Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus tekee sellaisia päätöksia, että kulutusta on vähennettävä entisestään.

Vierailija
23.04.2025 |

Kulutusta on taviksen vähennettävä lisää. 

Kommentit (194)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulutuksen vähneminen tarkoittaa konkursseja yrityksille ja lisää työttömiä. Suomen taloudesta yli puolet on kotimaisen kulutuksen varassa ja sitähän tämä hallitus tuhoaa!! 

Kuinka moni kuluttaa pääosin kotimaisia tuotteita?

Temuttajat menkää itseenne.

Minä en ainakaan. Varaa kyllä olisi, mutta eipä Suomessa juurikaan valmisteta (elintarvikkeita lukuunottamatta) sellaisia tuotteita, joita haluaisin ostaa. Ilokseni kuitenkin jokin aika sitten löysin yhdet Vallilan verhot, jotka on joku erikoispainos, mutta enpä huomannut katsoa, missä maassa ne on valmistettu. Tuskin kuitenkaan Suomessa, mutta oli kuitenkin suomalainen perheyritys, josta ne verhot tilasin. Vallilan tekstiilit on oikeastaan ainoa kotimainen, mistä tykkään, eikä niistäkään läheskään kaikki. Ja nekin vain olohuoneeseen, makkareissa, työhuoneessa ja keittiössä sitten jotain muuta.

Temusta en ole koskaan tilannut mitään, mutta harmikseni kaikki, mitä alan kotiini googlettaa, ensimmäiset ja mieluisimmat vaihtoehdot olisi just Temusta.  Viimeksi koitin etsiä ihan tietyn tyyppistä kastelukannua ja joka ainoa mieleinen kannu oli saatavilla vain Temusta. Yhdestäkään suomalaisesta verkkokaupasta en löydä mitään lähellekään samanlaista. Sitten on nämä Netraudat ja Hobby Hallit, joista voisi tilata, mutta maksat silloin huomattavasti enemmän kuin mitä maksaisit silloin, jos tilaisit suoraan sieltä, mistä Netrauta tai Hobby Hallkin tilaa ne. 

Teen tällä hetkellä kotini "viimeistä sisustusta" eli vähän remontoin ja sisustan siten, että ei enää elinaikanani tarvitse muutoksia tehdä. Monet jutut ostaisin mieluummin uutena ja valmiina, mutta kun sellaisia ei ole mistään löytynyt, ei ole auttanut muu kuin ostaa maalia ja maalata vanhoja tai nikkaroida itse. Rahaa tietty säästyy itse tekemällä, mutta eipä tämä sitten hyödytä muita kuin K-Rautaa eli Kesko kiittää siitäkin vähästä. Omalla kohdallani koen ongelmaksi sen, että suomalaisissa kaupoissa kaikki on joko ihan samaa tuotetta tai ainakin lähes samanlaista tuotetta. Jos haluaa jotain erilaista, ei sitä saa suomalaisista kaupoista eikä varsinkaan Suomessa valmistettuna. 

Vierailija
162/194 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori nainen.

Minä olen köyhä opiskelija mutta siitä huolimatta onnellinen. Taustani ovat vaatimattomat.

Omat arvoni ja mielenkiinnon kohteet eivät vaadi rahaa, ei ainakaan suuria määriä. Minulla on ystävänä vanhempi nainen, jolla on 2 lasta ja hän on naimisissa. Tämä perhe on myös köyhä mutta perhe kuitenkin hehkuu onnea ja tekevätkin yhdessä vaikka mitä ilman että siihen tarvitsee rahaa hirveästi kuluttaa.

Onnellisuus tulee ihan jostain muusta. Se tulee sinusta.

Me elämme vapaassa ja turvallisessa maassa. Nautin älyttömästi siitä että pääsen tekemän luovia ratkaisuja ja kehittää itseäni. 

Lisään tähän vielä sellaisen asian että olin pitkään syrjäytynyt ja yksin. Minulla ei ollut koko elämäni aikana kokemusta ihmissuhteista. Pelkäsin ulkomaailmaa ja olin masentunut. Sosiaaliset taitoni olivat mitättömät ja elin traumojeni kanssa. En ymmärtänyt kunnolla yhteiskunnan sääntöjä. Ei. En ollut päihteiden käyttäjä. En ole koskaan ollut.

Pointtini on. Että olen tässä nykyisessä paremassa tilanteessani senkin vuoksi, että sen on mahdollistanut tämä yhteiskunta.

Yhteiskunta on antanut minulle työvälineitä joita olen opetellut käyttämään ja minua on myös opetettu käyttämään niitä. Paljon on kohdattu pelkoja ja menty sen mukavuus rajan ulkopuolelle. On se ollut rankkaakin mutta se on huomattavasti helpottunut.

Sosiaaliset taitoni ovat parantuneet, uskallan liikkua yksin julkisilla , nautin asioista ja olen luonut jo myös ihmissuhteita. Valmistun pian ensimmäisestä toiseen asteen opinnoistani ja olen kohta kolmekymppinen. 

