Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parkkisakon saaminen anteeksi, kun ei ole ensiavusta päässyt laittamaan lisäaikaa parkkiin

Vierailija
22.04.2025 |

Onko kokemuksia? Sairaalan pihalla max 4h parkkeeraus ja olin ensiavussa seurannassa ja tutkimuksissa 8 tuntia. Sakkohan siitä tuli, yksityinen parkkifirma.

Oletteko jotenkin saanut näitä anteeksi?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää, että mikä vaiva on sellainen, että pitää mennä ensiapuun, mutta pystyy kuitenkin ajamaan autoa, mihin tarvitaan kaikkia aisteja ja hyvää reaktiokykyä ja yleisestikin skarppia oloa?

No mulla oli sellainen, minkä vakavuutta en itse tiennyt. Jouduin osastolle ja sain kuukauden ajokiellon. TIA-kohtaus, eli toisesta silmästä meni näkö, palautui itsestään, soitin ensiapuun pitääkö tulla ja käskivät tulla heti, en vielä tässäkään vaiheessa tajunnut että se on aivoinfarktin esiaste kun en minä tuollaisesta tiennyt tia ollut koskaan kuullut yhtään mitään - äitini kyllä kuoli aivoinfarktiin, mutta se oli erilainen kohtaus ja kun kuulivat tuosta äitini kuolemasta, alkoivat toimia. Mun piti neljä tuntia odottaa pelkästään sitä että pääsin lääkärille ja kun pääsin, en saanut edes kävellä sen jälkeen itse, olin vuorokauden tarkkailussa. Minulla sitten puoliso haki auton pois ja se oli pitkäaikaisparkissa. 

Vierailija
42/87 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää, että mikä vaiva on sellainen, että pitää mennä ensiapuun, mutta pystyy kuitenkin ajamaan autoa, mihin tarvitaan kaikkia aisteja ja hyvää reaktiokykyä ja yleisestikin skarppia oloa?

No mulla oli sellainen, minkä vakavuutta en itse tiennyt. Jouduin osastolle ja sain kuukauden ajokiellon. TIA-kohtaus, eli toisesta silmästä meni näkö, palautui itsestään, soitin ensiapuun pitääkö tulla ja käskivät tulla heti, en vielä tässäkään vaiheessa tajunnut että se on aivoinfarktin esiaste kun en minä tuollaisesta tiennyt tia ollut koskaan kuullut yhtään mitään - äitini kyllä kuoli aivoinfarktiin, mutta se oli erilainen kohtaus ja kun kuulivat tuosta äitini kuolemasta, alkoivat toimia. Mun piti neljä tuntia odottaa pelkästään sitä että pääsin lääkärille ja kun pääsin, en saanut edes kävellä sen jälkeen itse, olin vuorokauden tarkkailussa. Minulla sit

Olen siis eri kuin ap. On noita muitakin, joissa oireet tuntuvat lieviltä mutta sitten joutuukin tarkempiin tutkimuksiin.  Kaikki vakavatkaan oireet eivät saa päätä kainaloon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen tieliikennesäännöt lähtevät siitä, että suurin sallittu pysäköintiaika on osoitettu lisäkilvellä, kuten olet tässä paikassa huomannut, se on 4 tuntia. Autosi on kuitenkin seisonut paikallaan 8 tuntia Olet siis rikkonut lakia selvästi, joten maksa pois parkkifirman vaatima summa. Tarkoitus on lainsäätäjällä ollut se, että pysäköintiruutu vapautuu toiselle käyttäjälle, joten lisämaksullakaan ei periaatteessa voi pysäköintiaikaa jatkaa. Koska valvonta on tässä asiassa vaikeaa, niin useissa tapauksissa laiton lisäajan maksaminen voi onnistua.

Vierailija
44/87 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että kaverit toi sut sairaalaan sun autolla, etkä muista kuka ajoi.

Kuskin bänaama näkyy tallenteelta. Ne on kameravalvottuja paikkoja nykyään.

Vierailija
45/87 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset jättänyt pitkäaikaisparkkiin? Mä jätin vaikka käsi valui verta ja olin pakannut sen pyyhkeeseen ja muovikassiin ja ajoin yhdellä kädellä vammakäsi koholla. 

Vaikka kolhii itsensä, ei tartte olla idiootti.

