Kuolleen paavin kuvan näyttäminen lehdissä on ihan järjetöntä !!
Meillä on lapset itkeneet jo toista päivää nähtyään tuon kuvan, missä median vastuu??
Kommentit (27)
Omassa lapsuudessa käytiin jatkuvasti hautajaisissa ja aina oli arkku auki (suku karjalan evakoita ja ortodokseja). En edes muista kuinka monta kuollutta olen nähnyt. Oma lapsikin on nähnyt pari kertaa ikävuosina 3-8v. Täysin normaali ja luonnollinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Kuolema on luonnollista ja kyllä kuolluttakin saa kuvata! Ennen kuvattiin paljonkin.
Niin, kuvataan niitä eläinten raatojakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on paavin tehtävä maailmassa?
Paavin asema
Katolisen kirkon katekismuksesta (880883):
880. Kun Kristus asetti ne kaksitoista, hän muodosti heistä kollegion eli pysyvän ryhmän, ja sen johtajaksi hän asetti Pietarin, joka oli valittu heidän joukostaan.[403] Kuten Herran säädöksen mukaan pyhä Pietari ja muut apostolit muodostivat yhden apostolikollegion, niin vastaavalla tavalla Rooman paavi Pietarin seuraajana ja piispat apostolien seuraajina muodostavat yhdessä yhden kokonaisuuden.[404]
881. Herra on tehnyt ainoastaan Simonista, jolle hän antoi nimen Pietari, kirkon kallioperustan. Hän on luovuttanut Pietarille avaimet[405] ja asettanut hänet koko lauman paimeneksi.[406] Pietarille annettu valta sitoa ja päästää on ilmiselvästi annettu myös apostolikollegiolle sen ollessa yhteydessä
Paavi perustuu vain Raamatun virheelliseen tulkintaan. Jeesus ei asettanut Pietaria tai ketään muutakaan johtajaksi. Jumala itse on tuo kallio, eikä Jeesus nimennyt Pietaria kallioksi (Jumalaksi) vaan kallion (Jumalan) kuulijaksi.
"Kuunnelkaa, te taivaat, kun minä puhun, ja kuulkoon maa minun suuni sanat! Sateena pisaroikoon minun opetukseni, kasteena valukoon puheeni niinkuin vihma vihannalle, niinkuin sadekuuro ruohikolle. Sillä minä julistan Herran nimeä; antakaa kunnia meidän Jumalallemme. Hän on kallio; täydelliset ovat hänen tekonsa, sillä kaikki hänen tiensä ovat oikeat. Uskollinen Jumala ja ilman vääryyttä, vanhurskas ja vakaa hän on. 5. Moos. 32:1,4
Sillä kuka muu on Jumala paitsi Herra, ja kuka muu on pelastuksen kallio paitsi meidän Jumalamme? 2. Sam. 22:32
Vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti. Ps. 73:26
Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu. Matt. 7:24,25
Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika". Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa." Matt. 16:15,19
Jeesus perustaa siten "seurakuntansa" kallion kuulemisen varaan, eli Jumalan sanan kuulemisen / kuulijoiden varaan, ei kenenkään yksittäisen opetuslapsen varaan, vaan kaikkien, jotka kuulevat Jumalan.
Niin Pilatus sanoi hänelle: "Sinä siis kuitenkin olet kuningas?" Jeesus vastasi: "Sinäpä sen sanot, että minä olen kuningas. Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varten maailmaan tullut, että minä todistaisin totuuden puolesta. Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minun ääneni." Joh. 18:37
Vierailija kirjoitti:
Näytettiin Osama Bin Ladenia ja Saddam Husseiniakin kaikkialla.
Eikä heitä ollut palsamoitu. Teloitettu ruumis on vähän erinäköinen kuin pesty, meikattu ja laitettu.
Näytin kuolleen paavin kuvan 11-vuotiaalle lapselleni, joka oli utelias näkemään miltä kuollut ihminen näyttää. Omasta mielestäni parempi olla tekemättä kuolemasta mitään kauhistuttavaa tabua. Poika totesi vaan, että näyttää ihan nukkuvalta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Näytin kuolleen paavin kuvan 11-vuotiaalle lapselleni, joka oli utelias näkemään miltä kuollut ihminen näyttää. Omasta mielestäni parempi olla tekemättä kuolemasta mitään kauhistuttavaa tabua. Poika totesi vaan, että näyttää ihan nukkuvalta ihmiseltä.
Näyttäähän se, kun pumpataan täyteen formaldehydiä, pullistetaan poskia pumpulilla, leikataan, kiristetään ja niitataan paikat kiinni ja kireiksi, ja maalataan naama kuin Babylonin Portolla. Viikon vanha vainaja ei näytä tuolta luonnollisesti.
Paavin asema
Katolisen kirkon katekismuksesta (880883):
880. Kun Kristus asetti ne kaksitoista, hän muodosti heistä kollegion eli pysyvän ryhmän, ja sen johtajaksi hän asetti Pietarin, joka oli valittu heidän joukostaan.[403] Kuten Herran säädöksen mukaan pyhä Pietari ja muut apostolit muodostivat yhden apostolikollegion, niin vastaavalla tavalla Rooman paavi Pietarin seuraajana ja piispat apostolien seuraajina muodostavat yhdessä yhden kokonaisuuden.[404]
881. Herra on tehnyt ainoastaan Simonista, jolle hän antoi nimen Pietari, kirkon kallioperustan. Hän on luovuttanut Pietarille avaimet[405] ja asettanut hänet koko lauman paimeneksi.[406] Pietarille annettu valta sitoa ja päästää on ilmiselvästi annettu myös apostolikollegiolle sen ollessa yhteydessä kollegion päähän.[407] Tämä Pietarin ja muiden apostolien paimenvirka kuuluu kirkon perustuksiin. Piispat jatkavat sitä paavin primaatin alaisina.
882. Paavi, Rooman piispa ja pyhän Pietarin seuraaja, on sekä piispojen että uskovien suuren joukon ykseyden pysyvä ja näkyvä alku ja perustus.[408] Kristuksen sijaisena ja koko kirkon paimenena Rooman piispalla on kirkossa virkansa nojalla täysi, korkein ja yleinen valta, jota hän aina voi käyttää vapaasti.[409]
Lisää voit lukea täältä.
https://katolinen.fi/pyha-isa-eli-paavi/