Suhteenne raejuustoon? Väheksyin enkä syönyt 20 vuoteen, nyt innostunut
Nyt syön sitä joka päivä. Kymmenisen vuotta sitten minua säälitti salin pukkarissa, kun pimut puhuivat raejuustosta. Nyt on toisin.
Pidättekö vai inhoatteko?
Kommentit (25)
Syön päivittäin. Lounaalla lisään sitä salaattiin ja illalla laitan sitä paahdetun ruisleivän päälle levitteen sijasta. Raejuusto on hyvä proteiinin lähde. Minulla taitaa mennä viikossa 2 kpl 400 g:n raejuustopakkausta.
Laitan sitä aamulla voisilmän lisäksi kaurapuuroon.
Syön paljon, nyt kun löysin Keso-raejuuston. Se on herkkua!
Syön aamupalaksi marjojen kanssa, siihen Keso on parasta.
Oon syönyt 10 vuotta lähes päivittäin sen pienen valion purkin. Nyt on alkanut vähän kyllästyttää pitää pitää taukoa.
Valion raejuusto pikku purkissa on niin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Syön aamupalaksi marjojen kanssa, siihen Keso on parasta.
Jos on kasvisruokaa laitan sen päälle Kesosta lusikalla kekoja, myös hieman parmesania voi raastaa päälle.
En tykkää niistä kovista palleroista, mutta Keso on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy googlata tuo Keso. Ap
Keso on raejuustoista ehkä se puuromaisin, kermaisin versio. Moni muu on paljon kiinteämpää ja kuivempaa.
Vierailija kirjoitti:
Laitan sitä aamulla voisilmän lisäksi kaurapuuroon.
Minäkin :)
Syön melkein aina lämpimän ruuan tai salaatin kanssa. Korvaan sillä ja kasviksilla perunan/riisin/pastan.
Suhteeni on kaksijakoinen: inhoan sen rakennetta ja vaisua makua, mutta proteiinin ja kalsiumin lähteenä syön lähes joka päivä 200 grammaa; suhde on hyvin samanlainen kuin maustamattoman maitorahkan kanssa.
Käytän ruuanlaitossa silloin kun se toimii. En yritä tunkea joka paikkaan tai syö pelkkänä raejuustoa.
Vierailija kirjoitti:
Suhteeni on kaksijakoinen: inhoan sen rakennetta ja vaisua makua, mutta proteiinin ja kalsiumin lähteenä syön lähes joka päivä 200 grammaa; suhde on hyvin samanlainen kuin maustamattoman maitorahkan kanssa.
Maitorahkaa en pysty syömään, mutta raejuustoon olen hurahtanut. Ap
Valion rasvattomassa maitorahkassa on 25 g proteiinia 250 gramman purkissa. Maistuu paljon paremmalta puuroon sekoitettuna kuin raejuusto.
Ihan hirveää. Juustoista en muutenkaan tykkää, ja tekstuurin takia varmaan alkaisin yökkimään.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan sitä. Täysin mautonta. Pahinta on jos erehtyy sekoittamaan sitä puuroon (oksennuksen maku).
Jos ajattelee jostain ruuasta noin, niin eikö sitä voi pitää omana tietonaan?
Inhoan sitä. Täysin mautonta. Pahinta on jos erehtyy sekoittamaan sitä puuroon (oksennuksen maku).