Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valkoinen hääpuku kun morsiamen ikä 51v?

Vierailija
24.04.2025 |

Kyllä vai ei ja perustelut

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain jos on neitsyys tallella. Valkoinen on neitsyen puhtauden symboli.

Tuon ajatuksen levittäminen on silkkaa naisvihaa. Eipä nimittäin ole miehelle varattu mitään väriä, jolla miehen odotetaan julistavan seksimenneisyyttään kaikelle kansalle.

Tuo väkertämäsi selitys ei edes perustu mihinkään. Hääpuku on valkoinen siksi että Englannin kuningatar Viktoria teki aikoinaan siitä muodikkaan.

Vierailija
42/51 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Harkinnassa tosiaan joko perinteinen valkoinen hääpuku tai sitten punainen tai fuksia iltapuku. Olen ehkä kallistumassa ensimmäiseen harkinnan jälkeen

t.ap

Jos makusi on tuota wt-luokkaa, niin suosittelen minäkin noista vaihtoehdoista jotakin neutraalia vaaleaa. Välttäisin kuitenkin yltiömorsmaikkumaisia mukamashienoja "hääpukuja".

Mikähän tässä oli wt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta. Googlaa edes hääpukujen historiaa.

Vierailija
44/51 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Harkinnassa tosiaan joko perinteinen valkoinen hääpuku tai sitten punainen tai fuksia iltapuku. Olen ehkä kallistumassa ensimmäiseen harkinnan jälkeen

t.ap

Kauniilta se varmasti näyttää. Oma vaimokin oli niin kaunis hääpäivänä. Kaunis tietysti vieläkin, mutta on perinteissä oma hohtonsa. Vieläkin muistan miten oltiin oikeasti pilvilinnoissa..;)

Vierailija
45/51 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä , Kuuluu vihkiäisiin. Ei huntua ole pakko laittaa. 

Collits-puku kuuluu vihkiäisiin.

Vierailija
46/51 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi saamari:D Tää on kyllä paras. Kuinka monella  nuorellakaan morsiammella oikeasti luulet olevan valkoisen hääpuvun sen takia, että hän on neitsyt (enkä tarkoita nyt horoskooppimerkkiä)

Ja miksi naisesta pitäisi vaatetuksen perustellla koko kansan nähdä onko hän pannut vai ei. Todella noloa. Sulhanen saa pukeutua kuten lystää, eikä ketää kiinnosta ketä ja missä  ja millon hän on ollut panemassa.

Lopettakaa naiset tuollaisten typerien "perinteiden" vaaliminen  ja antakaa vaikka 10 000 x panneen naisen pitää valkosita pukua häissään jos kerran haluaa. 

Ei miehiäkään velvoiteta pukeutumaan tietynlaisesti ja sillä ilmaisemaan kaikille onko päässyt pukille. 

Vierailija
47/51 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ajatuksen levittäminen on silkkaa naisvihaa. Eipä nimittäin ole miehelle varattu mitään väriä, jolla miehen odotetaan julistavan seksimenneisyyttään kaikelle kansalle.

Tuo väkertämäsi selitys ei edes perustu mihinkään. Hääpuku on valkoinen siksi että Englannin kuningatar Viktoria teki aikoinaan siitä muodikkaan.

Samaa mieltä ja juuri kirjoitinkin, että miten typerää on, että naiset itse pitää" elossa"tämmösiä typeriä sääntöjä. Ihan kuin se koko maailmalle kuulusi onko nainen pannut vai ei. 

Ja sitäpaitsi vielä sata vuotta sitten  hääpuku oli yleensä musta.  En sitten tiedä olisko sekin neitsyen väri :D

Mutta vi*tut tuollaisesta, että naisen kuuluu olla neitsyt alttarille mennessä.  Ihan ok jos sulhaselta vaditaan samaa, mutta kuka niitä pareja vahtii, että kummallakin on piikuus ja poikuus tallella .

Vierailija
48/51 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Minä olen itse asiassa vielä nelikymppisenä neitsyt (joo joo, huvittavaa on) ja olen ajatellut, että jos vielä sattuisin menemään naimisiin, olisi jotenkin koomista pukeutua tässä iässä valkoiseen hääpukuun. Ajattelin, että luonnonvalkoinen tai shampanjanvärinen olisi jotenkin tyylikkäämpää.

Mutta ehkä olenkin ollut väärässä, eikä puhtaanvalkoista pidetäkään niin kummallisena enää, vaikka morsian olisi minkä ikäinen? En minä itse asiassa muiden päällä ole sitä ikinä nolona pitänytkään, en tiedä miksi sitä sitten itselläni pitäisin jotenkin nolona.

Näin milleniaalina en ole koskaan kuullut kenenkään ikäiseni mieltävän valkoista neitsyyden väriksi, vaan ihan vain morsiamen väriksi. Eipä ne ensimmäisten joukossa parikymppisinäkään avioituneet ystäväni millään mittakaavalla ole olleet neitsyitä. Ehkä iäkkäämmillä tuo on joku jutt

Ei se ole mikään juttu vanhemmillakaan. Tai varmaan jollakin ehkä on, mutta itse olen jo yli 60v  eikä kävisi pienessä mielessäkään, että jollain on häissään valkoinen puku sen takia, ettei muka ole ollut sängyssä sulhonsa kassa :D

Suurin osa tuskin tapaa toisiaan yli 10 kertaa, etteikö sitten olla jo sängyssä. Nuo neits*yyshöpötykset on muutekin per*seestä. 

Nykyään oikeastaan paheksutaan enemmänkin sitä, jos joku ei ole asunut kumppaninsa kanssa yhdessä ennen kuin menevät vihille(pois lukien le*stat ym)

En tiedä yhtäkään nuortaparia joka ei olisi asunut vuosi kausia yhdessä, ennen naimisiin menoa.  

Oho tämäkin kommetti jäi sensuuriin, joten yritetääs miettiä mikä sana oli epäsopiva  ja laitetaan tähtiä :D

Vierailija
49/51 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sitä hääpukua tarvitaan?

Tavallinen asu. Avioliittoon vihkiminen ei edellytä naamareita, asuja, juhlia eikä rahaa.

T: kaksi todistajaa

Mitä ankeampi, sen parempi.

Vierailija
50/51 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. 

Toista tai kolmatta kertaa avioituvat aikuiset (sanotaan nyt yli 50-v) : en ymmärrä miksi häitä pitää järjestää. Kyseessähän on taloudellinen järjestely ja kuitenkin tehdään avioehdot. Miksi edes mennä naimisiin? Sen jotenkin vielä tajuan että mentäisiin maistraatissa ja pidettäis sit vaikka juhlat kavereille. Mutta että kirkkohäät. Huoh.

Tuntuu kuin monilla etenkin morsiamilla on kauhea pakkomielle saada olla taas kerran prinsessana. Ei riitä että sai ne häät jo silloin aikoinaan. Kaikista pöyristyttävintä on että järjestetään vielä perinteiset häät, joissa morsiamella valkoinen mekko huntuineen (wtf) ja tehdään LAHJALISTA!!! Siis oikeasti, kuka yli 5-kymppinen kehtaa ruinata vierailta vielä lahjoja. 

Vierailija
51/51 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä hääpukua tarvitaan?

Tavallinen asu. Pyhään Avioliittoon vihkiminen (pappi) ei edellytä naamareita, asuja, juhlia eikä rahaa.

Sydämen asia.

T: kaksi todistajaa riittää ja nekin järjestyy tarvittaessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi