Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen nainen "ei enää saisi" käyttää minihametta?

Vierailija
24.04.2025 |

Minkä ikäiselle naiselle ei mielestäsi enää sovi minihame?

Minä pääsen vain muutaman kerran vuodessa juhlimaan ja silloin haluan käyttää myös juhlavampia vaatteita kuin normaaliarjessa (perheenäitinä) joten valitsen yleensä minihameen. Puolisoni mielestä en ymmärrä ikääni kun pukeudun "kuin teinit" vaikka olen siis täyttämässä tänä vuonna 34. 

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

85 v. iässä voi alkaa miettiä jos joku muu sopisi paremmin.

Vierailija
82/99 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea pukeutua mitenkään muuten kuin siten kuin itsestä tuntuu hyvältä, ihan sama jos se jonkun mielestä on eri ikäisen tyyli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nainen olisi hoikka, viimeistään vaihdevuosien aikana naisellisten muotojen tilalle tulee jänteikkyys. Miksei senkin jälkeen saisi käyttää minihametta, mutta eihän se enää näytä niin hyvältä.

Vierailija
84/99 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minihame sopii hänelle kenellä on kauniit sääret. Ei ole iästä kiinni. 

Joo, mutta minihameessa näkyy reidetkin.

Toisaalta joillain huippumalleillakin löllyy reisien iho kun kävelevät lavalla. Eli kai se on ihan normaalia, että reidet voi vähän hytkyä ja höllyä vaikka olisikin matalat rasvat ja hyvässä kunnossa jalat. 

Itse käytän minihameita, ja olen 32. Minulla on aika pieni peppu, joten voin käyttää. Isopeppuinen tuttava sanoi, että näyttää kivalta ja hän ei voisi käyttää, kun näyttää rivolta kun peppu on sen verran kookas. Itselläni taas rinnat sellaiset, että monet muilla naisilla normaalilta näyttävät topit näyttää mulla rivolta, vaikka ei ole edes kovin isot rinnat. Ei kuitenkaan pienetkään, mitkä monet kauniit topit vaatisivat. 

Vierailija
85/99 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen mies "ei saisi enää" käyttää minihametta? 

Vierailija
86/99 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioista ei voi kiistellä :) 

Vierailija
87/99 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shortsit on yli 30 vuotiailta miehiltä kielletty

Ja shortsit ovat kielletty kaupungissa kaikkien ikäisiltä mieheltä. Kaupungissa pidetään päällä pitkiä housuja. Mene vaikka Etelä-Ranskaan / Italiaan / Monacoon. Ainoat, jotka kulkevat shortseissa ovat turistit vaikka olisi 30+ lämmintä.

Ovatkin vanhoja sivistysmaita. Siinä ero meihin nähden. 

Vierailija
88/99 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttänyt edes nuorena ja ihan mallivartalo ollut aina. Iän puolesta mielestäni voi käyttää, se on sitten eri asia pitäääkö sitä kauniina, vai olisiko vähän pidempi parempi. 

Vierailija
89/99 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta joillain huippumalleillakin löllyy reisien iho kun kävelevät lavalla. Eli kai se on ihan normaalia, että reidet voi vähän hytkyä ja höllyä vaikka olisikin matalat rasvat ja hyvässä kunnossa jalat. 

Itse käytän minihameita, ja olen 32. Minulla on aika pieni peppu, joten voin käyttää. Isopeppuinen tuttava sanoi, että näyttää kivalta ja hän ei voisi käyttää, kun näyttää rivolta kun peppu on sen verran kookas. Itselläni taas rinnat sellaiset, että monet muilla naisilla normaalilta näyttävät topit näyttää mulla rivolta, vaikka ei ole edes kovin isot rinnat. Ei kuitenkaan pienetkään, mitkä monet kauniit topit vaatisivat. 

Tässä taas oletetaan että naisen olisi paras pukeutua säkkiin jos on rinnat olemassa tai muodokas peppu. Olisko vaan että jokainen saa pukeutua niin kuin haluaa? 

Vierailija
90/99 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat polvet peitetään.

Vierailija
91/99 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shortsit on yli 30 vuotiailta miehiltä kielletty

Ja shortsit ovat kielletty kaupungissa kaikkien ikäisiltä mieheltä. Kaupungissa pidetään päällä pitkiä housuja. Mene vaikka Etelä-Ranskaan / Italiaan / Monacoon. Ainoat, jotka kulkevat shortseissa ovat turistit vaikka olisi 30+ lämmintä.

Niin, Keski- ja Etelä+Euroopassa ja monissa muissakin maissa ihmiset pukeutuvat paljon paremmin töihin. Suomessa mennään puolialasti töihin, kun on kesällä vähän kuumepi sää. Ihan järkyttävissä retkuissa mennään toimistoon sillä tekosyyllä, että on helle. Ei onnistu nykyisessä kotimaassani, onneksi. Siihen päälle vielä ajelemattomat kainalokarvat niin monilla suomalaisnaisilla. Yök! En ikimaailmassa edes vapaa-ajalla näyttäytyisi retkuissa, joissa monet menee toimistolle töihin.

Minihametta voi kyllä käyttää minkä ikäisenä tahansa, jos siltä tuntuu, mutta "business casual" -pukeutumiseen se ei juuri sovi. Kotiin lähetetään, jos jossain roiskeläpässä töihin täällä tulet.

Vierailija
92/99 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reidet ovat osa sääriä siinä missä pohkeetkin. 

Vierailija
93/99 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas oletetaan että naisen olisi paras pukeutua säkkiin jos on rinnat olemassa tai muodokas peppu. Olisko vaan että jokainen saa pukeutua niin kuin haluaa? 

Ei oleteta mitään säkkiä, miten oletettaisiin jos viestistä käy ilmi että henkilö käyttää minihameita? Se, että tietynlaiset kauniit topit näyttää rivolta jos on rinnat olemassa on kieltämättä vähän sääli, mutta ei tarkoita onneksi sitä, että pitäisi sitten säkkiin pukeutua jos ei sellaisia voi käyttää. Tai se, ettei muodokkaan pepun omaava halua käyttää minihameita kun näyttää rivolta niissä, ei tarkoita myöskään mitään säkkiin pukeutumista. Tarkoittaa vain sitä, ettei käytä minihameita. 

Jokainen saa tietysti pukeutua miten haluaa, ei muiden pukeutuminen kuulu mulle eikä liity tähän miten itse haluan tai en halua pukeutua, tai miten tuo tuttavani vaikka haluaa tai ei halua pukeutua. 

Vierailija
94/99 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reidet ovat

Sääri on jalasta nilkan ja polven välinen osa 

Vierailija
95/99 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 ja oma mies on ainakin vain mielissään kun pistän minihameen päälle. Hölmö mies sulla.

Vierailija
96/99 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina ihmetellyt ihmisiä jotka haukkuvat toisten ihmisten pukeutumista tai miltä joku näyttää jossain asussa, miten ihmeessä se on haukkujalta jotenkin pois jos joku viihtyy asussaan. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan! 

Vierailija
97/99 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on l o r t t o j e n hame.

Vierailija
98/99 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vielä 80-vuotisjuhlassani minimekko, mutta sen jälkeen en ole sellaista enää käyttänyt.

Vierailija
99/99 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun sääret alkaa olla rumat. Lähes seitenkymppiselle ei oikein sovi minihameet. Eikä mitkään hameet enää. Hautajaisissa oli vanhalla muorilla hame ja ohuen ohuet sukkahousut. Jotenki irvokasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi