Hallitus tekee sellaisia päätöksia, että kulutusta on vähennettävä entisestään.
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, riippuu näkökulmasta. Mun mielestä hallitus tekee sellaisia päätöksiä, että rahaa jää enemmän kulutukseen. Kävin koulut, olen perkeleen ahkera ja tuotan työnantajalle puoli miljoonaa vuodessa. Siitä kiitoksena hän maksaa minulle vähän yli 100 k€ vuodessa ja muutenkin pitää hyvänä. Pelkää varmaan, että siirryn kilpailijalle. Toki ymmärrän, että vetelehtijä haluaisi elellä mun tienaamille verorahoilla (kun jäi koulut käymättä, eikä työkään maita), mutta mielelläni pidän silti niistä isomman osan itselläni.
"Kaiken voi tehdä reilummin".... riippuu keneltä kysyy. Nykyhallitus mun mielestä reilummin kuin edellinen.
Kerrostalossa olet vastuussa muiden osakkaiden yhtiölainoista.
Potkulaki tulee 1.1.2026.
Varmaan noin, tosin mulla on omakotitalo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, riippuu näkökulmasta. Mun mielestä hallitus tekee sellaisia päätöksiä, että rahaa jää enemmän kulutukseen. Kävin koulut, olen perkeleen ahkera ja tuotan työnantajalle puoli miljoonaa vuodessa. Siitä kiitoksena hän maksaa minulle vähän yli 100 k€ vuodessa ja muutenkin pitää hyvänä. Pelkää varmaan, että siirryn kilpailijalle. Toki ymmärrän, että vetelehtijä haluaisi elellä mun tienaamille verorahoilla (kun jäi koulut käymättä, eikä työkään maita), mutta mielelläni pidän silti niistä isomman osan itselläni.
"Kaiken voi tehdä reilummin".... riippuu keneltä kysyy. Nykyhallitus mun mielestä reilummin kuin edellinen.
Potkulaki tulee 1.1.2026.
Varmaan
Myös ne kenellä on sijoitusasunto kerrostalossa tai rivitalossa on vastuussa muiden osakkaiden yhtiölainoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntolaina on kohta maksettu ja kaikki ylimääräinen kulutus on jo ennenkin lopetettu. Tavaroita uusitaan vain kun entinen menee rikki.
Minä tunnistin ne elämän realiteetit jo parikymppisenä enkä lähtenyt kilpavarustelemaan elämää johon minulla ei ole varaa.
Nimenomaan, kiitos!
Minä älysin vasta lähes nelikymppisenä jättää taakse kumppanin, jolla raha poltteli heti kun sitä käteen sai. Pitää olla näyttävä auto, pitää olla uusi omakotitalo, pitää sitä ja tätä, kai tuntisi itsensä huonommaksi jos ei olisi. Sitten jatkuvaa stressiä laskuista ja veloista.
Olemme nykyisen kumppanin kanssa suurituloisia ja asumme rivarikolmiossa ja ajamme yli 10 v vanhoilla autoilla. Eipä tarvitse itkeä hallituksen sitä ja tätä, ei nyt eikä velattomana ihan heti vaikka tulisi töistä lähtö. Tehdään pieniä ex-tempore matkoja koko perheellä ja syödään usein ulkona, koska ei tarvitse kärvistellä ison talon lämmittämisen ja auton rahoituskulujen kanssa.
Mitäpä jos entistä suurempi osa suomalaisista on vaan ostellut oman kiintiönsä täyteen?
Katsokaa avoimia työpaikkoja ihan huvikseen. 3/4 julkisella sektorilla tai julkisesti rahoitetuissa järjestöissä. Loput palvelualoilla. Teollisuudessa ei mitään. Miten tämä yhtälö mielestänne toimii ja mikä sen on aikaan saanut?
Vierailija kirjoitti:
Ja tällaisia ihmisiä Suomi kasvattaa lisää. Minä minä minä....
Ihan on persumeininkiä jossa empatiaa ei tunneta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäkää ihmiset. Jos kritisoitte tai edes yritätte ymmärtää hallituksen toimia, niin me kritisoimme teitä henkilöinä. Olette tyhmiä, köyhiä ja hemmoteltuja.
Haluatte ostaa kaikkea ja kuluttaa. Te hemmotellut kermaperseet. Ei se talous ja yrittäminen niin toimi.
Meille kaikille hyvää tekee se kun kuihdutaan ja tehdään itse. Ei ennenkään kenelläkään ollut varaa. Yrityksetkin pärjää kun kukaan ei enää osta.
terveisin oikeiston talous osaajat
.On hyvä, että ostoskeskukset, ravintolat ja kahvilat loppuu.
Meille jää pelkät ruokakaupat
Tätä on hoettu jo ainakin pari hallituskautta. Olin pääsiäisenä ostoskeskuskussa, jne sen ympärille kertyneessä kauppakeskittymässä ja ihan hirveä hulina päällä ja naureskelin miehelle ettei ihmisillä muka ole rahaa.😂
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kyllä käsittää hallituksen ajatuksenjuoksua että rikkaiden veroale parantaa suomen talouden tilaa. Niillähän on ollut varaa kuluttaa koko ajan. Miljoona köyhyysrajalla oleva sitä rahaa ja ostovoimaa tarvitsee.
Politiikka on peliä, jossa maa ja kansa on enintään maksaja politiikan tekijöiden omille eduille. Nyt on Kokoomus repimässä omaa osaansa ja sitten taas demarit vuorossa seuraavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potkul
"Myös ne kenellä on sijoitusasunto kerrostalossa tai rivitalossa on vastuussa muiden osakkaiden yhtiölainoista."
oletko tullut ajatelleeksi että näin on kaikessa sijoittamisessa: yhtiö johon sijoitat tuottaa sinulle vain jos se tekee tuottoa. Jos se velkaantuu, vastaat velasta omalla omistusosuudellasi. Näin on myös kun ostat osakkeen, vaikka omaan käyttöön, asunto-osakeYHTIÖSTÄ.
Miten nämä asiat tulee täysivaltaisille aikuisille yllätyksenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntolaina on kohta maksettu ja kaikki ylimääräinen kulutus on jo ennenkin lopetettu. Tavaroita uusitaan vain kun entinen menee rikki.
Minä tunnistin ne elämän realiteetit jo parikymppisenä enkä lähtenyt kilpavarustelemaan elämää johon minulla ei ole varaa.
Nimenomaan, kiitos!
Minä älysin vasta lähes nelikymppisenä jättää taakse kumppanin, jolla raha poltteli heti kun sitä käteen sai. Pitää olla näyttävä auto, pitää olla uusi omakotitalo, pitää sitä ja tätä, kai tuntisi itsensä huonommaksi jos ei olisi. Sitten jatkuvaa stressiä laskuista ja veloista.
Olemme nykyisen kumppanin kanssa suurituloisia ja asumme rivarikolmiossa ja ajamme yli 10 v vanhoilla autoilla. Eipä tarvitse itkeä hallituksen sitä ja tätä, ei nyt eikä velattomana ihan heti vaikka tulisi töist
Hyvinvointivaltio tuottaa oman tuhonsa siemenet.
Maailma ja kansanterveys paranee, jos kulutusta vähennetään. Suomalaiset ovat jo aikaa tänä vuonna ohittaneet koko maailman keskiarvon kulutuksessa. Siitä on oikea köyhyys kaukana.
Olen niin köyhä etten voi edes vähentää enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tällaisia ihmisiä Suomi kasvattaa lisää. Minä minä minä....
Ihan on persumeininkiä jossa empatiaa ei tunneta.
Mä maksan 36000€ empatiaa vuodessa, jos jatkossa veronalaennusten jälkeen 33000€, niin minä-minä -huutelija on siellä vastaanottavassa päässä. Tuo 3000€ ilmaisesti sulta henkilökohtaisesti pois. Sun rahoja. Byhyy
Vierailija kirjoitti:
Maailma ja kansanterveys paranee, jos kulutusta vähennetään. Suomalaiset ovat jo aikaa tänä vuonna ohittaneet koko maailman keskiarvon kulutuksessa. Siitä on oikea köyhyys kaukana.
Ahaa, en tajunnut että nykyhallitus on maailman ja kansanterveyden asialla, kun talouskasvu menee väärään suuntaan.
Vakavasti puhuen vähän nurinkurinen tuo jatkuvan talouskasvun tavoite, jos kulutuksen vähentäminen ja maapallon pelastaminen tuleville sukupolville olisi se prioriteetti numero yksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan, kiitos!
Olemme nykyisen kumppanin kanssa suurituloisia ja asumme rivarikolmiossa ja ajamme yli 10 v vanhoilla autoilla. Eipä tarvitse itkeä hallituksen sitä ja tätä, ei nyt eikä velattomana ihan heti vaikka tulisi töist
Niin. Palkansaajilla ei ole varaa ostaa palveluja ja työllistää koska ensin kolmannes-puolet tuloista menee veroihin ja veroluonteisiin maksuihin ja sitten loput sen omakotitalon tai keskustaosakkeen ylläpitämiseen. Kuvitellaan että ainoa tapa kerryttää omaisuutta ja säästää on asunto. Sitten hirveä pettymys kun esim pääkaupunkiseudulla asuntojen arvosta suli 25% pois muutamassa vuodessa. Kyllä niiden asuntojen hinnat lähtee laskuun kun porukka vaan lakkaa ostamasta niitä, se tiedetään nyt. Ehkä Suomessakin päästään keskimääräiseen eurooppalaiseen asumisen kustannukseen ja asuinneliöihin kun hölmöt vaan lakkaa maksamasta liikaa asunnon myönteisen hintakehityksen toivossa. Niin ja leikataan sitä sosiaalitukea, jolla tähän asti on lihotettu ruotsalaisen Saton kassaa ja Kojamon kautta STTK:a.
Jää sitten kaikilla lopulta enemmän kuluttaa ja työllistää.
"Pääkaupunkiseudulla sadat taloyhtiöt ovat ajautumassa luottokelvottomiksi eli pankit ei anna tuleviin remontteihin enää lainaa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sadat-taloyhtiot-eivat-saa-pankeilt…
Vierailija kirjoitti:
"Pääkaupunkiseudulla sadat taloyhtiöt ovat ajautumassa luottokelvottomiksi eli pankit ei anna tuleviin remontteihin enää lainaa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sadat-taloyhtiot-eivat-saa-pankeilt…
Niin? Ja anna minä arvaan: tämä on jonkun muun vika kuin hänen joka on laittanut kaikki liikenevät varansa kiinni siihen asuntoon?
Kun otetaan velkaa yli oman kantokyvyn; kun rakennetaan asumistuin houkutteleva markkina keinottelijoille, niin näin käy. Osakkailla ei ole joko varaa (omassaan asuvat) tai mielenkiintoa (sijoittajat) huoltaa ja korjata. Ihan missä tahansa omaisuudessa on ylläpitokustannuksia. Tässähän ne on nyt laiminlyöty ja odotettu vain ansiotonta tuottoa tai arvonnousua, eikö niin? Ja Orpon ja Purran vika, arvaan.
"Suomi velkaantui yhä lisää."
"Vuokralla asuvia asuntokuntia jo yli miljoona."
https://stat.fi/fi/uutinen/vuokralla-asuvia-asuntokuntia-jo-yli-miljoona
Vierailija kirjoitti:
Ei voi mennä parturiin, kun on määräaikaisissa töissä.
Olen viimeksi käynyt parturissa 2019, puoliso leikkaa paremmin kuin Purra. Työpaikkalounaita en ole koskaan harrastanut, ellei joku myyntitykki tarjoa. Muuten omat eväät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi mennä parturiin, kun on määräaikaisissa töissä.
Olen viimeksi käynyt parturissa 2019, puoliso leikkaa paremmin kuin Purra. Työpaikkalounaita en ole koskaan harrastanut, ellei joku myyntitykki tarjoa. Muuten omat eväät.
Kaikkien kannattaa tehdä toi sama niin sadaan ravintolat konkurssiin ja kokoomuslaiset saa myös tehdä ruokansa itse kotona.
Ei kannata ostaa uudesta kerrostalosta asuntoa, puolet asunnon hinnasta yhtiölainaa ja olet vastuussa muiden osakkaiden yhtiölainoista.
Potkulaki tulee 1.1.2026