Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu eroamaan vaan uhkailee

Vierailija
23.04.2025 |

Emme ole naimisissa. Kaksi yhteistä lasta, joista nuorin on 10. Monta vuotta olen tässä suhteessa yrittänyt jaksaa, mutta enää en jaksa. En jaksa kuunnella jatkuvasti miten en osaa tehdä yhtään mitään.

Mieheni on hyvätuloinen ja itse olen pienituloinen. Asumme yhteisessä rivitalossa josta on vielä paljon lainaa. Mulla ei olisi varaa jäädä tähän yksinäni asumaan. Mies ilmoitti, että hänenhän lapset eivät vuokralähiöön muuta. Hän ei kuulemma suostu siihen ja tekee loppuelämästäni helvettiä, jos lapsemme muuttavat sellaiseen kanssani. Hän sanoo, että niin kauan kun lapset asuvat kotona, me asumme tässä. Miten edetä? Olen aivan voimaton, koska hän on vuosia mua tallonut maan rakoon. En halua lapsia keskelle riitojamme, mutta jos eroamme mies takuulla vetää heidät kaikkeen mukaan ja pilaa heidänkin elämänsä.

Kommentit (172)

Vierailija
21/172 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutat yksin pois ihan rauhassa. Älä ole itsekäs ja revi lapsia kotoa pois. Totuushan on se, että pian mies tuo lapset luoksesi, kun ei halua huoltaa. Se on 99% varma asia. 

Aloittajalla on oikeus lapsiin ekana, koska on hyvä äiti. Mies on uhkaillut. Ei kerro hyvää miehestä yhtään. Aloittajan on myös mahdollista saada muualta rivitalo tai joku muu.

Mies on uhkaillut siksi, että äiti on uhannut viedä lapset. Isällä on oikeus taistella lapsistaan. On tuon varmaan kertonut. 

Missä kohtaa äiti on uhannut viedä lapset?

Ap oli uhannut muuttaa lasten kanssa, kun isä oli sanonut, että minun lapset ei lähiöön muuta. 

Vierailija
22/172 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mieshän ei sinun ja lasten asumista määrää, joten aivan turhaa mouhoamista.

Kyllä mies määrää lapsista. Ei äiti voi väkisin lapsia viedä kodista. Isällä on samat oikeudet kuin äidilläkin. 

Faktoidisesti ei määrää. Mikäli - kuten on yleinen käytäntö - määrätään yhteishuoltajuus, niin siihen miehellä ei ole mitään sanomista.

Mutta yhteishuoltajuus tarkoittaa sitä, että lasten asioita päätetään yhdessä. Lasten osoite ei muutu ellei molemmat näin halua. Lapset siis jäävät isälleen. 

Jos joku uhkaisi viedä minun lapseni kotoa niin ihan varmasti uhkailisin takaisin. Inhimillistä isältä tuollainen. 

Puhut paskaa vailla kokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/172 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutat yksin pois ihan rauhassa. Älä ole itsekäs ja revi lapsia kotoa pois. Totuushan on se, että pian mies tuo lapset luoksesi, kun ei halua huoltaa. Se on 99% varma asia. 

Aloittajalla on oikeus lapsiin ekana, koska on hyvä äiti. Mies on uhkaillut. Ei kerro hyvää miehestä yhtään. Aloittajan on myös mahdollista saada muualta rivitalo tai joku muu.

Mies on uhkaillut siksi, että äiti on uhannut viedä lapset. Isällä on oikeus taistella lapsistaan. On tuon varmaan kertonut. 

Ap oli uhannut muuttaa lasten kanssa, kun isä oli sanonut, että minun lapset ei lähiöön muuta. 

No ei ole.

Vierailija
24/172 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että Suomessa saa apua ja neuvoja erotilanteessa jossa on uhkailua. Mene ensin yksin juttelemaan perheneuvolaan, oikeusaputoimistoon ym ym. Selvitä omat oikeutesi hyvin ennenkuin teet mitään.

Persun uhriutuva ulina häntä viisaamman asioiden selvittäjän tullessa ketjuun kuulostaa musiikilta korville eli Julee Cruiselta tänäänkin :DDDDD

Ihan kuten Twin Peaksin kolmoskausi, et nyt vaan saa ihan mitä haluat ;DDDDDDD

-winner-

Vierailija
25/172 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa narsistilta. He nimenomaan uhkailevat tehdä uhrinsa elämästä helvettiä, jos kehtaavat heistä erota.

Vierailija
26/172 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän nuo psykot saattaa mustamaalata äidin narkomaaniksi, juopoksi tai hulluksi.

Yleensä naiset ovat tuollaisia, ei siinä mustamaalausta tarvita

Vierailija
27/172 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa 10 vuotta ja pienin muuttaa omilleen . Hyvä mies kun pitää kodistaan ja on päättänyt viihtyä siinä. Antaa lasten asua siinä kun mies haluaa kerran heitä siinä asuttaa. Jos eroat joudut maksamaan elatusmaksut miehelle ja jos saatte yhteis huoltajuuden kulut tasataan. Avoliitossa on varaa liikkua enemmän.  Kenen nimissä lapset on isän vai äidin. Miettimään nyt näitä ENNEN kuin muuttaa yhteen . Yhtä inhottava se ukko on ollut aina. Kenen nimillä on asunto kumpi maksaa sitä. Eihän tosta sekasotkusta kukaan ymmärrä. Jos asunto on puoliksi myös velka on puoliksi. Molempien nimissä ???  Jompi kumpi kusettaa. Jos nainen lähtee ja ottaa lapset mukaan mies maksaa elatusmaksut. Jos mies lähtee vaimo jää mies maksaa elatusmaksut. Kuulkaa te olette täysin tyhmiä. 

Vierailija
28/172 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mieshän ei sinun ja lasten asumista määrää, joten aivan turhaa mouhoamista.

Kyllä mies määrää lapsista. Ei äiti voi väkisin lapsia viedä kodista. Isällä on samat oikeudet kuin äidilläkin. 

Faktoidisesti ei määrää. Mikäli - kuten on yleinen käytäntö - määrätään yhteishuoltajuus, niin siihen miehellä ei ole mitään sanomista.

Mutta yhteishuoltajuus tarkoittaa sitä, että lasten asioita päätetään yhdessä. Lasten osoite ei muutu ellei molemmat näin halua. Lapset siis jäävät isälleen. 

Jos joku uhkaisi viedä minun lapseni kotoa niin ihan varmasti uhkailisin takaisin. Inhimillistä isältä tuollainen. 

Puhut paskaa

Ei äidillä ole yhtään enempää oikeuksia kuin isälläkään.  Toki lapset ovat ilmeisesti  jo niin isoja, että voivat päättää itsekin, mutta yhteishuoltajuudessa ei toinen voi viedä lapsia pois niin vain. 

Vierailija
29/172 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne eronneet jaksa edes vuoroviikonloppuja lasten kanssa. On nähty (uuspehekokemus). Mies ei myöskään jaksanut lapsia enää kun ne alkoi aikuistua, eli n.13 vuotiaasta lähtien. Alkoivat kuulemma vaikeiksi ja olivat myös tylsiä....

Vierailija
30/172 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ap ensin kertonut muuttavansa lasten kanssa johon mies vastasi tuolla tavalla.

Miksi mies sanoisi mitään mistään lähiöistä jos ap ei antaisi siihen syytä?

Kunnon weetee meininkiä muutenkin, sääliksi käy miestä joka meni lokin kanssa suhteeseen.

Vierailija
31/172 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kuulostaa narsistilta. He nimenomaan uhkailevat tehdä uhrinsa elämästä helvettiä, jos kehtaavat heistä erota.

