Miksi pidätte koiraanne vapaana taajama-alueella?
Kommentit (4)
Ne on juurikin typerimpiä, jotka huutavat jo kaukaa, että meidän fifi on tosi kiltti, ei sitä tarvitse pelätä. Samalla kun "meidän fifi" juoksee kohti. Ei järjestyssäännöissä lue, että tämä ei koske kilttejä fifejä!!!
En minäkään tietenkään pidä muualla kuin laillisella, aidatulla alueella. Ja niin paljon kuin koiria rakastan, vihaan omistajia jotka pitävät. En halua yhtäkään irtorekkua moikkaamaan luvatta minua tai hihnassa olevia koiriani, enkä edes arvuutella onko tämä nyt tullakseen vai se yksi sadasta, joka ei tule. Ihan sama mikä on koirasi koko tai luonne.
Luvan kanssa meitä saa tervehtiä, vaikka tulla pihallemme leikkimään. Mutta yksipuolisesti sitä ei yksikään omistaja päätä.
Kadulle sylkeminenkin on laissa kielletty.
En minä itsekään haluaisi viettää elämääni niin, että joku taluttaa minua hihnassa. Luepa nyt tämäkin iltalehti, niin siinä on monta juttua ketkä kaikki ihmiset on tuomittu vankeuteen toisen ihmisen hengen riistämisestä. Että kenetkähän oikeasti pitäisi pitää hihnaan kytkettyinä ihan lain mukaan?
Mutta en sano niin, ettei koiran käytöksellä ja omistajan johtajuudella ole merkitystä. Tietenkin on. Eikä koiraa koskaan saa ulkoiluttaa liikenteessä tai ihmisjoukossa.
En tietenkään pidä.