Muita, jotka ovat pienituloisia/köyhiä mutta puoliso on nykyään ei-pienituloinen?
Kun tavattiin, oltiin ihan samassa veneessä. Ja ollaan koko suhteen ajan asuttu eri asunnoissa. Mutta nyt olen itse työtön kun taas hän saanut pari isoa perintöä, ison talon, on sadan tonnin maasturi jne.
Asutaan hänen sukutalossa mutta minulla on edelleen pieni yksiö. Ja vanha Kia joka ei meinaa päästä katsastuksista läpi.
Sinänsä skitsofreninen olo, kun saan toki asua tilavasti puolison luona, käyttää uutta autoa, syödä hyviä ruokia jne. mutta sitten kun menen "kotiin", realiteetti on ihan eri, ja painaa päälle ahdistus.
Voiko suhde toimia pidemmän päälle siten että toinen laskee senttejä ja euroja kun toinen taas tekee parin tonnin heräteostoksia?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mähän en voi tietää voiko teidän suhde toimia,jos sitä kysyt. Ja onhan sulla varallisuutta,jos sulla on yksiö.
Ei ole oma, vaan vuokralla. Kun tavattiin 2007, kummallakaan meistä ei ollut omaa asuntoa vaan vietettiin aikaa täällä. Käyn töissä ja maksan vuokran itse. Tulot eivät koskaan ole pankille riittäneet lainan saantiin.
Vaikka oma tukikohta voi olla henkisesti kullan kallis, harkitsisin muuttoa puolison kotiin jolloin saat asuinmenoistakin nipistettyä, tosin voi olla että haluaa että osallistut talon kuluihin eli +-0.
Tosin jos ikinä ero tulisi, olet sitten koditon.
Aika monessakin erossa toinen on koditon kunnes löytää asunnon.
Vierailija kirjoitti:
"Millä tavoin oma taloutesi tuhoutuisi jos ihan vaan tarjoaisit puolisolle aterian siellä kalliimmassa ravintolassa?"
Ei mitenkään, mutta ensi kerralla kun on hänen vuoro tarjota, olisi tilanne vähän hankala. En kehtaisi ottaa sitä mitä haluan vaan halvimman annoksen. Mieluummin käyn työkavereiden kanssa niin jokainen maksaa oman safkansa ja voi ottaa ihan mitä itse haluaa.
En tajua. Olen biffannut puolisolleni ravintolassa aina odottamatta mitään vastavuoroisuutta, jos tiedän tämän olevan pienissä rahoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mähän en voi tietää voiko teidän suhde toimia,jos sitä kysyt. Ja onhan sulla varallisuutta,jos sulla on yksiö.
Ei ole oma, vaan vuokralla. Kun tavattiin 2007, kummallakaan meistä ei ollut omaa asuntoa vaan vietettiin aikaa täällä. Käyn töissä ja maksan vuokran itse. Tulot eivät koskaan ole pankille riittäneet lainan saantiin.
Olet työtön,niin onko yksiö siis tyhjillään ja vuokra maksetaan kelan tuilla? Tai jos itse makselet yksiötä,niin voi sen rahan noinkin käyttää ja ihmetellä miksi auto on halpa rämä eikä varaa parempaan.
Missä on luetun ymmärtämksesi, kun toisessa lauseessa lukee että henkilö käy töissä...
Miksi asutte eri asunnoissa jos olette suhteessa? Ensimmäisekseen ei kuulosta että teidän suhteella on tulevaisuutta jos ette edes asu yhdessä. Toisena vasta tulee tuo eriarvoisuus. Naiseni ja minä tarjotaan toisille pyytämättä asioita ja auttaa muutenkin rahallisesti toisiaan jos on tarve pyytämättä vastinetta. Jos minusta miljonääri tulisi niin en nyt suoraan rahaa antaisi mutta käytännössä maksaisin kaiken omakotitalosta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet työtön,niin onko yksiö siis tyhjillään ja vuokra maksetaan kelan tuilla? Tai jos itse makselet yksiötä,niin voi sen rahan noinkin käyttää ja ihmetellä miksi auto on halpa rämä eikä varaa parempaan.
Missä on luetun ymmärtämksesi, kun toisessa lauseessa lukee että henkilö käy töissä...
Ohis, mutta työssäkäyväkin voi saada Kelan tukia.
Ap kirjoittaa sekavasti "ollaan koko suhteen ajan asuttu eri asunnoissa" ja toisessa kappaleessa "Asutaan hänen sukutalossa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oma, vaan vuokralla.
Tuntuu, että tarkoituksella kirjoitat epäselvästi. Rinnastus 'Asutaan hänen sukutalossa mutta minulla on edelleen pieni yksiö' viittaa enemmän omistusasuntoon. Olisit voinut jo tuossa vaiheessa sanoa asuvasi vuokralla. Eihän muuten sukutalossakaan asuminen tarkoita suoraan, että siihen on omistus, jos oikein tarkkoja ollaan.
Onko tässä kyse jostain uudesta tapailusuhteesta? Vaikea nähdä, että vakiintuneessa suhteessa laskettaisiin kuka on tarjonnut viimeksi. Varsinkaan, jos elintasossa on eroja. Ja ilmeisesti on, kun kerran unicafeen viittasit. Vaaditko opiskelijan tarjoamaan sinulle aterian, koska sinä tarjosit viimeksi?
Oma puolisoni on myös opiskelija. Kun vien hänet ravintolaan niin pointti on nimenomaan siinä, että tarjoan jotain mihin hän itse ei voi/halua käyttää rahaa.
-eri