Tämä isä uhkasi tehdä elämästä hankalaa, jos ap vie lapset vuokralähiöön. Hyväksyisitkö itse, että puoliso vain lähtisi lapset mukanaan? 

Vierailija
32/172 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinulla ap on pienituloisena varaa rivariin?

Vierailija
33/172 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet itse, pääset sinä rauhaan ja isä saa hoitaa lapsensa hienossa kodissaan.

Vierailija
34/172 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostat narsistilta jolle lasten etu ei ole oleellinen vaan oma päähänpinttymäsi.

Jätä lapset isälleen ja tyydytä miehen seksuaaliset tarpeet myös jatkossa, niin voit ehkä saada lapset välillä päiväkäynnille sinne tulevaan neukkukuutioosi jos osaat olla kiltisti lapsille ja miehelle.

Vierailija
35/172 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin kuin mä tein: lähde yksin. Tiesin, että mies ei kauan jaksa lapsia hoitaa kuitenkaan. Eikä jaksanut: toi alle viikon päästä lapset mulle ja häipyi sen siliän tien. Hyvin ollaan pärjätty ilman häntä, kotona on aina mukava ilmapiiri ja kaikki onnellisia.

Vierailija
36/172 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielestä lähiö ei sovi lasten kasvatukseen ja on oikeassa.  Se taas ei ole uhkaamista vaan mielipide.  Mies haluaa asua rivitalossa. Ja että lapset myös asuu. Se tarkoittaa rauhallisempi alue.  Onko lapset hänen nimissä?  Avoliitto ei ole sama kuin avioliitto.  Mies määrää jos lapset on sen nimiin laitettu. Nainen määrää jos lapset on hänen nimissä.  Tyhmät naiset aina huijattavissa. Mies haluaa loppuelämänsä asua siinä.  No miten aloittaja voi ajatella että hän jäisi siihen ?  Kumpi sitä asuntoa on oikeasti maksanut. Ja kun velkaa on millä sen maksaa?  Eletään kuin elokuvissa vai ? No asunto myydään velat maksetaan pois ja kumpikin muuttaa omilleen lapset on hoidossa vuoronperään kummallakin. Kumpikin nyt vaan vuokraa oman kämpän. 

Vierailija
37/172 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille parempi että saavat pysyä kotonaan 

Vierailija
38/172 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi . Mies laskee ettei maksa elatusmaksuja vaan kunnes lapset lähtee pois voi sitten erota. 

Vierailija
39/172 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei välttämättä halua edes yhteishuoltajuutta. Tietämäni mies ainakin teki niin ja välttyi samalla elareista. Sopi työnantajansa kanssa, että tekee töitä jatkossa pimeänä ja alkaa Kela elätiksi. Näin välttyi maksuilta ja nainen sai minimi yksinhuoltajalisän Kelasta.

Vierailija
40/172 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen mielestä lähiö ei sovi lasten kasvatukseen ja on oikeassa.  Se taas ei ole uhkaamista vaan mielipide.  Mies haluaa asua rivitalossa. Ja että lapset myös asuu. Se tarkoittaa rauhallisempi alue.  Onko lapset hänen nimissä?  Avoliitto ei ole sama kuin avioliitto.  Mies määrää jos lapset on sen nimiin laitettu. Nainen määrää jos lapset on hänen nimissä.  Tyhmät naiset aina huijattavissa. Mies haluaa loppuelämänsä asua siinä.  No miten aloittaja voi ajatella että hän jäisi siihen ?  Kumpi sitä asuntoa on oikeasti maksanut. Ja kun velkaa on millä sen maksaa?  Eletään kuin elokuvissa vai ? No asunto myydään velat maksetaan pois ja kumpikin muuttaa omilleen lapset on hoidossa vuoronperään kummallakin. Kumpikin nyt vaan vuokraa oman kämpän. 

Johan ap sanoi että mies on hyvätuloinen ja hän on pienituloinen lokki joka luuli että mies elättää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi