Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkastutin lapseni puhelimen

Vierailija
22.04.2025 |

siitä syystä, että lapsi ja lapsen kaveri mm. puhuivat whatsapp-kanavista, joihin en lupaa ole antanut. Lapsellani oli whatsapp-kanava (jonka poistin), jossa lapsi kirjoitteli tyyliin: "perkele tänää joku v***n (sensuroimatta) kouluretki". Olen aina sanonut, ettei saa kiroilla ja asiasta on puhuttu perusteellisesti. Mistäköhän lapseni on saanut tällaisia vaikutteita? Otin lapseltani puhelimen pois muutamaksi päiväksi. Ja pleikkakielto kanssa. 

Kyseessä 12v. Mitä ihmettä teen?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse siis vältän kiroilemista, kuten mieheni kanssa. Pyrimme puhumaan positiivisesti, mutta tietysti jämäkästi, jos tarve vaatii. 

Ap

Vierailija
2/58 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastutit sen? Kenellä? Ja mitä hän löysi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi puhuu kavereidensa kanssa, niin olet puuttunut hänen sananvapauteensa törkeällä tavalla. Toivottavasti lapsi otetaan huostaan.

Vierailija
4/58 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko harkinnut asian ratkaisemiseksi dekapitaatiota itsellesi? Tällöin asia ei häiritsisi.

Vierailija
5/58 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsesi puhuu kavereidensa kanssa, niin olet puuttunut hänen sananvapauteensa törkeällä tavalla. Toivottavasti lapsi otetaan huostaan.

Ei ei! Ruokapöydässä kaveri alkoi puhumaan hänen whatsapp-kanavastaan ja lapsi valahti valkoiseksi. Pyysin kyläilyn jälkeen lapsen antamaan puhelimen ja tarkastin vain, että oliko hänellä whatsapp-kanava. En kajonnut mihinkään muuhun. 

Tajusinko pointtisi väärin? Tai siis miten puutuin sananvapauteen?

Ap

Vierailija
6/58 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun lapseni avautuu jossain yksityisessä viestissä kaverillensa niin tämä(kin) pitäisi ilmeisesti sensuroida?

Olen jo pitkään miettinyt kuka ihme Brysselissä miettii netin sensurointia ja millä ihmeen asenteella mutta hyvä että nyt viimein selvisi että tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa.

Vierailija
7/58 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko harkinnut asian ratkaisemiseksi dekapitaatiota itsellesi? Tällöin asia ei häiritsisi.

Mitä helvettiä? Tai siis ok, saatan olla nipottaja. Mutta mietityttää vain, että miten tästä eteenpäin. 

Olenko tehnyt jotain pahaa? :( En ainakaan ole tietoinen sellaisesta. Pyydän toki anteeksi lapseltani, jos tein jotain väärin.

Ap

Vierailija
8/58 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea provo. "Mistäköhän lapseni on saanut tällaisia vaikutteita" 😯

Voi hurja, mistäköhän?!?

Vierailija
9/58 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"miten tästä eteenpäin"

Lässyn lässyn, ei noin avutonta ihmistä voi oikeasti olla. 😄

Vierailija
10/58 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tuntuu olevan aika yksinkertainen ihminen 

Vierailija
11/58 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kun lapseni avautuu jossain yksityisessä viestissä kaverillensa niin tämä(kin) pitäisi ilmeisesti sensuroida?

Olen jo pitkään miettinyt kuka ihme Brysselissä miettii netin sensurointia ja millä ihmeen asenteella mutta hyvä että nyt viimein selvisi että tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa.

Häh? Ei ollut mikään yksityinen viesti?! 

Kerrataanpa. Lapseni kaveri oli meillä kylässä. He söivät ruokaa ruokapöydässä minun läsnäollessani. Kaveri alkoi sitten puhumaan lapselleni näin: "sun whatsapp-kanavalla on jo 20 seuraajaa!" ja lapseni mutisi jotain. Kyläilyn jälkeen pyysin lastani antamaan puhelimensa sen verran, että katsoin, onko hänellä whatsapp-kanava. EN kajonnut yksityisviesteihin, en todellakaan tekisi niin! Olihan lapsellani kanava, jossa hän kiroili ja paljon.

Olette käsittäneet nyt jotenkin väärin.

Ap

Vierailija
12/58 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla ei ole oikeutta yksityisyyteen niin kauan kuin asuvat kotona

Vierailija
13/58 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakara mökkiin landelle asumaan kuukaudeksi niin oppii olemaan.

Vierailija
14/58 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn katsoo peiliin ja kysyy itseltään, miksiköhän oma lapsi ei avaudu tai luota häneen yhtään..

Vierailija
15/58 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on rikkonut kirjesalaisuutta ja uhrina oma lapsi

Vierailija
16/58 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on whatsapp-kanava? En oo ollu siellä vähään aikaan niin en tiedä

Vierailija
17/58 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on rikkonut kirjesalaisuutta ja uhrina oma lapsi

Täh?! En ole lukenut kenenkään viestejä, edelleenkään. Kai minulla on oikeus estää lapsen somen käyttö? En halua, että yli kymmenen vierasta ihmistä tietää lapseni elämästä.

Ap

Vierailija
18/58 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja itse siis vältän kiroilemista, kuten mieheni kanssa. Pyrimme puhumaan positiivisesti, mutta tietysti jämäkästi, jos tarve vaatii. 

Ap

Mitä meinaat pyritte puhumaan positiivisesti ? Eikö helevetin hauskaa ole positiivinen lause ? Entä ihan v*tun makeeta ?

Vierailija
19/58 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä? Tai siis ok, saatan olla nipottaja. Mutta mietityttää vain, että miten tästä eteenpäin. 

Olenko tehnyt jotain pahaa? :( En ainakaan ole tietoinen sellaisesta. Pyydän toki anteeksi lapseltani, jos tein jotain väärin.

Ap

Esimerkiksi pilannut lapsesi yksityiselämän, lapsesi yksityisyyden jne. 

Vierailija
20/58 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apn katsoo peiliin ja kysyy itseltään, miksiköhän oma lapsi ei avaudu tai luota häneen yhtään..

Katson peiliin, kyllä. Myönnän, että varmasti olen tehnyt virheitä. Olen kuitenkin sanonut lapselle, että kaikesta saa minulle kertoa ja olen olemassa sitä varten. 12-vuotiaistahan saattaa olla "cool" kiroilla, en tiedä. Whatsapp-kanava olisi ihan ok, mutta haluan tietää, mitä lapseni sinne jakaa. En ole tonkinut yhtäkään yksityisviestiä. Ehkä minun on vain puhuttava nyt asiasta lapseni kanssa ja tiedostettava virheeni. Aion yrittää parantaa vanhempana, vaikka olenkin jo tehnyt aika lailla kaikkeni. Toivottavasti asiat saadaan setvittyä.. :(

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän