Onko velat haluttuja kumppaneita parisuhdemarkkinoilla?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse nelikymppinen vela-nainen, ja sanoisin että ei. Usein treffeillä törmännyt siihen, että mies kokee että siinä ettei mulla ole lapsia ollenkaan on jotain outoa, että jotain vikaa täytyy olla sellaisessa naisessa joka ei ole halunnut lapsia.
Missä päin Suomea asut?
Helsingissä.
Minulta ei nämä! Ei ollenkaan kokemusta velojen väheksynnästä, vaan pikemminkin aivan päinvastoin. Kroppa, jossa vielä tyttömäisyys tallella, on myös nuoremman miehen silmään kovasti. Oma kokemukseni. 👋
Lol :D Kaikki lapsettomat onkin siroja ja hoikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mun tuntemat vela-naiset on pikkutarkkoja niuhoja (ja sinkkuja), joten vastaukseni on ei.
Miten pikkutarkkuus ilmenee?
Kyllä sinkku voi olla myös haluttu, mutta jos sinkku asettaa standardit kumppaneille, hän ei lähde jokaisen matkaan.
Siten, että kammataan maton hapsut suoriksi ja kaikki muukin elämässä on tehtävä tämän henkilön haluamalla tavalla. Mies vaan sotkisi kaiken ja hengittäisi väärin.
Olen vela-mies ja kampasin mattojen hapsuja lapsena. Sivusta.
Jos ikää on 40+, miesehdokkaat ovat joka tapauksessa niitä, jotka eivät halua (enempää) lapsia. Onko sillä sitten väliä, onko nainen tahallaan vai tahattomasti lapseton siinä vaiheessa?
Vierailija kirjoitti:
Child Free käännetään suomeksi lapseton. On ihmisiä paljon joilla ei ole lapsia , myös lapsettomia aviopareja. Koittakaa kääntää oikein. Myös moni lesbo on lapseton vaikka yhtä monella on lapsia. Homopareilla on lapsia usein. Child Free ; LAPSETON. Jätetään rasistinen asenne pois ja sana vapaaehtoisesti. Kaikki ei löydä puolisoa eikä kaikki halua yksinhuoltajaksi tai maksa elatusmaksuja. Mutta se kyllä tiedetään että raha asioissa tämä vaikuttaa sillä lapseton ei saa tukia. Eikä vähennyksiä. Seksissä vaikuttaa vaginan kauneus kun ei ole revennyt eikä venynyt.
Childless = lapseton, yleensä ei niin vapaaehtoisesti
Child free = kirjaimellisesti lapsivapaa, eli vapaaehtoisesti lapseton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse nelikymppinen vela-nainen, ja sanoisin että ei. Usein treffeillä törmännyt siihen, että mies kokee että siinä ettei mulla ole lapsia ollenkaan on jotain outoa, että jotain vikaa täytyy olla sellaisessa naisessa joka ei ole halunnut lapsia.
Miten tämä skeptisyys on ilmennyt? Onko kyselty tyhmiä kysymyksiä, arvosteltu...?
Alettu kysellä kovasti miksi en ole ollut naimisissa ja ole lapsia. Eräs sanoi suoraan, että jotain vikaa täytyy olla, jos nainen ei lapsia ollenkaan halua, tulee olo että on kylmä ihminen. Sitten on ollut joitain joilla on ollut itsellään lapsia aiemmista parisuhteista, ja vaikka ovat itse hakeutuneet tapaamaan minua tietäen ettei minulla ole lapsia, niin sitten se onkin alkanut epäilyttää että miten lasten kanssa pärjää, ja että ei taida olla äidillisyyttä. Pari noista ei tiennyt ennen treffejä, että lapsettomuuden takana on oma tietoinen päätös, ilmeisesti tahattomasti lapseton olisi ollut "sympaattisempi" tapaus.
Ainakaan minä ja nykyinen puoliso ei oltais huolittu toisiamme jos ei oltaisi veloja kumpikin.
Periaatteessa ainakin mulle aikalailla kriteerien kärjessä lapsettomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea asut?
Helsingissä.
Minulta ei nämä! Ei ollenkaan kokemusta velojen väheksynnästä, vaan pikemminkin aivan päinvastoin. Kroppa, jossa vielä tyttömäisyys tallella, on myös nuoremman miehen silmään kovasti. Oma kokemukseni. 👋
Lol :D Kaikki lapsettomat onkin siroja ja hoikkia.
Hän puhui omasta kokemuksestaan, eikä kaikista lapsettomista. Opettele ymmärtämään lukemasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä skeptisyys on ilmennyt? Onko kyselty tyhmiä kysymyksiä, arvosteltu...?
Alettu kysellä kovasti miksi en ole ollut naimisissa ja ole lapsia. Eräs sanoi suoraan, että jotain vikaa täytyy olla, jos nainen ei lapsia ollenkaan halua, tulee olo että on kylmä ihminen. Sitten on ollut joitain joilla on ollut itsellään lapsia aiemmista parisuhteista, ja vaikka ovat itse hakeutuneet tapaamaan minua tietäen ettei minulla ole lapsia, niin sitten se onkin alkanut epäilyttää että miten lasten kanssa pärjää, ja että ei taida olla äidillisyyttä. Pari nois
Ai edelleen? Oon itse nyt kuuskymppinen ja kovasti silloin 30-40v sitten ihmeteltiin ja salapaheksuttiin. Asenne vähän että onko vika ylä- vai alapäässä?
Sehän riippuu ihan siitä, minkä tyyppisistä miehistä/naisista itse pitää.
Eli jos viehätyt miehistä/naisista jotka eivät tule toimeen lasten kanssa eivätkä halua niitä elämäänsä, niin se, että sulla itselläsi on lapsi(a), on ongelma.
Tai jos viehätyt yhteisöllisistä miehistä/naisista jotka pitävät lapsista ja arvostavat perhettä, niin se, että itse olet vela, voi olla ongelma. Varsinkin jos olet sellainen epäsosiaalinen Suomi-vela, joka ei ole tottunut lapsiin ja suhtautuu niihin epäluontevasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alettu kysellä kovasti miksi en ole ollut naimisissa ja ole lapsia. Eräs sanoi suoraan, että jotain vikaa täytyy olla, jos nainen ei lapsia ollenkaan halua, tulee olo että on kylmä ihminen. Sitten on ollut joitain joilla on ollut itsellään lapsia aiemmista parisuhteista, ja vaikka ovat itse hakeutuneet tapaamaan minua tietäen ettei minulla ole lapsia, niin sitten se onkin alkanut epäilyttää että miten lasten kanssa pärjää, ja että ei taida olla äidillisyyttä. Pari nois
Tuosta vielä että "tulee olo että on kylmä ihminen", joo, lapsia kohtaan kyllä oon välinpitämätön, eivät kiinnosta, mutta suhtaudun muuten moniin ihmisiin ja varsinkin eläimiin hyvinkin lämpimästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu vaan niin kummalliselta että ihmiset ei ymmärrä että lapsien hankkiminen on valinta siinä missä asunnon hankinta tai terveydestä huolehtiminen. Jotkut valitsee, jotkut eivät. Ei se muille kuulu. Arvostelijat vain projisoivat omia heikkouksiaan ja kateuttaan veloihin koska itse todennäköisesti eivät tehneet lisääntymisvalintaa tietoisesti vaan siksi että piti matkia muita ja saada muilta hyväksyntää. Olisivat itsekin voineet tehdä toisenlaisen valinnan, mutta eivät tehneet. Katuminen ja katkeruus ovat voimakkaita tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Child Free käännetään suomeksi lapseton. On ihmisiä paljon joilla ei ole lapsia , myös lapsettomia aviopareja. Koittakaa kääntää oikein. Myös moni lesbo on lapseton vaikka yhtä monella on lapsia. Homopareilla on lapsia usein. Child Free ; LAPSETON. Jätetään rasistinen asenne pois ja sana vapaaehtoisesti. Kaikki ei löydä puolisoa eikä kaikki halua yksinhuoltajaksi tai maksa elatusmaksuja. Mutta se kyllä tiedetään että raha asioissa tämä vaikuttaa sillä lapseton ei saa tukia. Eikä vähennyksiä. Seksissä vaikuttaa vaginan kauneus kun ei ole revennyt eikä venynyt.
Childless = lapseton, yleensä ei niin vapaaehtoisesti
Child free = kirjaimellisesti lapsivapaa, eli vapaaehtoisesti lapseton
Juuri näin se on.
Lapseton = lapsi puuttuu, ja sellainen haluttaisiin
Lapsivapaa = lapsia ei puutu, koska niitä ei halua (koskee myös aikuisia lapsia)
Tiukempi pillu veloilla. Eikä tarvii jatkaa toisen miehen tallennettua peliä
Vela pariskunnista on englanniksi myös termi dink - double income, no kids.
Vierailija kirjoitti:
Olet vain outo ja ei haluttava ja koitat selitellä sitä itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vela pariskunnista on englanniksi myös termi dink - double income, no kids.
Ei tarvitse olla vela ollakseen dink, lapsia voi olla tulossa myöhemmin. Lähinnä tuon mieltää nuorehkoksi tässä vaiheessa uraorientoituneeksi juppipariskunnaksi. Ja me esim. ollaan velapariskunta single income.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vain outo ja ei haluttava ja koitat selitellä sitä itsellesi.
Ei vaan hän treffailee jostain syystä sellaisia miehiä, jotka on eri tyyppisiä ihmisiä kuin hän itse.
Jos ihmiset keskittyisivät kalastamaan lähinnä siinä samanhenkisten poolissa, niin ei tarvisi hakata päätä seinään. Koskee myös muita kuin lisääntymisasioita.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, mä olen saanut vain positiivista palautetta siitä, että lapsia ei ole. Myös työnantajilta.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Eipä oikeastaan, sen velaks julistautumisen ohessa kun tulee yleensä myös vttumainen luonne, heikko itsetunto ja aggressiivinen tarve tuputtaa sitä omaa ajatusmaailmaa muille.
Ne on semmosia omanlaisiaan vegaaneja.
Vittumainenhan saatan ollakin, vaan tiedä häntä. Pitäisi varmaan kysyä varmaan muilta. Itsetunto on ihan hyvä, enkä tuputa lapsettomuuttani yhtään kenellekään. Pidän myös lapsista. Edellinen suhdekin oli lapsellisen kanssa.