Sinä työttömien arvostelija!
Kerro, miten menen töihin! Yliopistotason koulutus, työkokemusta reilusti.Työpaikkoja avoinna seuraavasti: kaivinkoneenkuljettaja, kattoasentaja ja muita rakennusalan osaajia, hitsaaja, eri alan lääkäreitä, lähihoitajia, farmaseutti, psykologeja, keikkasiivoojia, jäätelönmyyjä. Kahta jälkimmmäistä hakenut ennenkin, mutta en saa töitä.
Koulutus ja osaaminen pitää tietenkin olla lähes joka työhön. Jos on avoinna 50 paikkaa, ei välttämättä yhtään sellaista, mitä pystyisin tekemään. Ja vaikka haluaisin siivoustyön, hakemukselleni nauretaan koulutukseni takia. Oman alan työt menee paljolti tiskin alta/ pärstäkertoimen mukaan= nykyään hienosti piilotyöpaikkoja. Näitä ei työtön saa ikinä.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassalle tai kaupungille ruohoa leikkaamaan.
Eikö mene jakeluun, että työnantaja ei palkkaa.
Palkkaahan ne aina jonkun, mutta ei itse kuulu siihen joukkoon.
Terv. työnhakija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kolmen eri alan koulutus, mutta eipä käy edes mielessä, että työnhaussa kertoisin niistä kaikista. Kun laittaa siivoustehtäviin hakemukseen olevansa maisteri, niin kertoo jo sillä, että en ole kovin fiksu enkä aio olla teillä pitkään töissä.
Ai mieluummin haet cv:llä, missä on viiden vuoden selittämätön aukko?
Kokeile, et menetä mitään. Tee muutama aukkohakemus pariin duunarihommaan ja sitten niitä aukottomia. Katso kuinka käy.
-eri
Scripta-Riikka siellä taas pätee, kun on aikamoiset aukot ollut ja päästään ihan VM:ksi (V*ttuiluMinisteriksi siis)
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassalle ei ehkä pääse tosta vaan mutta voihan sitä nurtsia omatoimisesti leikkailla. Ei siitä toki palkkaa saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kolmen eri alan koulutus, mutta eipä käy edes mielessä, että työnhaussa kertoisin niistä kaikista. Kun laittaa siivoustehtäviin hakemukseen olevansa maisteri, niin kertoo jo sillä, että en ole kovin fiksu enkä aio olla teillä pitkään töissä.
Kokeile, et menetä mitään. Tee muutama aukkohakemus pariin duunarihommaan ja sitten niitä aukottomia. Katso kuinka käy.
-eri
Scripta-Riikka siellä taas pätee, kun on aikamoiset aukot ollut ja päästään ihan VM:ksi (V*ttuiluMinisteriksi siis)
-winner-
Älä pilvenpolttaja viitsi. Kokeile itse. Omalla kohdalla toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No perusta firma kun olet niin osaava ja kokenut.
Tietoa Suomesta, joka ei mene perille, eikä edes hallitukselle, koska on väärää mediaa...
Yhden hengen yritykset kuolevat pois.
-winner-
Höpö höpö yhden hengen yrityskin pärjää, jos haluaa.
Ei se ole halusta kiinni. Pitää olla oikeaa osaamista ja sopiva markkinarako, lisäksi potentaalinen asiakaskunta. Esimerkiksi minun alallani on turha haaveillakaan asiakkaista, ellei ole ensin työelämässä annettua näyttöä. Kokemattomilta ei tilata. Joillain aloilla on tyypillistä aloittaa suoraan yrittäjänä ja toivoa että asiakkaita tulee, vaikka kilpailu on kovaa, esim. kampaajat ja kosmetologit. Joskus voi olla kaikki kunnossa, mutta puuttuu pääomaa. Mitään lainoja on vaikea saada, ellei ole vakuuksia tai riittävää omaa pääomaan alkuun.
Nimimerkillä yrittäjäperheen lapsi, yritys kuoli pois kun ala ei enää kannattanut, tuli kilpailua mihin pienen yrityksen oli mahdoton vastata koska ei pieni saa samanlaisilla hinnoilla ostettua kuin isot. Itse olen palkkatöissä.
Mikä on oma kokemuksesi yrittämisestä ja yrityksen aloittaminen tyhjästä ilman tukea tai pääomaa? Oletan, että sinulla sellaista on, koska olet pätevä kerran neuvomaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassalle ei ehkä pääse tosta vaan mutta voihan sitä nurtsia omatoimisesti leikkailla. Ei siitä toki palkkaa saa.
Kokeilkaa Arinaan avoimilla hakemuksilla jos asutte siellä päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin!
t. ajattelukyvytön persu
Hallituksen pitää tarjota mulle hakemattakin työpaikkaa ainakin neljän tonnin palkalla, vaikka mitään en ole vaivautunut opiskelemaan ja aamulla herääminen on liikaa vaadittu
T: vasemmistolokki
Miljonääri-Satonen mussuttaa Kauppatorilla viineriä ja lokki tulee ja syö viinerin, eikä kunnioita yhtään. Ruikkaa vielä terveiset Arton olkapäälle :D
Se on sitä oikeaa tasa-arvoa.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
-winner-
Älä pilvenpolttaja viitsi. Kokeile itse. Omalla kohdalla toimi.
