Missä säilytätte kerrostalossa arvokasta polkupyörää?
Ajattelin ostaa tänä keväänä kunnon maantiepyörän, budjetti 1000-1500 euroa.
Mutta missä helv. tuollaista arvokasta metallikasaa säilyttää, ettei heti pöllitä? Mihinkään ulkotelineeseen en todellakaan laita.
Häkkivarasto on kahden lukitun oven takana, mutta sieltäkin se helposti voidaan pölliä. Häkkivaraston kanaverkko ja ovi lähtee auki ilman työvälineitäkin.
Onko ainoa vaihtoehto ottaa asuntoon? 3 kerros eikä hissiä. Laminaatiinkin saattaa jäädä pahasti jälkeä.
Kommentit (49)
Mulla on maastopyörä kodinhoitohuoneessa ja katupyörä parvekkeella. Ikivanha mummokonkeli on pyöräkellarissa. En vie kerrostalon yhteisiin tiloihin mitään mitä pidän arvokkaana, vaikka onkin hyvä taloyhtiö.
Sisällä asunnossa säilytämme lasten kalliit Frogit. Pyörävarastossa puhkotaan heti kumit ja muutakin ilkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Semmoista se on, kun asuu kerrostalossa. Ei voi elää normaalia elämää.
😂 Vetele sinä homeitiöitä kiduksiisi valesokkelimörskässäsi
Ota kunnon vakuutus, niin sillä selviät .
Maalaa fillariin kuvioita , joista sen tunnistaa helposti ja on vaikea myytävä varkaille.
Onko sulla ketään sukulaista /tuttua lähellä, jolla olisi autotalli ja viet sen sinne?
Miksi asut asunnossa missä on varastamisvaara? terv. pyörää ulkona säilyttävä, vieläpä Tampereella
Joo jas jos ei muuta, niin vievät pyörästä kaiken jonka irti saa: satulan, renkaat jne. Vaikka ois runko hitsattu pyöräkellarin telineeseen kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö on ainoa vaihtoehto slummiasumiselle?
Mulla on sisällä asunnossa telineessä seinällä. Kysyin vuokranantajalta onko ok laittaa teline seinälle niin hänelle se sopi joten sellaisen laitoin.
Vierailija kirjoitti:
Naapurini, vanhempi setämies, joka asuu vastapäisessä talossa, on alkanut käyttäytyä oudosti. Olen nähnyt hänen hiippailevan ulkona pimeässä iltaisin ja pysähtyvän pyöräni luokse. En ole uskaltanut mennä ulos tarkistamaan, mitä hän tekee, mutta olen nähnyt hänen haistelevan pyörän satulaa ja suutelevan sitä.
Minusta se on todella kummallista ja hieman pelottavaakin. Miksi hän tekee niin? Mitä hän etsii tai odottaa löytävänsä? En uskalla kertoa asiasta kenellekään, sillä pelkään naapurin reaktiota.
Haistelee satulaa ja runkk..
Vierailija kirjoitti:
Meiltä pöllittiin pyörät pihalta ok-talossa aikoinaan.
Mun poika ja pari mein talolaista pitivät asunnossa, myöhemmin poikani omassa asunnossa parvekkeella talvella kun varkaita kävi häkkivarastossa. Kannattaa laittaa matto renkaiden alle asunnossa säilytyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi asut asunnossa missä on varastamisvaara? terv. pyörää ulkona säilyttävä, vieläpä Tampereella
Kukaan ei halua asua Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö on ainoa vaihtoehto slummiasumiselle?
Itse olet tietämätön jos luulet kaikkea kerrostaloasumista slummiasumiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meiltä pöllittiin pyörät pihalta ok-talossa aikoinaan.
Joo, ei se ok-talo mikään takuu ole etteikö varastettaisi.
Asun alueella missä minkäänlaiset lukot eivät estä varkauksia. Oma pyörä on tästä syystä melko halpa ettei harmita jos viedään.