestäni kivut olivat kuitenkin siedettäviä.

Kolmosta odottaessani viime vuonna jouduin jäämään sairaslomalle rv 32, kun en pystynyt kävelemään...Pitkin seiniä otin tukea, kaupassa nojasin ostoskärryihin ja askel kerrallaan hammasta purren taivalta taitoin. Silloin oli jo nuo pojat 5 ja 3v joten mitään vuodelepoa en edes voinut kuvitella. Enkä olis kyllä halunnutkaan, tuntui, että paikallaan olon jälkeen kivut olivat vielä hurjemmat. Sitten yhtäkkiä kivut loppuivat joskus rr 34-35 paikkeilla, koska vitsailinkin töissä, että nythän sitä vois taas töihin palata :D

Nyt odotan neljättä, ikäeroa nuorimmille tulee 1½ vuotta. Viikkoja on kasassa 24 eikä ***kopkopkop*** liitoskivut vielä vaivaa. Muutenkin tämä raskaus on kaikista helpoin kun ei ole päivittäisiä supisteluja rv 15 lähtien. No, tosin sit rakenneultrassa löytyi murhehdittavaa, mutta se ei liity tähän.

Tsemppiä ja kestämistä liitoskipujen kanssa, niiden inhottavuutta ei tiedä jos ei ole kokenut.

T: Vuokko rv 24, lapset -99, -01 ja -04

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä tuosta kivusta sanoa, että mulla ainakin nyt viimeksi kipu oli sellainen, kun olisi puukolla alapäätä törkkinyt, vihlaiseva ja joka askeleella sattuva. Välillä en tosiaan voinut jalkaa nostaa/laskea askelta ottaakseni, vaan oli vaan pysyttävä paikallaan. Mulla ei liittynyt nostamisiin tai kantamisiin vaan nimenomaan vaan kävelyyn.

Vuokko

Vierailija
4/5 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teille lääkärit tai terkkarit ovat sanoneet ohjeeksi? Onko liitoskivuilla (ilman supisteluja) mitään tekemistä " paikkojen" pehmenemisen tms. kanssa?

Eespäin vain hampaat irvessä siis mutta ilman huolta ennenaikaisesta synnytyksestä?

Vierailija
5/5 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitoskivut ovat nivelsiteiden yms venymisestä aiheutuvia kipuja. Nivelten ja häpyluun liitokset joustavat synnytyksessä ja tähän elimistö valmistautuu jo ennen synnytystä. Toisilla venyy enemmän ja toisilla vähemmän. Ei vaikuta mitenkään ennenaikaisen synnytyksen riskiin.

Vauvan pään laskeutuminen ja kiinnittyminen synnytyskanavaan ja vauvan pään kääntelystä johtuva kipu on sitten eri asia. Se voi ennakoida ennenaikaista synnytystä, jos siihen liittyy muutoksia kohdun kaulassa ja (kipeitä) supistuksia.