Hallitus KURITTI köyhiä 2 vuotta jotta nyt on rahaa jota antaa RIKKAILLE
Valtionvelasta viis, siinä on hallituksen politiikka kaikessa lyhykäisyydessään.
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen pitää lähtökohtaisesti itse elättää itsensä. Ei sen niin pitäisi olla, että työssäkäyvät maksaa massiivisia veroja, jotta toiset voi olla työttömänä.
Sä varmaan ymmärrät että meillä ei jokatapauksessa ole niitä työpaikkoja kaikille? Kaikki ei noin vain rupea yrittäjiksi yhtäkkiä, ja osa voi aikuisen oikeasti olla niin sairas, ettei pysty tekemään mitään.
Mites sitten muissa maissa, jossa on kevyemmät vastaavat verot? Suomi ei voi kilpailla niistä huippuosaajista, keitä sitten ovatkaan, jos verotus on heille liian kireä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vahtisin määräaikaisessa työssä päiväkodissa lääkärin lasta, kun ne haukkuu työttömiä palstoilla ja ansiosidonnainen leikattiin?
Ei ole enää motivaatiota vahtia.
No sitä olet jo jankuttanut monta sivua..itsesi elättämisen ei pitäisi olla ehdollista. Sinun elatus ei ole minun tai yhteiskunnankaan tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen pitää lähtökohtaisesti itse elättää itsensä. Ei sen niin pitäisi olla, että työssäkäyvät maksaa massiivisia veroja, jotta toiset voi olla työttömänä.
Jopa kivikauden ihminen halusi auttaa sairastunutta lajitoveria. Huomaa, kuinka evoluutio ottaa takapakkia teissä persuissa.
Vierailija kirjoitti:
Ne maksettavat rahat tulevat niiltä rikkailta.
t. köyhä
Ei ole pakko tulla. Se on tahallaan tehty vastakkainasettelu. Rahaa luodaan myös tyhjästä. Eikä se ole aina kytköksissä työhön, jos sitä virtaa rahakkaille. Tietysti kannattaa miettiä mitä ostaa tai tarvitseeko, ettei joku näe liikaa vaivaa, mutta niin osa tekeekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä varmaan ymmärrät että meillä ei jokatapauksessa ole niitä työpaikkoja kaikille? Kaikki ei noin vain rupea yrittäjiksi yhtäkkiä, ja osa voi aikuisen oikeasti olla niin sairas, ettei pysty tekemään mitään.
Ja miten meillä muilla olisi jatkuvasti rahaa ostaa näiden uusien yrittäen palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tässä saa veroja maksella vieläkin, vaikka vähän helpottaakin. En ajatellut kun aikanaan opiskelin ja ponnistelin siihen mitä nyt olen, että verotettaisiin niin älyttömästi. Itseäni ja perhettäni varten minä ponnistelen pääasiassa , en että joku saisi vain olla jouten. Mukava juttu että joskus menee näinkin päin. Isossa kuvassa kannatan kyllä progressiivista verotusta, mutta on sen oltava vähän reilumpi. Tasaverossakin maksaisin paljon enemmän veroa kuin moni muu, mutta tosiaan kyllä lievä progressio on ok.
Suomessa on miljoona kuusisataa tuhatta eläkeläistä, joihin rahat menevät.
Osaatko käydä lukemassa valtion budjettia? Et, koska olet tyhmä pissis.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kiinnosta ketään?
Onko ne tukirahat työllä tienattu vai mitä tässä otetaan pois?
Törkeyden huippu, mutta mitä muuta voi odottaa kokoomuslaisilta, perussuomalaisilta ja kumppaneilta. Ainut mitä köyhä voi tehdä on välttää ostamasta mitään näitä puolueita äänestäviltä ihmisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Persut, tiesittekö että verorahoja käytetään muuallekin?
Tiestöön, poliiseihin, kirjastoihin, sairaaloihin, kirkkoihin, urheiluun, kulttuuriin, lapsiin, opiskelijoihin, palveluihin, kansanedustajiin, sopeutumisrahaan,...
"Yhteensä Kela maksaa noin 16 miljardia etuuksia. Viime vuonna Kela maksoi euromääräisesti eniten eli 5 miljardia euroa sairausvakuutusetuuksia, joihin kuuluvat muun muassa lääkekorvaukset, sairaspäivärahat ja vanhempainpäivärahat."
https://tietotarjotin.fi/uutinen/792280/kela-maksaa-noin-16-miljardia-e…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tässä saa veroja maksella vieläkin, vaikka vähän helpottaakin. En ajatellut kun aikanaan opiskelin ja ponnistelin siihen mitä nyt olen, että verotettaisiin niin älyttömästi. Itseäni ja perhettäni varten minä ponnistelen pääasiassa , en että joku saisi vain olla jouten. Mukava juttu että joskus menee näinkin päin. Isossa kuvassa kannatan kyllä progressiivista verotusta, mutta on sen oltava vähän reilumpi. Tasaverossakin maksaisin paljon enemmän veroa kuin moni muu, mutta tosiaan kyllä lievä progressio on ok.
Suomessa on miljoona kuusisataa tuhatta eläkeläistä, joihin rahat menevät.
Osaatko käydä lukemassa valtion budjettia? Et, koska olet tyhmä pissis.
Kuntien työllisyyspalveluissa oli maaliskuun 2025 lopussa yhteensä 320 400 työtöntä työnhakijaa. Suomessa oli julkisuuteen annetun tiedon mukaan viime vuoden lopussa vieraskielisiä ulkomaalaistaustaisia yhteensä reilu 610000 henkilöä, eli 10,8 prosenttia Suomen väestöstä. Eli jo lähes miljoona köyhää henkilöä. Toki on niin että kaikki eivät elä köyhäinavun varassa vaikka iso osa heistä perheineen elääkin ainakin osittain.
Nämä ihmiset ovat uusia, "uushuollettavia" entisten päälle jotka aiheuttavat pysyvän negatiivisen poikkeaman huoltosuhteeseen ja rasittavat Suomen valtion ja kuntien budjetteja. Kun tähän otetaan mukaan Suomen kansatalouden tulopuolen 100 miljardin alisuorittaminen verrattuna muihin pohjoismaihin ja tästä 100 miljardin tuotannon arvosta tulouttamatta jäävät verot, on selvää että matematiikan valossa ei julkinen talous selviä tästä kalkyylistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulta ryövätään joka aamu puhelin ja lompakko ja eräänä aamuna ryövätään vain lompakko, niin tarkoittaako se sitä, että sinulle annettiin puhelin?
Niinhän nämä Kelaelätit kuulemma maksavat 20% verojakin siitä tukirahastaan.
Ei valtio rahaa jaa rikkaille, toisin kuin köyhille jakaa. Rikkaat saavat nyt pitää vain omista rahoistaan vähän enemmän ja se on ihan oikea suuntaus.
ovatko kaikki köyhät myös tyhmiä?
"Kela maksoi työttömyysturvaa yhteensä 1,91 miljardia euroa vuonna 2024."
https://tietotarjotin.fi/uutinen/1178571/kelan-maksamien-tyottomyystuki…
Vierailija kirjoitti:
Ei valtio rahaa jaa rikkaille, toisin kuin köyhille jakaa. Rikkaat saavat nyt pitää vain omista rahoistaan vähän enemmän ja se on ihan oikea suuntaus.
Sairaspäivärahaa ja äitiyslomarahaa maksetaan yhtä paljon kuin työttömyystukia.
Ne voitaisiin leikata kokonaan pois, et sä silloin töissä ole.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyödyttää köyhien kurittaminen? En tajua tätä... ihmisten joita ilman oikeastaan kukaan ei pärjäisi. Nyt olisi aika vihdoinkin huomioida heitä, mutta ei... rikkaat sen kuin porskuttaa.
Mutku me tykätään rikkaista enemmän.
Terveisin urpo ja riikkuli
Vierailija kirjoitti:
Minä en mitenkään muista määräaikaisessa työssä, että sulla on keliakia, kun ansiosidonnaista leikattiin joten voi vahingossa tuoda sulle normaalia ruokaa, sorry etukäteen 🤭.
Kiitos hallitus! Emme ole saaneet Kelasta tukia , ei minkäänlaista. Ensi kuussa ei ole meillä edes kotia. Ei varmaan sitten sitä ansaitakaan. T. Äiti ja lapset
Kiitos rakas! Ennen oli koditon pultsari, mutta viestisi innoittamana perustin yrityksen ja nyt tienaan kymmeniä miljoonia vuosittain.
Kiitos!