Valkoinen hääpuku kun morsiamen ikä 51v?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
En laittais. Tossa iässä tietää jo mikä väri itselle sopii ja harvalle se on valkoinen.
Eli onko nuoren syy valkoisen hääpuvun käyttöön ymmärtämättömyys valkoisen sopimattomuudesta itselle.
Valkoisessa on eri sävyjä. Niistä löytyy jokaiselle sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä hääpukua tarvitaan?
Tavallinen asu. Avioliittoon vihkiminen ei edellytä naamareita, asuja, juhlia eikä rahaa.
T: kaksi todistajaa
Yleensäkin turha juhlistaa mitään. Parasta vaan viettää arkea 24/7/365 niin on mukavaa.
Mistä itse tykkäät. Minulla ei ollut vitivalkoista. Valkoisen sävyjä on monia. Huntu keski-ikäisillä olisi outo valinta.
Hmm. Minä olen itse asiassa vielä nelikymppisenä neitsyt (joo joo, huvittavaa on) ja olen ajatellut, että jos vielä sattuisin menemään naimisiin, olisi jotenkin koomista pukeutua tässä iässä valkoiseen hääpukuun. Ajattelin, että luonnonvalkoinen tai shampanjanvärinen olisi jotenkin tyylikkäämpää.
Mutta ehkä olenkin ollut väärässä, eikä puhtaanvalkoista pidetäkään niin kummallisena enää, vaikka morsian olisi minkä ikäinen? En minä itse asiassa muiden päällä ole sitä ikinä nolona pitänytkään, en tiedä miksi sitä sitten itselläni pitäisin jotenkin nolona.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä hääpukua tarvitaan?
Tavallinen asu. Avioliittoon vihkiminen ei edellytä naamareita, asuja, juhlia eikä rahaa.
T: kaksi todistajaa
Tuo on tietysti ihan ok, mutta jos tähän liittyy jotain paheksuntaa toisin toimivia kohtaan, niin se on minusta syvältä. Me järjestimme melko isotkin juhlat, oli asuja ja esiintyjiä ja hyvää ruokaa ja juomaa. Tuntui vaan hyvältä järjestää paitsi itselle, myös suvuille juhlat joissa tavata ja tutustua. Kun joskus on tuntunut itsestäkin, että monia sukulaisia ei näe kuin häissä ja hautajaisissa, kun asuvat eri puolilla, mutta sitten on kuitenkin tosi kiva nähdä, niin halusin että mekin järjestetään edes yhdet tällaiset juhlat joissa voi tavata suvusta vanhoja tuttavuuksia ja toisen osapuolen suvusta uusia, ja juhlia yhdessä. Jos olisi ollut rahasta tosi tiukkaa, toki ei olisi sitten rahaa laitettu niin isoihin häihin. Mutta kun me nyt oltiin kuitenkin molemmat 40+ hyvätuloisia ihmisiä, niin ei sitä rahansäästöä siinä niin ajateltu. Minusta juhlia yleensä on nykyään liian vähän.
- 17
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Minä olen itse asiassa vielä nelikymppisenä neitsyt (joo joo, huvittavaa on) ja olen ajatellut, että jos vielä sattuisin menemään naimisiin, olisi jotenkin koomista pukeutua tässä iässä valkoiseen hääpukuun. Ajattelin, että luonnonvalkoinen tai shampanjanvärinen olisi jotenkin tyylikkäämpää.
Mutta ehkä olenkin ollut väärässä, eikä puhtaanvalkoista pidetäkään niin kummallisena enää, vaikka morsian olisi minkä ikäinen? En minä itse asiassa muiden päällä ole sitä ikinä nolona pitänytkään, en tiedä miksi sitä sitten itselläni pitäisin jotenkin nolona.
Näin milleniaalina en ole koskaan kuullut kenenkään ikäiseni mieltävän valkoista neitsyyden väriksi, vaan ihan vain morsiamen väriksi. Eipä ne ensimmäisten joukossa parikymppisinäkään avioituneet ystäväni millään mittakaavalla ole olleet neitsyitä. Ehkä iäkkäämmillä tuo on joku juttu vielä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En laittais. Tossa iässä tietää jo mikä väri itselle sopii ja harvalle se on valkoinen.
