Muutatte isoon kerrostaloon. Moikkaus-/ tutustumispolitiikkanne?
Moikkailetteko kaikkia muuttolaatikkoja kantaessanne, menettekö pimputtamaan kerrosnaapurien ovikelloa vai miten toimitte? Miten pääsette talon meininkiin mukaan?
Kommentit (19)
Muutossa keskityn muuttoon, en naapureihini enkä mene jälkeenpäinkään pimputtelemaan ovikelloja ja häiritsemään, ellei ole oikeasti jotain asiaa.
matkii tuota rivariasukasta joka tuppaa kylään muuttopäivänä!
En tee aloitetta mutta vastaan. Tää on iso talo eikä mulla tässä 16v aikana oo hajuakaan keitä kaikkia tässä asuu. Tietyt moikkaa aina ja saatetaan porista kohdatessa.
Kun asuin isossa kerrostalossa jätin naapurini rauhaan ja hekin jättivät minut rauhaan, seinänaapuria tervehdin, oli ainut kenestä olin varma että asuu kyseisessä talossa. Talossa ei ollut sen kummemmin "meininkiä".
Keskitytään vaan omaan asumiseen ja muuttoon. Ei tervehditä väkisin. Ollaan hiljaa jos siltä tuntuu. Usein ihmiset eri elämäntilanteessa kuin itse ja oma maailma heillä missä elävät.
Talon meininiiin mukaan??
Moikkaan rappukäytävässä vastaan tulevia, ovat he sitten naapureita tai eivät. Kenenkään ovikelloja en mene soittelemaan. Omassa asunnossa tulee saada olla rauhassa.
Moikkaan kaikkia muuttolaatikoita kantaessani ja myöhemminkin rapussa törmätessä. En ala erikseen tutustumaan mutta juttelen hississä kohteliaisuudesta, jos joku haluaa jutella. Edellisessä kerrostalossa asuimme reilut neljä vuotta. Toisia seinänaapureita ei nähty ikinä mutta toisiin tutustuttiin jo muuttopäivänä. Heidän kanssaan tuli joskus juteltua rappukäytävässä. Tästä oli se hyöty, että kerran onnistuttiin lukitsemaan itsemme saunavuoron päätteeksi kylmään rappukäytävään ilman avaimia ja puhelinta pelkässä kylpytakissa. Kun oli edes vähän tuttu naapuri, niin kehtasi soittaa ovikelloa, että saatiin huolto paikalle ja kotiovi auki.
Heti aktiiviseksi taloyhtiön facebook-ryhmään ja osallistumaan toimintaan.
Iholle änkeävät naapurit ovat rasittavia kyyliä.
En ole ikinä tehnyt mitään noita. Ei kiinnosta naapurit. 52v. asunut kerrostalossa.
Itse olen moikannut kaikkia nyt seitsemän vuotta, paitsi viime aikoina kahta, jotka ovat niin outoja, että jätin moikkaamisen. Joidenkin kanssa jutellaan jopa 20 minuuttia, jotkut ovat visusti moi-tasolla. Talon meininki on se, että moikataan ja turistaan alaovella. Ap
Saman rapun asukkaita moikkaan. Tulevat naapurit.
Moikkaan rapussa satunnaista vastaantulijaa. Jos se moikkaa ensin. En tunne puoliakaan talon asukkaista.
Viimeisimpään asuntoon muuttaessani naapurit keksivät asiaa nähdäkseen minut ja päästäkseen esittäytymään. Ja ne, jotka eivät tunkeneet iholle, tervehtivät kuitenkin ohi kulkiessaan. Uteliaisuus oli kyllä käsin kosketeltavaa.
Tapoihini on aina kuulunut tervehtiä naapureita asuinpa missä vain, mutta nyt iski ahdistus. Asunto oli tosi kiva, viihdyin, mutta vajaan kolmen vuoden jälkeen myin asuntoni. Varoitusmerkit oli nähtävissä jo heti muuton aikana. Isossa taloyhtiössä noin 100 huoneistoa.
Älä hyvä ihminen ryhdy muiden ovikelloja soittamaan!
Moikkaan jos joku tulee vastaan rapussa.
Moikkaan jos siltä tuntuu. Yleensä en. Häkkivarastossa, pyöräkellarissa jne. tulee moikattua useammin, koska silloin on aika todennäköistä, että se siellä samaan aikaan oleva tyyppi on talon asukas eikä satunnainen vieras.
Onkohan tässä politiikassa eroja siinä, onko talossa enemmän omistusasujia vai vuokralaisia? Luulisin, että omistusasujat moikkaavat toisiaan enemmän. Vuokralaisena en ainakaan itse ole jaksanut kiinnostua naapureista, koska se kämppä ja talo on kuitenkin aina enemmän tai vähemmän vain väliaikainen koti.
Vierailija kirjoitti:
Moikkaan jos joku tulee vastaan rapussa.
Mihin pyrit sillä moikkauksella tai mitä haluat sanoa? Miksi?
Ei tarvitse päästä mihinkään meininkeihin mukaan, moikkaan jos tulee vastaan.. Jos änkeevät nenälle, lyön.
M.32 kerrostalon asukki