Onko velat haluttuja kumppaneita parisuhdemarkkinoilla?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on lapsia ja useamman kerran olen yrittänyt suhdetta lapsettoman naisen kanssa. Ei siitä mitään tule. Lapsista ei tee mieli jutella, vaikka ovat suuri osa omaa elämää. Joko toiselle asia on kipeä, koska omia lapsia ei ole, tai sitten ei vaan kiinnosta tai pysty sanomaan mitään järkevää takaisin.
Joistakin lapsettomista naisista tulee myös jotenkin itsekäs vaikutelma. Ei kaikista.
Jatkossa skippaan lapsettomat ihan suosiolla, niin ei tuhlata kummankaan aikaa.
Tämä on varmaankin totta. Sanoisin että tässäkin tapauksessa lika barn leka bäst, eli lapsellisten kannattaa puuhailla keskenään ja lapsettomien keskenään.
Niinpä, toivottavasti mahdollisimman ymmärtäisi tämän ja miettisi asioita etukäteen. Olen vapaaehtoisesti lapseton ja en voisi olla kuin toisen samanlaisen kanssa. Jopa aikuiset, jo kotoa poismuuttaneet lapset olisivat este koska en vain halua sellaista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on lapsia ja useamman kerran olen yrittänyt suhdetta lapsettoman naisen kanssa. Ei siitä mitään tule. Lapsista ei tee mieli jutella, vaikka ovat suuri osa omaa elämää. Joko toiselle asia on kipeä, koska omia lapsia ei ole, tai sitten ei vaan kiinnosta tai pysty sanomaan mitään järkevää takaisin.
Joistakin lapsettomista naisista tulee myös jotenkin itsekäs vaikutelma. Ei kaikista.
Ja ne väitti ettei yh-äideillä ole mukamas vientiä. Tässähän oikein äiti-ihmistä haetaan.
Tarkoitatko yh:lla yksin- vai yhteishuoltajaa? Ei suhde onnistu silloinkaan, jos nainen on yksinhuoltaja, jolla ei juuri koskaan ole lapsivapaata aikaa.
Eli et halua viettää aikaa naisen lapsien kanssa, mutta naisen tulee olla sinun lapsiesi kanssa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaankin totta. Sanoisin että tässäkin tapauksessa lika barn leka bäst, eli lapsellisten kannattaa puuhailla keskenään ja lapsettomien keskenään.
Niinpä, toivottavasti mahdollisimman ymmärtäisi tämän ja miettisi asioita etukäteen. Olen vapaaehtoisesti lapseton ja en voisi olla kuin toisen sam
Sama täällä. Isäihmiset ovat luotaantyöntäviä seksuaalisessa mielessä.
Ja lapsenlapsirumba olisi yhtä helvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ne väitti ettei yh-äideillä ole mukamas vientiä. Tässähän oikein äiti-ihmistä haetaan.
Tarkoitatko yh:lla yksin- vai yhteishuoltajaa? Ei suhde onnistu silloinkaan, jos nainen on yksinhuoltaja, jolla ei juuri koskaan ole lapsivapaata aikaa.
Eli et
Lähinnä ajattelin sitä tutustumisvaihetta. Lapset tulevat kuvioihin vasta sitten, kun suhde on vakaalla pohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, toivottavasti mahdollisimman ymmärtäisi tämän ja miettisi asioita etukäteen. Olen vapaa
Ja lapsenlapsirumba olisi yhtä helvettiä.
Erinomainen pointti. Voisi ajatella aikuisten lasten olevan ihan ok, mutta tuo tulee sitten kulman takaa. Jos ei halua lapsia niin ei halua myöskään larpata pakolla isovanhempaa.
Toinen mikä helpottaisi tilannetta olisi se että deittisovelluksissa olisi selkeästi vaihtoehto "Ei ole eikä halua lapsia" tai "Childfree". Sen valitsemalla tippuisi deittivalikoimasta kaikki vanhemmaksi haluavat, vanhemmat ja epävarmat.
Kaikki säästäisivät aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Toinen mikä helpottaisi tilannetta olisi se että deittisovelluksissa olisi selkeästi vaihtoehto "Ei ole eikä halua lapsia" tai "Childfree". Sen valitsemalla tippuisi deittivalikoimasta kaikki vanhemmaksi haluavat, vanhemmat ja epävarmat.
Kaikki säästäisivät aikaa.
Toi olis hyvä toiminto, niin ei tarttis selata turhia profiileja ja sitten selviääkin, että tyyppi haluaa lapsia.
Valehtelun mahdollisuutta tuo ei tosin poista.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein luotettavin kombinaatio olisi vela jolta löytyy sterilisaatio. Silloin ei olisi mitään epäselvyyttä asiasta, haluaako lapsia vielä joskus kun se ikkuna on suljettu itse omalla päätöksellä.
Valitettavasti nämä "velaunikornit" tai "velayksisarviset" ovat hyvin harvinaisia väestössä ja nyt kun sterilisaatio lähtee julkiselta puolelta valikoimasta pois 2026 niin sterilisaation saaminen vaikeutuu.
Minulla on ja olen vela.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi keksiä eri lyhenteet yksin- ja yhteishuoltajille. Ei koskaan tiedä, kumpaa tarkoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin vuosia vela-miehen kanssa. Varmasti tietysti tyyppikysymys mutta sen opin että vela VOI olla äärimmäisen itsekäs ja täysin kykenemätön asettumaan toisen ihmisen asemaan. Ehkä vanhemmuus vähän karsii noita ominaisuuksia - ainakin näin haluaisin ajatella (toki maailmassa on paljon huonoja vanhempia).
Menin sitten rakastumaan isämieheen ja lähdin sille tielle. Näin on hyvä.
Olen havainnut samaa. Monet velat on itsekeskeisiä ja haluavat elää itsekeskeistä elämää. Siihen kuvioon ei lapset hyvin sovellu. Toki on myös muita syitä olla vela (esim sairaus) mutta tämä on siis vain ilmiö, johon olen kiinnittänyt huomiota.
Olen N33 vela, jolla vela-mies.
Sitä on suosittu velojen keskuudessa + miesten keskuudessa, jotka etsii fuckbuddya..
Vierailija kirjoitti:
Eipä oikeastaan, sen velaks julistautumisen ohessa kun tulee yleensä myös vttumainen luonne, heikko itsetunto ja aggressiivinen tarve tuputtaa sitä omaa ajatusmaailmaa muille.
Ne on semmosia omanlaisiaan vegaaneja.
Kaipaan kyllä perusteluja millä lailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin vuosia vela-miehen kanssa. Varmasti tietysti tyyppikysymys mutta sen opin että vela VOI olla äärimmäisen itsekäs ja täysin kykenemätön asettumaan toisen ihmisen asemaan. Ehkä vanhemmuus vähän karsii noita ominaisuuksia - ainakin näin haluaisin ajatella (toki maailmassa on paljon huonoja vanhempia).
Menin sitten rakastumaan isämieheen ja lähdin sille tielle. Näin on hyvä.
Olen havainnut samaa. Monet velat on itsekeskeisiä ja haluavat elää itsekeskeistä elämää. Siihen kuvioon ei lapset hyvin sovellu. Toki on myös muita syitä olla vela (esim sairaus) mutta tämä on siis vain ilmiö, johon olen kiinnittänyt huomiota.
No tuo itsekeskeinen on ehkä vähän tönkkö ilmaus mutta tavallaan totta. Minä ainakin haluan tehdä elämästäni sellaista että nautin siitä ja mun on hyvä olla. Toki otan myös elämässäni olevat ihmiset huomioon mutta itseäni varten elämäni järjestelen. Puolison pitää olla sellainen joka haluaa elämältä samoja asioita ja sellaisen onneksi löysinkin.
On suosittuja. Aviomiehet joko käy bordellista nai naapuria tai töissä tai pitää vakituista velaa. Tiukka pillu. Ei vaatimuksia eikä nalkutusta kukaan ei huuda.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuun miehiä tuntuu kovasti kiinnostavan lapsivapaa nainen. He eivät kuitenkaan ymmärrä, mitä vapaaehtoisesti lapsettomuus on. Oman kokemuksen mukaan he alkavat vongata lasta kun suhde etenee. Joka kerta selitys on ollut "No mä aattelin et sä muutat mieltäs, kaikki naisethan haluaa lapsia".
Tai sitten ne olettaa, että uusi kumppani alkaa hoitaa niitä miehen lapsia.
Exä kuvitteli juuri näin! Oli aika järkytys tajuta että eihän hän edes niinkään parisuhdetta halunnut vaan jonkun hoitamaan lastaan silloin kun se hänellä oli. Ihan kiva lapsi mutta vain vahvisti tunnettani siitä etten ikinä halua elää lapsiperhe-elämää!
Vierailija kirjoitti:
Olen itse nelikymppinen vela-nainen, ja sanoisin että ei. Usein treffeillä törmännyt siihen, että mies kokee että siinä ettei mulla ole lapsia ollenkaan on jotain outoa, että jotain vikaa täytyy olla sellaisessa naisessa joka ei ole halunnut lapsia.
Tämä on valitettava tosi. Koskee myös työkavereita, sukulaisia, naapureita ja ilm.kaikkia ihmisiä. Omien vanhempieni ikäiset ovat luokitelleet ihmiset aina lapsettomiin ja niihin joilla on lapsia. Aina ensin kerrotaan jostain ihmisestä esim.että hän on lapseton (negatiivinrn asia).
Multa on tosi usein kysytty että eihän sulla ole lapsia.. (No ei eikä tule.) Vastaus on poikkeuksetta että hyvä homma. Samoin kysynyt itsekin heti. Mä päätin jo nuorena että tähän maailmaan en lapsia tee enkä kyllä niistä pidäkään ei silti. Olen elämäni elänyt itselleni enkä passaten/hyysäten lapsia.. Ei ole tarvinnut kuunnella kiukutteluja/teini kiukkuja tms.. Jotkut "lapselliset" ovat kateellisia mutta itse ovat tiensä valinneet..
Omat lapseni ovat kohta aikuisia. Paria vela-naista tapailin joskus. Olivat tosi hauskoja ja mukavia, mutta maailmankuva oli todella erilainen. Eivät he inhonneet lapsiani, päinvastoin, käyttäytyivät usein itse kuin lapset tai teinit. Olen ollut pitkissä parisuhteissa, joten ei hirveästi kokemusta ole.
Rehellisesti sanoen minulla ei oikeastaan koskaan synkkaa lapsettomien naisten kanssa parisuhdemielessä. Ovat eläneet niin erilaista elämää kuin minä, joten vaikea olla samalla aaltopituudella elämän suhteen. Sinänsä vähän harmikin, koska parisuhteeni kaatuvat yhteisen ajan puutteeseen tai siihen, etten ole kiinnostunut toisen lapsista.
Sinkku isä
Kaikkein luotettavin kombinaatio olisi vela jolta löytyy sterilisaatio. Silloin ei olisi mitään epäselvyyttä asiasta, haluaako lapsia vielä joskus kun se ikkuna on suljettu itse omalla päätöksellä.
Valitettavasti nämä "velaunikornit" tai "velayksisarviset" ovat hyvin harvinaisia väestössä ja nyt kun sterilisaatio lähtee julkiselta puolelta valikoimasta pois 2026 niin sterilisaation saaminen vaikeutuu.