En saanut laihdutuslääkettä.
Kävin terveysasemalla kysymässä tätä lääkettä, joka laihduttaa. Lääkäri kieltäytyi määräämästä. Käski laihduttaa ja liikkua. Millä perusteella kyseistä lääkettä oikein määrätään?
Kommentit (17)
Sun täytyy ensin lihottaa itsesi niin isoksi että lääkäri näkee miten lihava olet
Mene yksityislääkärille niin saat reseptin ilman ongelmaa.
Jos mikään ei estä sinua laihduttamasta ilman lääkkeitä, laihdutuslääkkeita ei luonnollisesti määrätä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä bmi?
Bmi en tiedä, mutta olen 160 cm ja 65 kg.
Aloita elämä taparemontilla.
eivät laihdutuslääkkeet ole mitään riskittömiä. Yritä ensin itse. Älä ole laiskimus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä bmi?
BMI 24. Lihavuus lääkkeelle pitää olla BMI yli 30 alkujaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä bmi?
Mielenterveyden palveluihin sinut olisi pitänyt ohjata. Kehonkuvan häiriö.
Vierailija kirjoitti:
Et ollut tarpeeksi lihava?
Mittojensa mukaan AP on kylläkin läskipää.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla osoitettavissa selkeä terveysriski, ei sitä huvilaihduttajille määrätä
Paitsi Hollywood-tähdille. Ja Meghan Marklelle.
Jos tosissasi kirjoitat, niin en ihmettele ettet saanut lääkettä. BMI noilla mitoilla 25,4 eli just lievän ylipainon puolella ( yli 25).
Mielestäni kaikille vähänkin ylipainoisille pitäisi määrätä kyseistä lääkettä, koska se säästää lopulta terveydenhuollon kustannuksia , vähentämällä ylipainosta johtuvia sairauksia. Verenpaine, diabetes vähenesivät, kun kansa laihtuisi. Monet ylilihavat pääsisivät töihin takaisin, kun kilot tippuisi. Suomessa on todella paljon lihavia ihmisiä, jotka hyötyisivät lääkkeestä.
Nykyään ensisijainen laihdutuskeino on näköjään lääkehoito.Syömisen vähentäminen ei tule mieleen.
Pitää olla osoitettavissa selkeä terveysriski, ei sitä huvilaihduttajille määrätä