Kuulun ammattiliittoon, nytkö siitä pitäisi erota, jos haluan
Saada mitään hyötyä/iloa ansiotulojen verokevennyksestä? Jääkö muuten + - 0:n sekin ilo?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Mä maksan jäsenyydestä omassa liitossa 46 e kk. Olen miettinyt eroamista jo jonkin aikaa, ja nyt päätin erota.
Teet siis juuri sitä mitä hallitus halusikin. Bää, bää 🐑🐑🐑🐑🐑
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä maksan jäsenyydestä omassa liitossa 46 e kk. Olen miettinyt eroamista jo jonkin aikaa, ja nyt päätin erota.
Onpas kallis. Itsellä 300€/vuosi, ei riipu tuloista. Tuo vähennys meni, mutta en aio erota liitosta jonkun vtun Orpon ja Häkämiehen iloksi. Toinen mikä nyt meni, on työhuonevähennys, luokkaa 900€. Noiden vaikutus on minulla luokkaa 400€ netto vuodessa.
Mutta eikö ole hienoa, että niille paremmille kokoomuslaisille jotka tienaa kymppitonnin, annetaan 2500€ puhtaana käteen? Orpo itse saa näppiin 3800€. Aivan käsittämätöntä kähmintää.
Miten niin annetaan 2500 e? Hallituksen toimien takia heiltä ei oteta pois sitä rahaa kuten nyt tehdään! Suomi ei saa olla yhteiskunta, jossa 2% tulonsaajista maksaa yli 20% välittömistä veroista ja huonotuloisin 20% huutaa, että hallitus antaa rikkaille rahaa. Työllä palkka ansaitaan, ei sohvalla makaamalla.
Itse kuulun liittoon ja kuuluisin vielä mieluummin, jos liitto keskittyisi olennaiseen esim. drinkkikurssien tai risteilyjen järjestämisen sijaan. En minä liittoa noihin tarvitse.
Oma liittoni ei saanut edes ns. potkulakia poistettua TES:in avulla, vaikka ainakin yksi suuri liitto on näin tehnyt. Oma liitto lähetti vain meilin, jossa luki, että kamala kun tulee potkulaki.
Tämä voi olla hyvä herätys liitoille että alkaisivat tekemään oikeasti töitä duunarin eteen eikä vain tätä lakko pelleilyä ja teatteri soppareita.
Miten saisi liitot käsittämään että pyrittäisiin oikeasti neuvottelemaan sellaisia soppareita että niistä hyötyy molemmat osapuolet eikä järjetöntä vastakkainasettelua vain. Se kun hyödyttää molempia että firmalla menee hyvin.
Ei ole 2000 luvulla tullut mitään ayn aikaan saamaa hyötyä työntekijöille, pikku prosentti korotukset teatraalisten toimien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa ei ymmärrä vähennyksiä ollenkaan, tässä rautalangasta: Jos olet tähän asti maksanut Ay-maksua 300 euroa vuodessa ja vähentänyt maksimimäärän työhuonevähennyksiä, muttet ole tehnyt muita vähennyksiä työhön liittyen, niin muutos 20 veroprosentilla on 300*0.2=60€ ja 960-750= 260*0.2=52€. Eli vuodessa maksat noin 112e enemmän veroa, joka taas on paljon vähemmän, kun verovähennykset.
Kuulut näköjään valtaosaan. 20 veroprosentilla marginaalivero on n.40% eli laskelmassasi esitetty hyöty tuplaantuu. Ei se silti paljoa ole ja jää hieman veronkevennystä pienemmäksi summaksi tuossa tuloluokassa, mutta todistit tosiaan oikeaksi tuon, ettei valtoasa ymmärrä vähennyksiä ollenkaan.
Olisikohan jo tavallisen palkkatyöläisen aika alkaa miettiä hiukan tarkemmin, ketä äänestää? Ja ylipäätään äänestää!
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää, että kuka palkansaaja on niin tyhmä, että on äänestänyt nykyistä hallitusta? :)
Menetitkö kaksi euroa verovähennyksiä? Niiden takia eroat siis liitosta ja syytät nyt siitä hallitusta
Vierailija kirjoitti:
Itse kuulun liittoon ja kuuluisin vielä mieluummin, jos liitto keskittyisi olennaiseen esim. drinkkikurssien tai risteilyjen järjestämisen sijaan. En minä liittoa noihin tarvitse.
Oma liittoni ei saanut edes ns. potkulakia poistettua TES:in avulla, vaikka ainakin yksi suuri liitto on näin tehnyt. Oma liitto lähetti vain meilin, jossa luki, että kamala kun tulee potkulaki.
Itse olen vttuuntunut noihin prosenttikorotuksiin joista hyötyvät eniten jo valmiiksi hyväpalkkaiset pienipalkkaisten jäädessä taas lisää jälkeen palkoissa
Turha meuhuta tuloeroja, jos itse on niitä lisäämässä
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan eroa. Pieni hinta siitä, että joku yrittää pitää työntekijän puolia tulevissakin neuvotteluissa.
En minäkään! Missään nimessä ei niin pidä tehdä! Sehän juuri on tämän koko juonen idea! Pyritään viemään liitoilta toimintakyky, jotta työnantajat saisi vapaasti kyykyttää työntekijöitä! Nyt viimeistään pitäisi päinvastoin liittyä liittoon jos ei jo kuulu! Pitää taistella vastaan, ja yksin on aika heikoilla.
Itse olen vttuuntunut noihin prosenttikorotuksiin joista hyötyvät eniten jo valmiiksi hyväpalkkaiset pienipalkkaisten jäädessä taas lisää jälkeen palkoissa
Turha meuhuta tuloeroja, jos itse on niitä lisäämässä
Et sitten tainnut ymmärtää, että jos palkkoja korotetaan samalla euromäärällä, lähestytään tasapalkkaa. Vai oletko sitä mieltä, että siivoojan ja lääkärin palkan pitäisi olla sama? Myös prosenttikorotuksilla lähestytään tätä progressiivisen verotuksen vuoksi, jos verotuksen tulorajoja ei samalla muuteta.
Etpä taida ymmärtää sinäkään. Laskeppa veroprosenttilaskurilla. Kyseenalaistan myös laskusi. Onko 960-750 260?