Miksi minua harmittaa miehen loikoilu?
Lapsi on vajaa viisivuotias ja melko vilkas, mistä seuraa herkästi tiettyä levottomuutta tilanteisiin. Iltapalan aikaan mies melko usein sanoo, ettei hänellä ole nälkä eikä siksi tule iltapalapöytään. Oikeasti mies haluaa syödä iltapalan rauhassa lapsen nukkumaanmenon jälkeen. Menen itsekin nukkumaan samoihin aikoihin lapsen kanssa, koska minulla on aikainen ylösnousu. Tämä ok.
Mutta onko normaalia, että minua alkaa potuttaa miehen loikoilu sohvalla, kun annan lapselle iltapalaa. Loikoilee, selaa kännyä, katsoo telkkaria. Minua herkästi ärsyttää tämä. Mies ei aina ole kotona, kun syömme lapsen kanssa, ja silloin minua ei harmita. Vaikka samalla tavalla saan silloinkin lasta ohjeistaa.
Onko normaalia harmistua toisen loikoilusta? Miksi minua potuttaa se?
Kommentit (13)
Älä kysele mieheltä mitään, anna olla. Lapsen kuullen ei hyvä sanoa ettei nälkä. Lapsella hyvä jos on iltapalanälkä. Mies voi tehdä elämällään mitä haluaa on aikuinen. Haluatko että auttaisi lapsen kanssa, pitäisikö se sopia erikseen jos tarvitsee. Ehkä sunkin pitää olla välillä sohvalla, jos lapsi on lähellä.
Jotain se tunne sulle yrittää kertoa. Jos ens kerralla ottaisit sen tunteen vastaan, ikään kuin teet sille tilaa ja annat sen olla sellainen kuin se on. Kokeilet missä se tuntuu ja hyväksyt sen. Ehkä näin voit saada tunteesta lisää tietoa, tai se voi jopa tunnetuksi tultuaan poistua
Niin typeriä vastauksia että ap taitaa jutella itsensä kanssa
Kysy itseltäsi. Mitä sä täällä vingut?
Mies on laiska vapaamatkustajia parisuhteessa.
Vaimon tv:n katselu harmittaa, vien hänet metsään
Vaimon somen selailu harmittaa, vien hänet puuvajaan
Vaimo harmittaa, vien hänet suolle
Ohhoh, naista ärsyttää. Enpä olisi uskonut.
Meillä on toisinpäin, mies ja lapsi syö iltapalaa, minä tee omia juttuja silloin (esim. käyn suihkussa), syön vielä myöhemmin. Mutta tietysti teen paljon muuta kotona muihin aikoihin, illalla kuitenkin ohjaan iltahommia ja luen sadun.
Hoitakaa iltapalan anto vuoropäivin. Meillä myös vuorotellen nukutetaan lapsi, se joka nukutusvuorossa antaa myös iltapalan. Toimii hyvin eikä tarvitse kiristellä hampaita.
Vien miehen ja lapsen mereen, en jaksa enää, olen ihan loppu
Ap