Ai pilvi? No eipä yllätä, kun sun juttuja lukee ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
-winner-
Älä pilvenp
Höpö höpö. Istuitko winner muuten pitkääkin kakkua huumetouhuista?
En ole koskaan käyttänyt huumeita, en koskaan ole ollut vankilassa, enkä ole edes vihervassari, mutta anna vaan palaa, ehkä joskus osut oikeaan, teet vaikka 10 arvausta/kk ;DDD
Ja, ai niin, teen töitä :DDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin!
t. ajattelukyvytön persu
Hallituksen pitää tarjota mulle hakemattakin työpaikkaa ainakin neljän tonnin palkalla, vaikka mitään en ole vaivautunut opiskelemaan ja aamulla herääminen on liikaa vaadittu
T: vasemmistolokki
Miljonääri-Satonen mussuttaa Kauppatorilla viineriä ja lokki tulee ja syö viinerin, eikä kunnioita yhtään. Ruikkaa vielä terveiset Arton olkapäälle :D
Se on sitä oikeaa tasa-arvoa.
-winner-
Arto Satonen muistuttaa, että maamme työvoiman ikärakenne muuttuu kovalla vauhdilla. Jo vuosia on ollut tilanne, että noin 10 000 - 15 000 ihmistä enemmän eläköityy kuin nuoria henkilöitä tulee työelämään.
Yhtälö merkitsee sitä, että Suomen on saatava työperäistä maahanmu.uttoa. Satonen toteaa, ellemme tekisi mitään, yhteiskunnassamme olisi pian tilanne, jossa eläkeläisiä olisi enemmän kuin työllisiä. Tällainen asetelma olisi vaarallinen kansantaloudelle.
- Onneksi olemme saaneet paikattua työvoimavajetta maahanm.uuttajien työpanoksilla, Satonen sanoo.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käyttänyt huumeita, en koskaan ole ollut vankilassa, enkä ole edes vihervassari, mutta anna vaan palaa, ehkä joskus osut oikeaan, teet vaikka 10 arvausta/kk ;DDD
-winner-
Vaikea uskoa, että olisit pelkän viinan avulla postaillut sellaista sekopaskaa. Harmillista, että palasit.
Vierailija kirjoitti:
Meni hermot edellisessä työhaastattelussa. Kaksi yliopistotutkintoa ja yksi AMK-tutkinto jo löytyy. Relevanttia kokemusta alalta myös jonkin verran, muttei ilmeisesti tarpeeksi. Ei kuitenkaan päästy työhaastattelussa yhteisymmärrykseen asioista. Menetin jotenkin malttini. Ei itselleni mitenkään tavallista.
Hakkasin lähtiessä katuharjalla viraston lasioven paskaksi. Vartijat tuli siihen nopeasti paikalle. Riuhdoin itseäni mutta saivat pideltyä. Soittivat poliisit ja putkaanhan siinä jouduin sitten. Pääsin pois seuraavana asmuna.1600€ nyt tulossa vahingonkorvauksia.
Kauan sitten teekkarina vappua vieton yhteydessä tuli epähuomiossa potkaistua ikkuna rikki ravintolan ovesta kun olin poistumassa. Kovin kauas en päässyt kun otettiin kiinni ja vietiin poliisitalolle. Pääsin siitä sitten vappua viettämään mutta myöhemmin tuli kutsu kuultavaksi. Oli vähän vaikea kiistää tekemisiä mutta pääsin jutusta kun maksoin lasin korjauksen muutama sata markkaa silloin eikä edes sakkoja tullut. Olisi varmaan pitänyt juosta mutta en ollut ihan siinä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi keksiä jotain mukavaa selitteeksi kuten vaikka että oli vankilassa tuomittuna taposta tai voi sanoa opiskelleensa jotain alaa. Äkkiäkös noita tarinoita keksii ja todistukset voi tehdä itse. Suosittelijaksi voi laittaa jonkun kaverin ja hänen puhelinnumeronsa niin menee läpi.
Omalla alallani piirit on pienet ja kaikki paikat menee suhteilla. Olisinpa tiennyt tämän, kun alani valitsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
-winner-
Persun uhriutuva ulina häntä viisaamman asioiden selvittäjän tullessa ketjuun kuulostaa musiikilta korville eli Julee Cruiselta tänäänkin :DDDDD
Ihan kuten Twin Peaksin kolmoskausi, et nyt vaan saa ihan mitä haluat ;DDDDDDD
-winner-
Ala soittelemaan yrityksiä läpi varsinkin pienemmistä kaupungeista helsingin seudun ulkoouolelta ja hyväksy että työura alkaa työyhteisön pohjalta. Huipulle edetään uralla mutta huipulta ei aloiteta
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Et tee, se on aivan varma asia koska olet täällä aina.
Avaa haarakonttori, limalompakolle löytyy aina kysyntää. Helppoa ja hyvin palkattua sisä- ja makuutyötä kaiken lisäksi.
Ööh. Siivojaksi ei tarvitse olla kovin fiksu. Saadakseen oman alan paikan taas tarvitsee olla, eli kovin fiksu ei tule oman alansa paikkaa saamaan vaan jää siivoojaksi. Eikö toi siis mene juuri oikein?