Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 8 km reipasta kävelyä yhteen putkeen riittävästi liikuntaa huono kuntoiselle?

Vierailija
23.04.2025 |

5 krt/vko. 8-12 km tulee käveltyä mutta vakioreitti jonka heitän satoi tai paistoi niin on tuo 8 km. 

Välillä riittämättömyyden tunne kiusaa ja mietin pitäisikö vain enemmän. Ylipainoakin on paljon, sellainen 35 kg. Ruokavaliosta tullut tärkeä osa ja kaikki turha on karsittu sieltä pois. Olenkin laihtunut onneksi nyt 5 kg täyttä rasvakudosta ruokavalion muuttamisen myötä mutta tietenkin tähtään normaalipainoon. 

Kommentit (64)

61/64 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikki liikkuminen (kotuuden rajoissa) on hyväksi, ja tuo kilometrimäärä on enemmän kuin moni tässä kulkuneuvojen ajassa edes kävelee muutamassa päivässä!

Itse olen laihduttanut tuon 35kg ylipainoa sillä että liikunta alkoi niinkin vähästä kuin 15 minuuttia kuntopyörällä aamuisin. Tietty ruokaremontti päälle. Sinulla on varmasti parempi pohjakunto kuin kuvittelet, ja kun se kasvaa ja painoa putoaa, olo vain paranee. :) Kävely tutkitusti polttaa nimenomaan rasvaa. Siihen voi sitten kaveriksi kokeilla mikä lihaskunnon kohennusmuoto tuntuisi mukavalta, se tukee rasvanpolttoa erittäin hyvin yhdessä juuri vaikka sen kävelyn kanssa.

Oikein paljon tsemppiä! Tie on oikea, stressaamisen välttäminen on helpommin sanottu kuin tehty, mutta muista että prosessi on pitkä eikä muutosta huomaa heti.

Vierailija
62/64 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas sorruin eilen ahmimaan ja olo on hirveä. Aion kävellä tavallisen matkani silti. Ap

Ahmiminen voi johtua myös liian suuresta kalorivajeesta. Jos kävelet 8 km:n lenkin, niin sinun pitäisi päivän aikana jo syödä suunnilleen yhtä paljon kuin kulutat ilman tuota kävelyä. Myös ruokailujen ja liikunnan keskinäisellä ajoituksella voi olla merkitystä.

Olen itse normaalipainoisena huomannut, että jos juoksen puolen tunnin lenkin, se ei vielä vaikuta syömisiin millään tavalla, mutta puolentoista tunnin juoksulenkin jälkeen koko loppupäivän on kamala nälkä.

27

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas sorruin eilen ahmimaan ja olo on hirveä. Aion kävellä tavallisen matkani silti. Ap

Hienoa! Sanon kyllä sellaisen vinkin, että yritä erottaa nämä ajatukset toisistaan. Liiku oman terveytesi ja hyvän olosi vuoksi. Jos syöt tunteisiin, niin se pitää käsitellä jotenkin. Kävelyä ei kannata pitää rangaistuksena.

Tuo oli kyllä trolli. Ei oikea aloittaja. Olet kuitenkin oikeassa mitä siihen vastasit. Ap 

Vierailija
64/64 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän tosiaan kehuja kalastelet. 

No onhan kai niitäkin ihan kiva saada mutta oikeasti olen todella epävarma vähän kaikesta mitä teen ja aina mietin, että onko nyt tarpeeksi ja riittävää. Melkein oli asia mikä tahansa niin mietin, että pitäiskö vielä tehdä jotain tai korjata/parantaa. Yritän sitäkin jotenkin tietoisesti muuttaa ja olla iloinen kaikesta mitä teen ilman että täytyy rangaista tai aina vain vaatia itseltään enemmän. On tärkeää saada sitä vahvistusta että ihan hyvin menee eikä tällä hetkellä enempää tarvitse muuttaa. Tämä on tällä hetkellä hyvä näin mutta kun paino tippuu entisestään niin katson sitten mitä lisään. Onhan tässä myös tarkoitus tehdä kestävä tapa elää ja pidän liikunnasta. Ap

Juupa juu, heti otsikosta ymmärsin,että sinulla on vika siellä ylänupissa. Miten ihmeessä olet saanut itseesi ahdettua tuon valtavan ylipainon . Noh - itsetunto on maan raossa. Se kun korjaantuu,niin kaikki muukin korjaantuu, vaikka kävelisit 2 km päivässä.