Tämä teksti ei nyt ehkä suoranaisesti liittynyt asiaan mutta ajattelin kai, että se herättelisi erilaisia ajatuksia ja tunteita. Minusta on aika siistiä, että nykyisin uskallan kirjoittaa tällä tavoin ja vieläpä tänne. :D

Vilpittömästi toivon kaikille hyvää päivää ja tsemppiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/194 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temu temu temu temu temu.. muuhun ei ole varaa. Ostaisin ruoatkin temusta jos voisin.

Vierailija
164/194 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nuori nainen.

Minä olen köyhä opiskelija mutta siitä huolimatta onnellinen. Taustani ovat vaatimattomat.

Omat arvoni ja mielenkiinnon kohteet eivät vaadi rahaa, ei ainakaan suuria määriä. Minulla on ystävänä vanhempi nainen, jolla on 2 lasta ja hän on naimisissa. Tämä perhe on myös köyhä mutta perhe kuitenkin hehkuu onnea ja tekevätkin yhdessä vaikka mitä ilman että siihen tarvitsee rahaa hirveästi kuluttaa.

Onnellisuus tulee ihan jostain muusta. Se tulee sinusta.

Me elämme vapaassa ja turvallisessa maassa. Nautin älyttömästi siitä että pääsen tekemän luovia ratkaisuja ja kehittää itseäni. 

Lisään tähän vielä sellaisen asian että olin pitkään syrjäytynyt ja yksin. Minulla ei ollut koko elämäni aikana kokemusta ihmissuhteista. Pelkäsin ulkomaailmaa ja olin masentunut. Sosiaaliset taitoni olivat mitättömät ja elin traumojeni kanssa. En ymmärtänyt kunnolla yht

Ihan söpöä. Sitten voit arvioida asiat uudelleen kun esim. sairastut vähän pahemmin, vaikkapa johonkin kipu-oireyhtymään, eikä sinulla ole rahaa terveydenhuoltoon ja lääkkeisiin.

Vierailija
165/194 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, riippuu näkökulmasta. Mun mielestä hallitus tekee sellaisia päätöksiä, että rahaa jää enemmän kulutukseen. Kävin koulut, olen perkeleen ahkera ja tuotan työnantajalle puoli miljoonaa vuodessa. Siitä kiitoksena hän maksaa minulle vähän yli 100 k€ vuodessa ja muutenkin pitää hyvänä. Pelkää varmaan, että siirryn kilpailijalle. Toki ymmärrän, että vetelehtijä haluaisi elellä mun tienaamille verorahoilla (kun jäi koulut käymättä, eikä työkään maita), mutta mielelläni pidän silti niistä isomman osan itselläni. 

"Kaiken voi tehdä reilummin".... riippuu keneltä kysyy. Nykyhallitus mun mielestä reilummin kuin edellinen.

Ja tällaisia ihmisiä Suomi kasvattaa lisää. Minä minä minä....

Ihan on persumeininkiä jossa empatiaa ei tunneta.

Onhan se kauheaa, että ihminen elättää itsensä ilman valtio tukea 

Vierailija
166/194 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, riippuu näkökulmasta. Mun mielestä hallitus tekee sellaisia päätöksiä, että rahaa jää enemmän kulutukseen. Kävin koulut, olen perkeleen ahkera ja tuotan työnantajalle puoli miljoonaa vuodessa. Siitä kiitoksena hän maksaa minulle vähän yli 100 k€ vuodessa ja muutenkin pitää hyvänä. Pelkää varmaan, että siirryn kilpailijalle. Toki ymmärrän, että vetelehtijä haluaisi elellä mun tienaamille verorahoilla (kun jäi koulut käymättä, eikä työkään maita), mutta mielelläni pidän silti niistä isomman osan itselläni. 

"Kaiken voi tehdä reilummin".... riippuu keneltä kysyy. Nykyhallitus mun mielestä reilummin kuin edellinen.

Ja tällaisia ihmisiä Suomi kasvattaa lisää. Minä minä minä....

Ihan on persumeininkiä jossa empatiaa ei tunneta.

Onhan se k

Kaupungit ja kunnat irtisanovat tänä vuonna opettajia ja päiväkodin hoitajia.

Niinpä, pitää itse elättää itsensä.

Voin kertoa, että työkkäri ei töitä tarjoa. Itse teet työhakemuksia yksin kotona.

Vierailija
167/194 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäkää ihmiset. Jos kritisoitte tai edes yritätte ymmärtää hallituksen toimia, niin me kritisoimme teitä henkilöinä. Olette tyhmiä, köyhiä ja hemmoteltuja. 

Haluatte ostaa kaikkea ja kuluttaa. Te hemmotellut kermaperseet. Ei se talous ja yrittäminen niin toimi. 

Meille kaikille hyvää tekee se kun kuihdutaan ja tehdään itse. Ei ennenkään kenelläkään ollut varaa. Yrityksetkin pärjää kun kukaan ei enää osta. 

terveisin oikeiston talous osaajat

On hyvä, että ostoskeskukset, ravintolat ja kahvilat loppuu. 

Meille jää pelkät ruokakaupat

Tätä on hoettu jo ainakin pari hallituskautta. Olin pää

Sama havainto. Samoin black fridayna, vaikka tarjoukset olivat olemattomia ja joulua ennen ja jälkeen alennusmyynneissä :DD

Temuttelijat eivät tiedä, koska eivät laita nenäänsä ulos. Kasvavat varmaan jo hämähäkinseittiä 

Vierailija
168/194 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma ja kansanterveys paranee, jos kulutusta vähennetään. Suomalaiset ovat jo aikaa tänä vuonna ohittaneet koko maailman keskiarvon kulutuksessa. Siitä on oikea köyhyys kaukana.

Ahaa, en tajunnut että nykyhallitus on maailman ja kansanterveyden asialla, kun talouskasvu menee väärään suuntaan.

Vakavasti puhuen vähän nurinkurinen tuo jatkuvan talouskasvun tavoite, jos kulutuksen vähentäminen ja maapallon pelastaminen tuleville sukupolville olisi se prioriteetti numero yksi.

Ehkä kuitenkin niin, ettei yhteiskunnalle kuulu kustantaa avustuksilla kenenkään kulutusjuhlia 

Vierailija
169/194 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ei saa koskaan vakituista työpaikkaa. 

Koska ansiosidonnaista leikattiin niin ei ole motivaatiota tehdä määräaikaista työtä. No, sama se miten työt tekee. 

Vierailija
170/194 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki paskaduunit mihin on pakko hakea tekemään töitä orjatyö palkalla on syytä laittaa palkkatoive väh.3000e kk niin ei tarvitse odottaa yhteydenottoa.

alle 2400e/kk palkalla ei ole järkeä käydä edes töissä. 

Vierailija
171/194 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset ei saa koskaan vakituista työpaikkaa. 

Koska ansiosidonnaista leikattiin niin ei ole motivaatiota tehdä määräaikaista työtä. No, sama se miten työt tekee. 

Vessapytyn voi sairaalassa pestä pelkällä vedellä. Säästetään pesuaineita, kun ei ole ansiosidonnaiseenkaan rahaa. 

Vierailija
172/194 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä "ahkera muurahainen" trollaa kaikki päivät vauvalla...

Vierailija
173/194 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onhan se kauheaa, että ihminen elättää itsensä ilman valtio tukea "

Sit sun pitäis mennä sinne töihin ansaitsemaan oikeutesi ulista...

Vierailija
174/194 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valivalivaliuliuliuli...muka köyhät, ootte lähinnä naurettavia noitten köyhyysjuttujenne kanssaa hahhahhaaa...

Otahan riikkuli lääkkeesi tai mene mieluummin sinne suljetulle räyhäämään.

Vierailija
175/194 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee enemmän töitä niin voi tuhlata enemmän. Helppoa.

Vierailija
176/194 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vihervasemmiston mielestä se suunta johon pitäisi muutenkin mennä.

Vierailija
177/194 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persujen trollien perusteella tänään on tulossa vielä joku aivan älytön hallituksen moukari. Aikaseen otettu lähtö Pietarissa. 

Persuihin on iskenyt ruokakuppa...

Vierailija
178/194 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästeliäisyys on hyve. On vaan hyvä asia että ihmiset ryhtyvät taas säästämään ja silmitön rahan syytäminen Temuun ja muualle loppuu.

Vierailija
179/194 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kyllä käsittää hallituksen ajatuksenjuoksua että rikkaiden veroale parantaa suomen talouden tilaa. Niillähän on ollut varaa kuluttaa koko ajan. Miljoona köyhyysrajalla oleva sitä rahaa ja ostovoimaa tarvitsee. 

Politiikka on peliä, jossa maa ja kansa on enintään maksaja politiikan tekijöiden omille eduille. Nyt on Kokoomus repimässä omaa osaansa ja sitten taas demarit vuorossa seuraavana.

Miten näille poliitikoille saisi jonkin rangaistuksen? Eli saisi nämä pullamössöpoliitikot vastuuseen teoistaan? Varsinkin joku Kokoomus aina pumppaa lisää rahaa juuri niille rikkaimmille, jotka eivät sitä rahaa ikinä edes käytä.

Vierailija
180/194 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veron alennus tulee tarpeeseen. Pitää uusia Sveitsin kotimme terassilaatat. Kääk. Citymarket-kauppiaiden rouvien afterskissa, yhdeltä putosi Swarovskin lasillinen punaviiniä, eikä sitä saa niistä saumoista millään irti. Mieshän sitä sanoikin, että eduskuntatalon tolpat ovat pikkujuttu tähän marmoriin nähden. No huumori huumorina ja kevätterkkuja täältä Sveitsistä. Terkuin Suski Kokoomuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän