Oh hoh Kirkoon kuulumattomat haudataan kirkon jäsenien maksamalla kirkollisverolla! En ole tiennytkään tätä ennen
Tästä pitää tehdä loppu. En halua kustantaa näiden hautaamisia, sori vaan!
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haudata. Kirkko tuottaa lakisääteiset hautauspalvelut jotka valtio hankkii siltä ostopalveluna.
Mut joo, provohan tämä oli, kun kyllä tuon verran nyt jokainen tietää ihan perus kansalaistaidoilla.
Valtio maksaa kirkolle tästä. Mutta orpopurra vähensi sitä summaa jo n 20 miljoonaa ja nyt vähentää taas 20 miljoonaa.
Eli menisi kirkon piikkiin ja kirkko suunnittelee luopuvansa tämän tehtävän hoidosta.
Täysin oikein. Miettikööt hallitus miten hoitaa homman jatkossa.
Niin, tuo on ihan normaalia liiketoimintaa. Kirkko myy palveluita hintaan x ja jos asiakas ei ole valmis maksamaan vaadittua hintaa, ei palvelua enää myydä. Ei nuokaan bisnekset liity mitenkään siihen kuuluuko joku kuopatta kirkkoon vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus ei ihan pidä paikkaansa sillä joussain seurakunnissa ainakin, seurakuntaan kuulumattomilta menee kappelivuokra.
Jos pappi lähettää myös laskun, niin aletaan olla aika lailla omillaan?
Vierailija kirjoitti:
Minä en kuulu kirkkoon ja olen lahjoittanut ruumiini tieteen käyttöön. Sitä voidaan käyttää sitten mm. opetuskäyttöön ja siitä on hyötyä. Ei tule myöskään hautauskuluja. Suosittelen tätä muillekin, kuului kirkkoon tai ei.
Laita vielä hoitotestamenttiin että ei kirkollisia+ papin palveluja. Niin et jää velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus ei ihan pidä paikkaansa sillä joussain seurakunnissa ainakin, seurakuntaan kuulumattomilta menee kappelivuokra.
Mistä se pappi laskuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä jos osallistuu hautaustapahtumaan millään muotoa, ja vainaja ei kuulu kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Kirkkoon kuulumattomat pitäisi työntää lähimpään jokeen virran vietäviksi.
Minulle on ihan sama mitä kropalleni tehdään kuolemani jälkeen. En minä sitä enää ole näkemässä tai tuntemassa.
No kuule . Hautausmaa kuuluu valtiolle vaikka kuuluu kirkoille vaikka on usein lahjoitus maata kirjoille kuin osalla vuokrattua kuin kulut maksaa kuin hoitaminen kuin työntekijöiden palkat kuin välineet kuin teiden kunnostus auraus . Useimmat kirkkojen omistamat maat on jonkun kunnan alueella ja niistä menee myös kiinteistövero . Ortodokseilla on omansa ei kuulu sotkeutua toisten asioihin eikä maille. Eikä tunkeutua toisten taloihin . Ortodokseja hellareita koskee samat lait täällä kuin muitakin. Muita uskontoja muita lahkoja. Et kun kävelet hautausmaalla mieti ensin kenen tontilla kävelet. Samoin kuin kenen talon ovia kolkuttelet. Saattaa vastassa olla isommat voimat .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä jos osallistuu hautaustapahtumaan millään muotoa, ja vainaja ei kuulu kirkkoon.
Ei tuokaan liity millään tavalla vainajan kirkkoon kuulumattomuuteen, vaan on omaisten oma valinta.
Voitaisiinko tehdä niin että kirkoon kuulumattoman vainajan hautaamiseen ei pappi osallistuisi millään muotoa?
Hautaustoimi voisi laskea vainajan hautaan ja sopisi asiasta omaisten kanssa. Ei mitään puheita hautauksen aikana, ettei tulisi kustannuksia veronmaksajille.
Hautaus tietysti klo. 8-15 aikaan arkena.
Armollinen kristillisyys kyllä paistaa tästä keskustelusta 😁
Minut saa tuhkata tai upottaa vaikka suohon.
En halua kirkon palveluksia enkä tarvitse muistokiveä. Sieluni lähtee kohti uutta elämää tai sitten jään valoon. Jää nähtäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kuulu kirkkoon ja olen lahjoittanut ruumiini tieteen käyttöön. Sitä voidaan käyttää sitten mm. opetuskäyttöön ja siitä on hyötyä. Ei tule myöskään hautauskuluja. Suosittelen tätä muillekin, kuului kirkkoon tai ei.
Laita vielä hoitotestamenttiin että ei kirkollisia+ papin palveluja. Niin et jää velkaa.
Kuollut ei voi olla velkaa kenellekään ihan riippumatta siitä kuinka paljon olisi tilannut papin palveluita ennen kuolemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko että sut viskataan sitten vain tunkiolle kun on leikelty? Ei, kyllä sinustakin tulee hautauskuluja mutta nen tulevat muille veronmaksajille. Älä ole noin tyhmä ja tietämätön.
Vierailija kirjoitti:
Voitaisiinko tehdä niin että kirkoon kuulumattoman vainajan hautaamiseen ei pappi osallistuisi millään muotoa?
Hautaustoimi voisi laskea vainajan hautaan ja sopisi asiasta omaisten kanssa. Ei mitään puheita hautauksen aikana, ettei tulisi kustannuksia veronmaksajille.
Ruotsissa taitaa olla näin, että pappi ei esiinny kirkkoon kuulumattomien hautauksissa.
Vierailija kirjoitti:
No eihän se osallistukaan, ellei omaiset sitä erikseen vaadi.
Kirkon kaikki tulot eivät tule kirkollisveroista, valtionbudjetista rahoitetaan myös kirkkoa, valitettavasti. Tänä vuonna osuus 19.2 miljoonaa euroa, hautauksiin ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko että sut viskataan sitten vain tunkiolle kun on leikelty? Ei, kyllä sinustakin tulee hautauskuluja mutta nen tulevat muille veronmaksajille. Älä ole noin tyhmä ja tietämätön.
Eli implikoit, että kaikkien tulisi kuulua kirkkoon, vaikka eivät uskoisikaan mihinkään, tai kannattavat jotain toista uskontoa?
Miksi hyökkäät noin aggressiivisesti toisen kommentoijan kimppuun? Hänhän ei tuolle laille mitään mahda.
Evlut kirkkoa rahoitetaan valtion toimesta sadoilla miljoonilla kirkollisveron lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Johan se jo tehdään niin, ei tämän mikään uutinen pitäisi olla, kuuluu yleissivistykseen. Pappi ei tule hautajaisiin ellei ole erikseen sovittu vainajan siunaamisesta, kuului sitten kirkkoon tai ei.
Joo.Ei kirkkoon kuulumaton saa hautaan tulla kirkkomaalle.Se on kristittyjen paikka ja jotka maksaneet veroa.Ja vähän pitäis katsoo missä on herrasväen puoli ja rahvaan puoli.Ettei säädyt sekotu kirkkomaallakaan.Hallitus napsas kirkon avustuksia niin jääkö ruumiit maanpäälle vai kuka ne hautaa.Kyllä meidän pitää olla nyt tarkkana kun porkkana.Ei paremman väen piikkiin saa elää eikä kuolla.