Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuulun ammattiliittoon, nytkö siitä pitäisi erota, jos haluan

Vierailija
24.04.2025 |

Saada mitään hyötyä/iloa ansiotulojen verokevennyksestä? Jääkö muuten + - 0:n sekin ilo?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse koskaan eroa. Köyhälle alle 3000 tuenaavalle tuo rikkaiden veroale on yhtä paskaa! 

Minulla kun viimeksi nousi palkka oli ammattiosaston ansiota!! Nousi enemmän kun hikinen 15e/kk veroale.

Haluan nähdä palkkakuitissa oikean palkan. En mitään isin ja äitin veroalea.

Mietin muuten että tuleekohan yksikään suurituloinen julkisuuteen joka vastustaa tuota!!! Onkoham sellaista ihnmistä olemassanjolla on sen verran empatiaa.

Vierailija
22/52 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä maksan jäsenyydestä omassa liitossa 46 e kk. Olen miettinyt eroamista jo jonkin aikaa, ja nyt päätin erota. 

Onpas kallis. Itsellä 300€/vuosi, ei riipu tuloista. Tuo vähennys meni, mutta en aio erota liitosta jonkun vtun Orpon ja Häkämiehen iloksi. Toinen mikä nyt meni, on työhuonevähennys, luokkaa 900€. Noiden vaikutus on minulla luokkaa 400€ netto vuodessa.

Mutta eikö ole hienoa, että niille paremmille kokoomuslaisille jotka tienaa kymppitonnin, annetaan 2500€ puhtaana käteen? Orpo itse saa näppiin 3800€. Aivan käsittämätöntä kähmintää.

Eli sinulla on siis vuodessa 750 eurolla oikeita vähennyksiä esim. Työvälineitä tai ammattikirjoja? Muutenhan tuosta työhuonevähennynsestä ei oikein hyötyä ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa ei ymmärrä vähennyksiä ollenkaan, tässä rautalangasta: Jos olet tähän asti maksanut Ay-maksua 300 euroa vuodessa ja vähentänyt maksimimäärän työhuonevähennyksiä, muttet ole tehnyt muita vähennyksiä työhön liittyen, niin muutos 20 veroprosentilla on 300*0.2=60€ ja 960-750= 260*0.2=52€. Eli vuodessa maksat noin 112e enemmän veroa, joka taas on paljon vähemmän, kun verovähennykset. 

Vierailija
24/52 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin liitosta ja myös Loimaan kassasta, koska työttömyys ei vaan sovi mun pirtaani. Teen kahta työtä.

Työttömyyskorvaus - korvaus työttömyydestä? En osaisi nauttia moisesta etuudesta.

Vierailija
25/52 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siltä tuntuu. Ihan kusetusta tuo veroale. Työhuonevähennys ja jäsenmaksuvähennys katoavat, lisäksi kuntavero nousee koska valtio vie kunnilta rahoitusta. Luultavasti takkiin tulee. Veroalennus olisi itselläni 25€/kk joten ei oikeastaan yhtään mitään. Isot vaikutukset kuitenkin valtiontalouteen kokonaisuudessaan. Kivaa kikkailua seuraavia vaaleja silmällä pitäen.

Vierailija
26/52 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää, että kuka palkansaaja on niin tyhmä, että on äänestänyt nykyistä hallitusta? :)

No nythän palkansaaja saa lisää rahaa. Eikö se sitten kelpaakaan. Ei se pienipalkkaiselle paljon ole, mutta jotain sentään.

Vierailija
27/52 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ay-yhdistyksillä on kuluissa niin paljon ilmaa, että ihan niitä karsimalla saadaan myös jäsenmaksut tippumaan. 

Vierailija
28/52 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kauan sitten ollu työttömänä, silloin sain täyden palkan verran rahaa, vaikken en tehnyt mitään muuta kuin mitä huvitti kotona. Sain säästöön mukavasti rahaa, kun työmatkakulut ja lounaat ja muut jäi pois. Silloin kyllä ihmettelin, miten sellaiseen on varaa, ei ihmekään, että maa meni lopulta konkurssiin.

Vierailija
29/52 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siltä tuntuu. Ihan kusetusta tuo veroale. Työhuonevähennys ja jäsenmaksuvähennys katoavat, lisäksi kuntavero nousee koska valtio vie kunnilta rahoitusta. Luultavasti takkiin tulee. Veroalennus olisi itselläni 25€/kk joten ei oikeastaan yhtään mitään. Isot vaikutukset kuitenkin valtiontalouteen kokonaisuudessaan. Kivaa kikkailua seuraavia vaaleja silmällä pitäen.

Jos kunnat eivät tekoälyn avulla saa tehostettua toimintaa tuon 2 prosentin vertaa, niin sietääkin siellä nostaa kuntaveroa. Onneksi meillä ainakin valittiin täyspäiset päättäjät, jotka onneksi osaavat vaatia myös jotain tuolta lapioporukalta. 

Vierailija
30/52 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä maksan jäsenyydestä omassa liitossa 46 e kk. Olen miettinyt eroamista jo jonkin aikaa, ja nyt päätin erota. 

EK:n ja hallituksen luokkasota pääoman omistajien puolesta palkkatyöläisiä vastaan saa pienen erävoiton!

Vierailija
31/52 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää, että kuka palkansaaja on niin tyhmä, että on äänestänyt nykyistä hallitusta? :)

No nythän palkansaaja saa lisää rahaa. Eikö se sitten kelpaakaan. Ei se pienipalkkaiselle paljon ole, mutta jotain sentään.

En ole äänestänyt mitään hallitusta, hallitus muodostetaan vaalit voittaneiden kesken. Demareille ei kelvannut tulla mukaan, kun Marin olisi halunnut pääministeriksi ja äänet ei ihan riittäneet. Se on kyllä ketuttanut monta kertaa moniakin demareita. Siis se kieltäytyminen hallitusneuvoitteiluista. Persut suostuivat  hallitukseen.

Vierailija
32/52 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä ammattiliitoihin kuulumisesta ei ole enää mitään hyötyä. Lakkoja vain tunkevat joka väliin. Ja haluavat parempaa palkkaa. Kun sitä nyt on tulossa, niin ei kelpaa sekään. Pitäisikö pistää lakko pystyyn, että EMME halua veronalennuksia.

Vierailija
33/52 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän hallitus tässä ajaa takaa, nimittäin ettei ay-liikkeitä enää sitten olisi ja siten ei kukaan pitäisi työntekijöiden puolia.

Nimenomaan, hajoita ja hallitse. Ikivanha temppu. Täytyy muistaa, että Orpon hallitus on ensisijaisesti EK:n asialla, kirjoitusvirheitä myöten.

Tämähän ei pidä paikkansa (jos oikein muistan), kirjoitusvirheenhän korjasivat.

Vierailija
34/52 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin liitosta ja myös Loimaan kassasta, koska työttömyys ei vaan sovi mun pirtaani. Teen kahta työtä.

Työttömyyskorvaus - korvaus työttömyydestä? En osaisi nauttia moisesta etuudesta.

Onko jo kerätty iso kassa lakiapua varten, jos joudut laittomasti irtisanotuksi?

Vierailija
35/52 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan itse koskaan eroa. Köyhälle alle 3000 tuenaavalle tuo rikkaiden veroale on yhtä paskaa! 

Minulla kun viimeksi nousi palkka oli ammattiosaston ansiota!! Nousi enemmän kun hikinen 15e/kk veroale.

Mietin muuten että tuleekohan yksikään suurituloinen julkisuuteen joka vastustaa tuota!!! Onkoham sellaista ihnmistä olemassanjolla on sen verran empatiaa.

Onhan niitä empatioita, niillä ei vain makseta laskuja. Jokainen liian rikkaaksi itsensä tunteva voi ihan vapaasti luopua omasta palkastaan tai osasta siitä vaikka laittamalla rahaa valtion tilille.

Vähän niinkuin tämä empaattinen paavi saarnasi, että toisten pitää antaa köyhille rahaa, mutta itse istui suunnattomaan painavan  rahakirstun päällä.

Vierailija
36/52 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuossa 3000-3300 euron palkkalaiset saa eniten hyötyä veroalesta. Heitä on valtaosa palkan saajista, niille vähäisille tosi rikkaille siitä potista menee vähän, koske suomessa ei niitä uuri ole.

Mutta se onkin jo korkeampaa matematiikkaa, kun muutama vuorineuvoskin on jo herätetty eniten hyötyväksi. Marinkin jo  riekkuui miten paljon ne vuorineuvokset ansaitsee, niinkuin silla olisi miljoonien palkan saajien joukossa mitään merkitystä.

Vierailija
37/52 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio erota liitosta enkä varsinkaan työttömyyskassasta. Vaikka hallitus nyt varmaan EK:n pyynnöstä tavoittelee sellaista, että palkansaajat eivät kuuluisi liittoihin. Olisihan se työnantajan etu. 

Vierailija
38/52 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kauan sitten ollu työttömänä, silloin sain täyden palkan verran rahaa, vaikken en tehnyt mitään muuta kuin mitä huvitti kotona. Sain säästöön mukavasti rahaa, kun työmatkakulut ja lounaat ja muut jäi pois. Silloin kyllä ihmettelin, miten sellaiseen on varaa, ei ihmekään, että maa meni lopulta konkurssiin.

Täyden palkan verran sait rahaa työttömänä ollessa? Just joo, ja lehmät lentää. Valtion kannalta on myös saman hintaista, saako työtön Kelan peruspäivärahaa vai ansiosidonnaista. Valtio maksaa ansiosidonnaisesta vain Kelan peruspäivärahan suuruisen osan ja loppu tulee työttömyyskassasta, joka ei ole valtion rahaa. 

Vierailija
39/52 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jo kerätty iso kassa lakiapua varten, jos joudut laittomasti irtisanotuksi?

Itse sijoitan 50 euroa kuussa Nordnetin kuluttomaan rahastoon, tällä hetkellä arvo noin 5000 euroa. Ja toki ymmärrän itsekin, milloin potkut ovat laittomat, jolloin häviäjä toki maksaa kulut. Erona on, että eläkkeelle jäädessä tuo potti todennäköisesti on minulla, kun taas hukkaan heitetyt jäsenmaksut eivät sinua hyödytä. 

Vierailija
40/52 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täyden palkan verran sait rahaa työttömänä ollessa? Just joo, ja lehmät lentää. Valtion kannalta on myös saman hintaista, saako työtön Kelan peruspäivärahaa vai ansiosidonnaista. Valtio maksaa ansiosidonnaisesta vain Kelan peruspäivärahan suuruisen osan ja loppu tulee työttömyyskassasta, joka ei ole valtion rahaa. 

No ei tasan tarkkaan tule tuo loppu työttömyyskassasta, vai luuletko todella, että sillä 63 euron vuosimaksulla voidaan kustantaa maksetut ansiosidonnaiset? Se loppu tulee Kaikilta palkan mukana perityistä ttöttömyysvakuutusmaksuista.