Parkkisakon saaminen anteeksi, kun ei ole ensiavusta päässyt laittamaan lisäaikaa parkkiin
Onko kokemuksia? Sairaalan pihalla max 4h parkkeeraus ja olin ensiavussa seurannassa ja tutkimuksissa 8 tuntia. Sakkohan siitä tuli, yksityinen parkkifirma.
Oletteko jotenkin saanut näitä anteeksi?
Kommentit (87)
Kiinnostaisi tietää, että mikä vaiva on sellainen, että pitää mennä ensiapuun, mutta pystyy kuitenkin ajamaan autoa, mihin tarvitaan kaikkia aisteja ja hyvää reaktiokykyä ja yleisestikin skarppia oloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lisäaikaa parkkiin? Jos on maksuton neljän tunnin paikka niin siitä on ilmoitetussa ajassa ajettava pois. Jos siellä sairaalassa on käytössä jokin maksusovellus, pysäköintiaikaa voi jatkaa sieltä tutkimushuoneestakin.
Ei ole ajettava pois, jos ei terveydentilan vuoksi voi. Ensiavusta todistus.
Ei kiinnosta pysäköinninvalvojia. Eivät he halua hyviä selityksiä.
Onko tuolla paljon väliä, jos jos jos pääsit hoitoa saamaan?
Ja kyllä kyllä kyllä olisi voinut jo entuudestaan aavistella, että saattaa mennä 10 tuntia.
Missä päin sinua se vaiva on?
voiko ne todistaa, että sinä ajoit auton sinne parkkipaikalle vai olitko niin sekaisin sairaudesta, että pyysit jotain randommtyyppiä ajamaan sinut sinne ja hän sitten jätti auton sille sijoilleen
Vierailija kirjoitti:
Maksa se niin pääset vähemmällä!
t. Pate
Sairaalan parkkipaikka onkin oikea sakkorysä.Mitäs jos ei pääsekään enää hengissä pois ensiavusta, tuleeko isokin parkkisakko ja kuka maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei heillä ole oikeutta vaatia sinua juoksemaan autolle kesken lääkärin tutkimuksen. Tuo on terveyden vaarantamista, joten kannattaa viedä oikeuteen.
Ja se sakon kirjoittanut tietää että auton kuljettaja on just maksassa sängyssä ?
Ei tarvitse tietää silloin, mutta firma tietää jälkikäteen, kun asiasta ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää, että mikä vaiva on sellainen, että pitää mennä ensiapuun, mutta pystyy kuitenkin ajamaan autoa, mihin tarvitaan kaikkia aisteja ja hyvää reaktiokykyä ja yleisestikin skarppia oloa?
Monikin. Ihminen voi tulla ensiapuun aivan omin jaloin esimerkiksi ihan vaan heikon olon vuoksi hakemaan sairauslomaa, ja sitten hänet laitetaankin piuhoihin seurantaan ja selviää että taustalla on jotain vakavampaa. Tiedän esim. tapauksen jossa tällaisessa tapauksessa asiakkaalla oli sydänkohtaus. Mitään kipuja ei ollut, koska oli diabeetikko.
Lisäksi siellähän ne istuu flunssapotilaatkin sairauslomalapun perässä. Meinaatko etteivät itse pystyisi ajamaan? Kun nyt nimenomaan tuosta ajamisesta vs ensiapuun tulemisesta vaahtoat.
Tällaiset minäminä ihmiset kuormittavat terveydenhuoltoa todella paljon. Ensin valvotaan ja ryypätään ja kun siitä johtuen tulee rytmihäiriöitä, mennään ensiapuun ja sitten laitetaan auto parkkiin neljän tunnin paikalle vaikka on päivänselvää ettei ensiavusta lähdetä siinä ajassa takaisin kotiin ja vielä vaaditaan lääkärintodistusta oman perseilyn takia jälkikäteen. Ei ole ihme, että Suomen terveydenhuolto on niin ylikuormittunut.
Ei taida onnistua. Nykyään on parkman ym sovellukset, joten ajan lisääminen onnistuu puhelimella missä vain.
Ensiapu/päivystys on vakavia äkillisiä sairastumisia varten. Sinne ei ajeta omalla autolla, vaan tullaan taksilla tai ambulanssilla. Muut asiat hoidetaan terveysasemalla tai työterveyshuollossa. Pitäkää mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida onnistua. Nykyään on parkman ym sovellukset, joten ajan lisääminen onnistuu puhelimella missä vain.
Ai kiekkopaikoillekin?
Vierailija kirjoitti:
Ensiapu/päivystys on vakavia äkillisiä sairastumisia varten. Sinne ei ajeta omalla autolla, vaan tullaan taksilla tai ambulanssilla. Muut asiat hoidetaan terveysasemalla tai työterveyshuollossa. Pitäkää mielessä.
Vaihtelee. Kyllä se paikoitellen on juuri oikea paikka niille flunssaisillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa se niin pääset vähemmällä!
t. Pate
Sairaalan parkkipaikka onkin oikea sakkorysä.Mitäs jos ei pääsekään enää hengissä pois ensiavusta, tuleeko isokin parkkisakko ja kuka maksaa?
Perimme kuolinpesältä!
t. Pate
Kaikkihan ne siellä sairaalan parkkiksella vetoaa hätätilanteeseen. Jos siellä ei kävis Parkkipate säännöllisesti, niin luuletko, että siellä olis ollu sulle vapaata parkkipaikkaa?
Maksa mukisematta, parkkeerasit liian pitkään. Ja eikö todella voinut app:n kautta aloittaa parkkeerausta ja maksaa niistä ylimenneistä neljästä tunnista....
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan ne siellä sairaalan parkkiksella vetoaa hätätilanteeseen.
Mutta kaikilla ei ole todistusta siitä että eivät ole päässeet käymään parkkiksella kesken tutkimusten. Kyllä se todistus painaa näissä.
Mulle kävi talvella vastaavasti, olisin lähtenyt kesken seurannan käymään autolla mutta hoitaja kielsi. Antoi ohjeet reklamaation tekemiseen jos sakko on tullut. Ja oli tullut, mutta ohjeilla sen sai hoidettua pois.
Vierailija kirjoitti:
Minulla esim on käsky lähteä sairaalaan heti jos kuume on 38 tai yli. Oli muita oireita tai ei. Voisin olla ihan hyvin ajokelpoinen ja menisin omalla autolla. Leikkaushaava oli pakko tarkistaa ja käskivät menemään päivystykseen. Olin aivan ajokunnossa joten miksi olisin tilannut kalliin taksin. Kyllä se ensiapu voi koskea muutakin kun lanssikyytiä tai taksia.
Aivan turha reklamoida. Sanovat että sinun olisi pitänyt aikuisena osata ennakoida
Itse olin oikeussalissa ja oli aika tyly puheenjohtaja siinä istunnossa. Helsingin käräjäoikeudessa myös tuo 4 h parkkiaika. Ei kuulemma voitu pitää taukoa, koska 10 min päästä lounastauko.
Parkkisakkohan siitä napsahti. No, itse olin niin kyrsiintynyt asiasta, että laitoin sitten laskutukseen sakon. Valitus ei auttanut, kuten ennakoinkin.
Mutta, pyytäisin sinuna lääkärin lausunnon asiasta. Se sitten liitteeksi. Todnäk ei auta, mutta yritä.
asianajaja