Milloin eutanasia hyväksytään Suomessa?
Äitini eli ympärivuorokautisessa hoidossa 3 viikkoa. Kuihtui pois.
Kommentit (50)
Pelkona että eutanasiaa suositellaan liian hanakasti, kun rikkaat tarvitsevat "varaosia".
Siihen suuntaanhan yhteiskuntamme "arvot" ovat menossa.
Tämäkin asia on hoidettava itse. Vahvoja kipulääkkeitä jemmaan ja kun tulee tarve eutanasialle niin syö ne lääkkeet. Suomen poliitikot eivät kykene päättämään mitään järkevää eutanasia asiassa. Eihän ne tunarit voi antaa yksilön päättää omasta elämästäkään.
Hiljainen eutanasia on meillä käytössä. Vanhusten annetaan hoitolaitoksissa kuivua ja kuihtua pois kun he itse eivät enää pysty vaatimaan riittävästi ruokaa ja nestettä. Eihän se yhtä nopeaa ole kuin lemmikkieläimille annettava piikki, mutta toimiva ja varma keino.
Vierailija kirjoitti:
"Vakavimman syytöksen mukaan Asperger lähetti potilainaan olleita lapsia Wienin Spiegelgrundin klinikalle. Se merkitsi käytännössä kuolemantuomiota.
Spiegelgrundin klinikka toimi keskuksena, jonne koottiin lapsia, jotka natsihallinnon mielestä "eivät olleet elinkelpoisia". Klinikka toteutti natsijohtaja Adolf Hitlerin niin kutsuttua T4-eutanasiaohjelmaa.
Ohjelman tavoitteena oli vakavasti vammaisten tai parantumattomien ihmisten poistaminen yhteiskunnasta, toisin sanoen surmaaminen. T4-ohjelman myötä surmattiin kaikkiaan yli 300 000 ihmistä."
Ihana eutanasiaohjelma! Siinähän ei ole mitään riskejä tai rajapintoja, eihän!
Odottelen täällä jo innolla junamatkaa kohti leiriä. Kokoomus sen varmasti minulle järjestää kun haluavat minusta muutenkin eroon.
Toivottavasti pian t. Ensimmäinen asiakas
Mä luulin että mä kannatan eutanasiaa. Mutta en taidakaan kannattaa. Se johtaisi kuitenkin siihen että kaikki ihmiset jotka ei tuota niin haluttaisiin tapattaa eutanasialla.
Ei sellaisen hallituksen aikana, missä istuu KD. Heidän mielestään ihmisen kuuluu kärsiä hamaan loppuun asti. Geriatrisilla osastoilla makaa satoja ihmisiä, joilla makuuhaavat luuhun asti, silmät muurautuneet umpeen ja raajat luutuneet jäykiksi koukkuun. Mitään kommunikaatiota ei ole ollut vuosikymmeneen ja soseutettua ruokaa syötetään sekä korjataan samaa seuraavana päivänä hajulla varustettuna toisesta päästä. Ei tuollainen ole ihmisarvoista elämää.
Köyhän potilaan eutanasiatoiveen pystyy väärentämään jos rikkailla sattuu olemaan varaosista puutetta.
Uutisissa ainakin näkee usein kuinka eutanasia hoidetaan junalla.
Tämän nämä ihmiset haluavat nyt takaisin. Perustelutkin täsmälleen samat
Sitten vielä ihmetellään, että miten kukaan ei vastustanut Hitleriä. Sama kaiku on askelten