Ai, minun mielestäni valkoinen on niitä harvoja värejä, joka sopii kaikille. Ei riitele minkään värisen hipiän kanssa vaan korostaa sitä kauniisti.
Minä olen aina vältellyt puhtaanvalkoisia vaatteita, koska minulla on punertavat kasvot ja mielestäni näytän valkoisessa korostuneen punalaikukkaalta. Mutta en tiedä, onko se jotain harhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin milleniaalina en ole koskaan kuullut kenenkään ikäiseni mieltävän valkoista neitsyyden väriksi, vaan ihan vain morsiamen väriksi. Eipä ne ensimmäisten joukossa parikymppisinäkään avioituneet ystäväni millään mittakaavalla ole olleet neitsyitä. Ehkä iäkkäämmillä tuo on joku jutt
Niin, no, nelikymppisenä taidan kyllä minäkin olla millenniaali kuten sinä enkä vielä "iäkkäämpi" :D
En minäkään sitä valkoista hääpukua minään neitsyyden merkkinä pidä, mainitsin vain huvittuneena tuon neitsyyden koska ensimmäisellä sivulla oli näitä "ei pidä pukeutua valkoiseen jos ei ole neitsyt" -kommentteja. Omassa mielessäni olen yhdistänyt valkoisen hääpuvun enemmän ikään kuin mihinkään puhtauteen (enkä edes siihen, onko kyseessä ensimmäinen vai viides avioliitto).
Luulisi, että 51-vuotiaalle on jo kertynyt sen verran itsetuntoa, että pystyy pitämään sitä mistä itse tykkää välittämättä muiden mielipiteestä.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että 51-vuotiaalle on jo kertynyt sen verran itsetuntoa, että pystyy pitämään sitä mistä itse tykkää välittämättä muiden mielipiteestä.
Ai tääkö ei ollutkaan keskustelupalsta?
Minä voisin kuvitella, että näin nelivitosena laittaisin vaikka valkoisen jakkupuvun. Mitään tylli"unelmaa" en pukisi. Siitä tulisi hauskaa, jos mieskin intoutuisi laittamaan valkoisen puvun. Miami Vice-häät, täältä tullaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, minun mielestäni valkoinen on niitä harvoja värejä, joka sopii kaikille. Ei riitele minkään värisen hipiän kanssa vaan korostaa sitä kauniisti.
Minä olen aina vältellyt puhtaanvalkoisia vaatteita, koska minulla on punertavat kasvot ja mielestäni näytän valkoisessa korostuneen punalaikukkaalta. Mutta en tiedä, onko se jotain harhaa.
Kyllä se voi olla ihan totta, mutta ei välttämättä koske hääpukua, koska häissä on yleensä naaman punaisuudet meikattu piiloon. Mutta varsinkin jos on lämmin värityyppi (ja Suomessa suuri osa on, pehmeitä syksyjä varsinkin on paljon) niin ei se kylmä puhdas valkoinen ole optimaalinen sävy noin meikittömän naaman pariksi, voi juurikin korostaa punaisuutta, silmänalusten tummuutta tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin milleniaalina en ole koskaan kuullut kenenkään ikäiseni mieltävän valkoista neitsyyden väriksi, vaan ihan vain morsiamen väriksi. Eipä ne ensimmäisten joukossa parikymppisinäkään avioituneet ystäväni millään mittakaavalla ole olleet
En tarkoittanut sanoa että sinä olet iäkkäämpi, vaan että iäkkäämmillä ihmisillä tuo saattaakin vielä olla joku juttu.
Mikä tahansa väri on ok valkoisesta alkaen, mutta väriä tärkeämpää on minun mielestäni se että puvun leikkaus ja malli sopii morsiamelle. Ja millainen valkoinen? Sitäkin on niin eri sävyissä eri materiaaleilla ja pintakäsittelyillä, että on tosi vaikea hahmottaa millaisesta valkoisesta on ap:lla kyse. Mitä tulee kenellä on oikeus ja lupa käyttää valkoista hääpukua on täysin turhaa ajattelua. Jokainen nauttikoon häistään niin kuin hyväksi kokee ja millaisissa retkuissa kokee olonsa parhaimmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Harkinnassa tosiaan joko perinteinen valkoinen hääpuku tai sitten punainen tai fuksia iltapuku. Olen ehkä kallistumassa ensimmäiseen harkinnan jälkeen
t.ap
Jos makusi on tuota wt-luokkaa, niin suosittelen minäkin noista vaihtoehdoista jotakin neutraalia vaaleaa. Välttäisin kuitenkin yltiömorsmaikkumaisia mukamashienoja "hääpukuja".
Öööö, miksi edes mennä naimisiin tuossa iässä? Leskeneläke tuossa vaiheessa jo menetetty, ja molemmilla varmasti omaa omaisuutta, perilliset jne. Kaikin puolin helpompaa olla sotkematta raha-asioita enää tuossa vaiheessa Eli ei minkään väristä pukua. Yhdessä voi toki olla, elää, asua ja rakastaa hamaan tappiin ilman avioliittoakin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä itse tykkäät. Minulla ei ollut vitivalkoista. Valkoisen sävyjä on monia. Huntu keski-ikäisillä olisi outo valinta.
Itsellä oli tällainen puku ja höyhenviittakin. Kyllä varmaan muutamalla suvun vanhemmilla täteillä meinasi mennä juomat väärään kurkkuun kun näkivät, että se nolo vanhapiika juhlii tuollaisessa asussa sitä, että vihdoinkin 47-vuotiaana lopulta joku on huolinut :D Heidän mielestä kun semmoista olisi pitänyt lähinnä hävetä että niin vanhana vasta menee naimisiin. Mutta jos niin ajattelivat, omapa on ongelmansa, ei mun :D https://www.haat.fi/fi/haapukukone/monica-loretti/monica-loretti-2025/w…;
- 17
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se voi olla ihan totta, mutta ei välttämättä koske hääpukua, koska häissä on yleensä naaman punaisuudet meikattu piiloon. Mutta varsinkin jos on lämmin värityyppi (ja Suomessa suuri osa on, pehmeitä syksyjä varsinkin on paljon) niin ei se kylmä puhdas valkoinen ole optimaalinen sävy noin me
Itse asiassa minun pitäisi olla talvi, ja muut talven sävyt sopivatkin minulle tosi hyvin. Valkoinen vain jostain syystä ei. Mutta voi olla että se on vain jokin kompleksi minulla, koska minua ahdistaa tämä naamani punaisuus, jota on ihan mahdoton ennustaa. Saatan näyttää ihan tasaisen kalpealta, ja viiden minuutin päästä olla helakan punainen vaikka mitään ei olisi tapahtunut. Saan allergia(?)näppylöitä ilman syytä ja punastun ilman syytä.
Vierailija kirjoitti:
Öööö, miksi edes mennä naimisiin tuossa iässä? Leskeneläke tuossa vaiheessa jo menetetty, ja molemmilla varmasti omaa omaisuutta, perilliset jne. Kaikin puolin helpompaa olla sotkematta raha-asioita enää tuossa vaiheessa Eli ei minkään väristä pukua. Yhdessä voi toki olla, elää, asua ja rakastaa hamaan tappiin ilman avioliittoakin.
Vaikkapa siksi, että saa yhteisen sukunimen ja papereihin lähiomaisen tittelin? Saa järjestää puolisolleen hautajaiset, jäädä yhteiseen kotiin asumaan puolison kuoleman jälkeenkin ja hoitaa hänen asioita vakavan sairauden aikana. Tuossa iässähän se vasta kannattaakin, mutta toki tuollainen joka on avioliittoon menossa vain toisen rahojen perässä ei sitä varmaan tajua.