Onko velat haluttuja kumppaneita parisuhdemarkkinoilla?
Kommentit (85)
Itsekeskeisyys tai itsekkyys -sana on vähän huono velan kuvaamisessa, koska sana antaa kuvan että polkisi toisen oikeuksia ja käyttäisi kyynärpäätaktiikkaa elämässä. Siitähän ei ole kyse.
Kun ei ole lapsia, prioriteettina on oma elämä, terveys, onnellisuus jne.
Fokus on kyllä itsessä mutta ei se tarkoita että se on muilta mitenkään pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein luotettavin kombinaatio olisi vela jolta löytyy sterilisaatio. Silloin ei olisi mitään epäselvyyttä asiasta, haluaako lapsia vielä joskus kun se ikkuna on suljettu itse omalla päätöksellä.
Valitettavasti nämä "velaunikornit" tai "velayksisarviset" ovat hyvin harvinaisia väestössä ja nyt kun sterilisaatio lähtee julkiselta puolelta valikoimasta pois 2026 niin sterilisaation saaminen vaikeutuu.
Minulla on ja olen vela.
Onnittelut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanoen minulla ei oikeastaan koskaan synkkaa lapsettomien naisten kanssa parisuhdemielessä. Ovat eläneet niin erilaista elämää kuin minä, joten vaikea olla samalla aaltopituudella elämän suhteen. Sinänsä vähän harmikin, koska parisuhteeni kaatuvat yhteisen ajan puutteeseen tai siihen, etten ole kiinnostunut toisen lapsista.
Sinkku isä
Sinä et ole kiinnostunut toisen lapsista, mutta pidät harmillisena kun vela-naisten kanssa ei synkkaa?
Huomaatko kaksoisstandardin?
Ei ole kaksoisstandardia. En halua naisenkaan puuttuvan tai osallistuvan minun lasteni elämään. En ole pahoillani siitä, että naisella on lapsia, se on minulle pikemminkin helpotus. En vain ole kiinnostunut niistä lapsista ja tietenkin lapset rajoittavat sitä yhteistä parisuhdeaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Multa on tosi usein kysytty että eihän sulla ole lapsia.. (No ei eikä tule.) Vastaus on poikkeuksetta että hyvä homma. Samoin kysynyt itsekin heti. Mä päätin jo nuorena että tähän maailmaan en lapsia tee enkä kyllä niistä pidäkään ei silti. Olen elämäni elänyt itselleni enkä passaten/hyysäten lapsia.. Ei ole tarvinnut kuunnella kiukutteluja/teini kiukkuja tms.. Jotkut "lapselliset" ovat kateellisia mutta itse ovat tiensä valinneet..
Kiva kuulla näitäkin tarinoita, että velaus on otettu hyvällä vastaan.
Sinä et ole kiinnostunut toisen lapsista, mutta pidät harmillisena kun vela-naisten kanssa ei synkkaa?
Huomaatko kaksoisstandardin?