Vierailija
46/87 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano että kaverit toi sut sairaalaan sun autolla, etkä muista kuka ajoi.

Kuskin bänaama näkyy tallenteelta. Ne on kameravalvottuja paikkoja nykyään.

Eikä sillä ole mitään merkitystä kuka ajoi. Auton omistaja on maksaja. Jos pystyy todistamaan että oli toisessa maassa pysäköinnin aikana ja joku toinen suostuu ottamaan laskun maksettavakseen voi näin ollen välttyä itse parkkisakosta

Vierailija
47/87 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä olit sairaalassa seurannassa, niin ota sinne yhteyttä ja pyydä sieltä todistus.

Jos sä toimitat parkkifirmalle todistuksen siitä että sä olit sairaalassa seurannassa, niin ne todennäköisesti antaa sen maksun sulle sitä vastaan anteeksi, koska sopimussakkoa ei normaalisti voi periä tilanteissa jossa sopimuksen noudattamisen on estänyt ylivoimainen este.

Melko harva asia lasketaan sillä lailla ylivoimaiseksi esteeksi että sakkoa ei perittäisi. Jos sä olet joutunut seurantaan sairaalassa, niin se todennäköisesti kuitenkin on ylivoimainen este, koska vaikka sä menit päivystykseen niin sä et ole voinut pysäköidessäsi arvata ja ottaa huomioon että sä joutuisit seurantaan, ja sen jälkeen kun sä olit seurannassa niin sä et millään kohtuullisilla toimilla voinut siirtää omaa autoasi sopimuksen mukaisesti.

Vierailija
48/87 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lisäaikaa parkkiin? Jos on maksuton neljän tunnin paikka niin siitä on ilmoitetussa ajassa ajettava pois. Jos siellä sairaalassa on käytössä jokin maksusovellus, pysäköintiaikaa voi jatkaa sieltä tutkimushuoneestakin. 

Jos on maksusovellus tai kiekko pakko ja max aika määritelty niin auto on siirrettävä että alkaa alusta.  Parkkipirkot kuvaa autot muutaman kerran päivässä, syystä että ei vaan voi lisätä aikaa

Vierailija
49/87 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensiapu/päivystys on vakavia äkillisiä sairastumisia varten. Sinne ei ajeta omalla autolla, vaan tullaan taksilla tai ambulanssilla. Muut asiat hoidetaan terveysasemalla tai työterveyshuollossa. Pitäkää mielessä. 

HÖpölöpö.

Mä oon saanut 2x elämässä työterveyslääkäriltä lähetteen päivystykseen ja kummallakin kerralla ajoin sinne itse. Ekalla kertaa oli kohtutulehdus ja toisella kertaa aivokasvain ja auto jäi parkkiin kunnes sukulainen ajoi sen siitä pois. 

Vierailija
50/87 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset jättänyt pitkäaikaisparkkiin? Mä jätin vaikka käsi valui verta ja olin pakannut sen pyyhkeeseen ja muovikassiin ja ajoin yhdellä kädellä vammakäsi koholla. 

Ei sitä aina ymmärrä että käynti venyy. Mä kuvittelin kun silmästä meni näkö että mut laitetaan silmäpolille, annetaan jotain tippoja ja takaisin töihin. Mitä vielä, vuorokaudeksi valvomoon tarkkailuun. Tosin auton sain pois kun en sitä sitten saanut kuukauteen ajaa ollenkaan. TIA-kohtauksen jälkeen kun on kohonnut riski saada aivoinfarkti. 

Vierailija
51/87 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaisia pitkäaikaisparkkeja joka paikassa ole.

Vierailija
52/87 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää maksako noita yksityisoikeudellisia valvontamaksuja. Kieltäkää ajaneenne autoa ja  kieltäkää siis olevanne sopijaosapuoli.

Älkääkä sotkeko noitten huijarifirmojen lappusia oikeisiin parkkisakkoihin.

Vierailija
53/87 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reklamoi vaan mutta mielestäni heillä on oikeus periä maksu. Oli syy mikä hyvänsä, et ollut maksanut parkkiaikaa.

Vierailija
54/87 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää maksako noita yksityisoikeudellisia valvontamaksuja. Kieltäkää ajaneenne autoa ja  kieltäkää siis olevanne sopijaosapuoli.

Älkääkä sotkeko noitten huijarifirmojen lappusia oikeisiin parkkisakkoihin.

Millä tavoin huijarifirma? Sairaala on ostanut yksityiseltä palvelun tarjoajalta palvelun. Palveluun kuuluu tarkistaa noudattavatko ihmiset alueen pysäköinti sääntöjä, jotka alueelle ajaessaan hyväksyvät.

Vierailija
55/87 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pääsit kuitenkin autolla sinne sairaalalle?

Hohhoijaa

Vierailija
56/87 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni valitus läpi aikoinaan, kun vein lapsen ensiapuun ja siitä lähdettiinkin sitten suoraan "kaikkiin laitteisiin" tutkimuksiin, enkä päässyt siirtämään autoani pois niiltä parin tunnin pysäköintipaikoilta. Pyysin tästä paperit hoitohenkilökunnalta ja kun muksu oli niin pieni, niin parkkifirma perui parkki"sakon" ilman mutinoita.

Vierailija
57/87 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reklamoi vaan mutta mielestäni heillä on oikeus periä maksu. Oli syy mikä hyvänsä, et ollut maksanut parkkiaikaa.

Luitko koko otsikon? Kyseisellä paikalla oli 4tunnin kiekko. Joka ylittyi sairaalan kuormittuvuudesta johtuvista myöhästymisistä. Näin ollen sairaala on velvollinen antamaan oman lausuntonsa jossa toteavat asiakkaan estyneen siirtämään autoa heidän syyn takia ja näin eväävät sakon

Vierailija
58/87 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sä olit sairaalassa seurannassa, niin ota sinne yhteyttä ja pyydä sieltä todistus.

Jos sä toimitat parkkifirmalle todistuksen siitä että sä olit sairaalassa seurannassa, niin ne todennäköisesti antaa sen maksun sulle sitä vastaan anteeksi, koska sopimussakkoa ei normaalisti voi periä tilanteissa jossa sopimuksen noudattamisen on estänyt ylivoimainen este.

Melko harva asia lasketaan sillä lailla ylivoimaiseksi esteeksi että sakkoa ei perittäisi. Jos sä olet joutunut seurantaan sairaalassa, niin se todennäköisesti kuitenkin on ylivoimainen este, koska vaikka sä menit päivystykseen niin sä et ole voinut pysäköidessäsi arvata ja ottaa huomioon että sä joutuisit seurantaan, ja sen jälkeen kun sä olit seurannassa niin sä et millään kohtuullisilla toimilla voinut siirtää omaa autoasi sopimuksen mukaisesti.

Kiitos tästä ja muista asiallisista kommenteista. Pystyin tosiaan ajamaan sinne, mutta en tiennyt lääkärin kirjoittaneen sinne jo sellaiset tekstit, että heti ilmoittautuessani sain nimirannekkeen käteen ja alettiin varautua leikkaukseen. Multa otettiin kolmeen kertaan verikokeet, tapasin hoitajan neljästi, kirurgin viisi kertaa, lisäksi oli ultraa, röntgeniä ja TT-kuvausta. Että ei, ei siitä lähdetty käymään parkkiksella.

Tottakai maksan sakon jos ei muu auta, mutta olen kyllä sinne yhteydessä ensin. Ap

Vierailija
59/87 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, että pystyit kuitenkin hätää kärsivänä ajamaan autolla ensiapuun. Olitko ajokunnossa? Siitä voisi antaa toiset rapsut. 

En ole ap, mutta itselläni oli munuaisaltaan tuledus, kun ajoin autolla sairaalaan. Tulehdusarvot niin korkeat, että lääkäri kielsi auton siirtämisen. Aina ei tarvitse siis olla pää kainalossa, lonkka murtunut tmv., idiootti!

Vierailija
60/87 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksa se niin pääset vähemmällä!

t. Pate

Sairaalan parkkipaikka onkin oikea sakkorysä.Mitäs jos ei pääsekään enää hengissä pois ensiavusta, tuleeko isokin parkkisakko ja kuka maksaa?

Joka päivä tulee uusi sakko ja auton haltija vastaa niistä. Jos on kuollut ja kukaan sukulainen tai muu vastaava ei ota niitä hoitaakseen niin sitten ne menee lopulta ulosottoon ja peritään kuolinpesän varoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan