Jos ns. tavallisen näköinen nainen hehkuttaa itseään ja ulkonäköään, se on ihailtavaa ja tervettä omanarvontuntoa ja voimaantumista, mutta..
Jos kaunis nainen tekee niin, se on pinnallista itserakkautta. Oletteko tulleet ajatelleeksi?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Porukassa on hyvä jättää se rumilus ulkopuolelle. Kauniit kehuvat toisiaan kilpaa.
Minun kokemukseni on, että ne rumilukset jättävät porukan ulkopuolelle sen kauniin. Sitten se kaunis kuvittelee olevansa ruma, kun ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porukassa on hyvä jättää se rumilus ulkopuolelle. Kauniit kehuvat toisiaan kilpaa.
Minun kokemukseni on, että ne rumilukset jättävät porukan ulkopuolelle sen kauniin. Sitten se kaunis kuvittelee olevansa ruma, kun ei kelpaa.
En mä ainakaan kehtaa ruman kaverin kanssa liikkua kun itse olen kaunis ja elän parisuhteessa.
Kyllä naisille suunnatussa mediassa on tällainen ajatus vahvasti, että "sano itsellesi peilin edessä että olet upea ja kaunis". "Näytä tyttärelle hyvää esimerkkiä kehumalla itseäsi". On kaiken maailman boudoir-kuvauksia, joihin ehkä hieman pyöreämpi nainen menee voimaantumaan. Mutta viitekehys on ihan erilainen, jos kyseessä on oikeasti todella kaunis nainen. Näin se vain on, sanokaa mitä sanotte.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen totuuden kuulee toisten suusta. Mullekin eräs tuttava sanoi että ei kannata etsiä kumppania tuolla ulkonäöllä.
Minullekin sanoi ns. kaveri noin. Katkaisin välit lopulta (ja aloin muuten seurustella pian sen jälkeen). Tämä kaveri vielä oikein korosti, että en saa luulla, että olisin toisia kauniimpi. No juu, ulkonäön haukkumista ihan lapsesta asti kuunnelleena ei ole sellaisia harhaluuloja päässyt muodostumaan.
Kauniin naisen ei ole sosiaalisesti hyväksyttävää nauttia ulkonäöstään tai naiseudestaan, vaan sitä pitää aina vähätellä, anteeksipyydellä ja vaieta kuoliaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen totuuden kuulee toisten suusta. Mullekin eräs tuttava sanoi että ei kannata etsiä kumppania tuolla ulkonäöllä.
Minullekin sanoi ns. kaveri noin. Katkaisin välit lopulta (ja aloin muuten seurustella pian sen jälkeen). Tämä kaveri vielä oikein korosti, että en saa luulla, että olisin toisia kauniimpi. No juu, ulkonäön haukkumista ihan lapsesta asti kuunnelleena ei ole sellaisia harhaluuloja päässyt muodostumaan.
Mukava kuulla että löysit kumppanin. Muhun on ilkeät puheet vaikuttanut niin paljon, että en suhdetta tule löytämään.
No.. kieltämättä se on vähän eri asia, jos kohtuullisen pienituloinen on kiitollinen ja hehkuttaa, että rahat riittää elämiseen, kuin jos miljonääri tekee niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava kuulla että löysit kumppanin. Muhun on ilkeät puheet vaikuttanut niin paljon, että en suhdetta tule löytämään.
Ymmärrän hyvin. Minulla on edelleen välillä sellainen olo, että kehtaako näin ruma ihminen edes julkisella paikalla näyttäytyä, ettei pilaisi kaikkien päivää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisille suunnatussa mediassa on tällainen ajatus vahvasti, että "sano itsellesi peilin edessä että olet upea ja kaunis". "Näytä tyttärelle hyvää esimerkkiä kehumalla itseäsi". On kaiken maailman boudoir-kuvauksia, joihin ehkä hieman pyöreämpi nainen menee voimaantumaan. Mutta viitekehys on ihan erilainen, jos kyseessä on oikeasti todella kaunis nainen. Näin se vain on, sanokaa mitä sanotte.
No ainakin siinä jossain syömishäiriöihin (?) liittyvässä mainoksessa aikanaan oli ihan kaunis normaalipainoinen nainen peilin edessä.
Olen ja johtuu kateudesta se arvosteleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin siinä jossain syömishäiriöihin (?) liittyvässä mainoksessa aikanaan oli ihan kaunis normaalipainoinen nainen peilin edessä.
Koskaan kuullutkaan. Milloin tuollainen mainos oli? Ja hei, mainoksiin otetaan mallit mallitoimistosta. Ei hän oikeasti ollut syömishäiriöinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis ei puhu ulkonäöstään mitään.
Kyllä minun tuntemani kauniit naiset puhuvat ulkonäöstään. Sitä en tiedä pitävätkö itseään kauniina.
Mitä he puhuvat? Esimerkiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis ei puhu ulkonäöstään mitään.
Kyllä minun tuntemani kauniit naiset puhuvat ulkonäöstään. Sitä en tiedä pitävätkö itseään kauniina.
Mitä he puhuvat? Esimerkiksi?
Esimerkiksi hiuksistaan, ihostaan, kulmakarvoistaan ja hampaistaan.
Puhuvat vaikkapa ongelmistaan, mitä niille on tehty tai mitä aikovat tehdä.
Ei ulkonäöstä puhuminen mikään yleisin puheenaihe tosiaankaan ole, mutta yllättävän avoimesti kuitenkin puhuvat aiheesta, jos se puheeksi tulee. Mielestäni aika virkistävääkin.
En minä miehenä puhu juuri koskaan omasta ulkonäöstäni, enkä varsinkaan mistään ongelmista. Korkeintaan vitsiin käärittynä saattaisin jostain omasta heikosta kohdastani mainita. Ei ole sellaista rohkeutta ja avoimuutta minulla.
Lentääkö sulla useinkin m ä l l i t ruudulle?
Jos köyhä puhuu siitä, että sai taloutensa kuntoon, se on hienoa. Jos rikas puhuu menestyksestään, se on mautonta. Näin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan kehtaa ruman kaverin kanssa liikkua kun itse olen kaunis ja elän parisuhteessa.
Vaikutat ihanalta ihmiseltä!
Vierailija kirjoitti:
Jos köyhä puhuu siitä, että sai taloutensa kuntoon, se on hienoa. Jos rikas puhuu menestyksestään, se on mautonta. Näin se menee.
Mutta eikö se ole todella epäreilua kauniita kohtaan? Eikö jokaisen pitäisi voida tykätä itsestään ja hehkuttaa upeaa Boss Lady:ttään ja nauttia olemuksestaan. Eihän kaunis ulkonäölleen mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Kauniin naisen ei ole sosiaalisesti hyväksyttävää nauttia ulkonäöstään tai naiseudestaan, vaan sitä pitää aina vähätellä, anteeksipyydellä ja vaieta kuoliaaksi.
Eikä myöskään hoikka ja kaunisvartaloinen nainen saa hyvällä mielellä olla tyytyväinen oloonsa. Tai varsinkaan ei saa olla kompleksinen suhde itseensä, et saa apua vaikka vihaisit itseäsi kauniina. Pitää olla onnellinen ja ihan hiljaa näkymättömissä. Hoikkana jos koittaa puhua kehopositiivisuudesta, niin sut savustetaan älämölöllä ulos kaikesta.
Miksi oletat että joku odottaa kommenttejasi? Kaikenlaisia sitä läheisriippuviakin on, ei se kerro yhtään mitään.