Postimerkin hinta lähenee jo 3€.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vielä kymmenen vuotta sitten maksoin euron. Lähes 300 % nousu yhdessä vuosikymmenessä?
Ja samalla vaihvihkaa pudotettu niitä painorajoja, että tarvitset useamman merkin mitä ennen, että nousu voi hyvinkin olla lähempänä 600-800%.
Juuri katsoin että yhden lehden lähettäminen kirjekuoressa olisi ollut huomattavasti kalliimpi kuin sen lähettäminen pakettina, kun siinä meni juuri pirullisesti se painoraja ylitse, en nyt muista mutta taisi se 3 merkkiä vaatia.
Postin perustehtävä on jakaa postia ja paketteja. Tämän homman ovat nyt sössineet ja pahasti. Huono palvelu ja ryöstöhinnat takaavat sen, että kansa ei lähetä enää kirjeitä/kortteja. Pakettien lähetys onnistuu onneksi toisten paljon luotettavampien toimijoiden avulla.
Ja tunkekoon sen sähköisen p***a-järjestelmänsä mustaan aukkoon, itse en ainakaan moiseen sekaannu.
Vierailija kirjoitti:
Yhdentekevää. Lähetän hyvin harvoin kirjeitä tai kortteja. Lisäksi mulla on käytössä rajattomasti työnantajani kuoria, joissa on postimaksu maksettu.
"Itseään saan ilmaiseksi niin ei väliä mitä muut joutuvat maksamaan" 😂
Ihanan suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä muista, milloin olisin postimerkkiä tarvinnut viimeksi.
Se tuo dementia on salakavala vaiva.
Minua huolestuttaa enemmän mummous, jos pitää postimerkkien hinnasta olla huolissaan.
Nää hintojen nousut vaikuttaa myös esim pienyrittäjien. Asiakkaat ei pysty/halua maksaa pientavaran kuljetuksesta tuplasti tavaran hintaa.
Vois sitä joskus miettiä sieltä oman poteronsa ulkopuoleltakin.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kymmenen vuotta sitten maksoin euron. Lähes 300 % nousu yhdessä vuosikymmenessä?
Katselin markka-aikaisi merkkejä joku aika sitten ja kohta ne merkit kävisi jos kirjeen hintana on ollut 3 markkaa.
Posti alkoi kusemaan omiin muroihin jo vuosia sitten. Postitoimipaikkoja lakkautettu koko ajan ja maksuja hilattu ylöspäin. Itse olen lopettanut kaiken lähetyksen mikä vaan on ollut mahdollista. Ennen perheemme lähetti n.60 joulukorttia sekä n.10 pääsiäiskorttia, enää vaan pari niille suvun vanhemmille, muut saa sähköisen viestin. Lähetin myös lukuisia synttäri- ja nimipäiväkortteja/ vuosi, parin viimeisen vuoden aikana on lähtenyt ehkä 5-6. Miten sellainen firma voi kauan toimia missä vaan heikennetään palvelua ja nostetaan taksoja. Jostain kummasta rahaa riittää johtajien palkkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ja joka kerta kun ne nostaa hintoja on syynä vähentynyt kirjeposti. No älä! Kortti maksaa ainakin pari euroa, merkki melkein 3€ ja postia jaetaan ehkä kerran viikossa. Ei paljon huvita lähettää kortteja kun perillemenosta ei tiedä ja alkaa olla kallista hommaa.
Ja se kaunis kortti voi vielä runnoutua postin lajittelussa.
Vierailija kirjoitti:
Posti alkoi kusemaan omiin muroihin jo vuosia sitten. Postitoimipaikkoja lakkautettu koko ajan ja maksuja hilattu ylöspäin. Itse olen lopettanut kaiken lähetyksen mikä vaan on ollut mahdollista. Ennen perheemme lähetti n.60 joulukorttia sekä n.10 pääsiäiskorttia, enää vaan pari niille suvun vanhemmille, muut saa sähköisen viestin. Lähetin myös lukuisia synttäri- ja nimipäiväkortteja/ vuosi, parin viimeisen vuoden aikana on lähtenyt ehkä 5-6. Miten sellainen firma voi kauan toimia missä vaan heikennetään palvelua ja nostetaan taksoja. Jostain kummasta rahaa riittää johtajien palkkoihin.
Sähköinen agenda, halutaan ajaa kaikki ihmiset käyttämään pelkästään sähköisiä viestimiä, joilla voidaan sitten kerätä tietoja helposti.
Harrastin ysärilapsena kirjeenvaihtoa 2000-luvun alussa, merkki maksoi silloin 0,45 euroa, sitten nousi 0,65 euroon. Eipä raaskisi nykyisillä hinnoilla.
Vierailija kirjoitti:
Yhdentekevää. Lähetän hyvin harvoin kirjeitä tai kortteja. Lisäksi mulla on käytössä rajattomasti työnantajani kuoria, joissa on postimaksu maksettu.
Varastatko työnantajaltasi? Tietääkö tämä?
Ihan järjettömän kallis. Monessa tuotteessa ovat hinnat nousseet, mutta tämä postimerkkiasia vaikuttaa minun talouteeni eniten. Kyllä sieppaa! Naurettava hinta, olisi pitänyt ymmärtää hamstrata ikimerkkejä aiemmin...
VÄÄRIN: 2.75€
OIKEIN: 2, 75 €
VÄÄRIN: 3€
OIKEIN: 3 €:a tai kolmea euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös pakettien hinnat nousee. Postimerkin hintojen nousua selitellään vähäisellä kirjepostilla, mutta mikä syy on pakettimaksujen nousuun, kun nehän on vaan lisääntynyt.
Ahneus, se klassinen syy ja perisynti.
Google: mikä on inflaatio. Mistä teitä idioottimaisia finniperseitä oikein sikiää...
Vierailija kirjoitti:
Ja joka kerta kun ne nostaa hintoja on syynä vähentynyt kirjeposti. No älä! Kortti maksaa ainakin pari euroa, merkki melkein 3€ ja postia jaetaan ehkä kerran viikossa. Ei paljon huvita lähettää kortteja kun perillemenosta ei tiedä ja alkaa olla kallista hommaa.
"Asiakkaan vika"
Onko tämä stategia toiminut ikinä vapaan markkinatalouden historiassa?
Vierailija kirjoitti:
Postin perustehtävä on jakaa postia ja paketteja. Tämän homman ovat nyt sössineet ja pahasti. Huono palvelu ja ryöstöhinnat takaavat sen, että kansa ei lähetä enää kirjeitä/kortteja. Pakettien lähetys onnistuu onneksi toisten paljon luotettavampien toimijoiden avulla.
Ja tunkekoon sen sähköisen p***a-järjestelmänsä mustaan aukkoon, itse en ainakaan moiseen sekaannu.
Postilla ei ole mitään perustehtävää. Se on yksityistetty ja täysin itsenäinen julkinen osakeyhtiö.
Kauan sitten valtion laitoksena Postilla oli yhteiskunnallinen tehtävä ja tarkoitus palvella kansalaisia. Nykyisin on paljon modernimpaa kun se on itsenäinen yhtiö joka voi toilailla vapaasti markkinatalouden ehdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös pakettien hinnat nousee. Postimerkin hintojen nousua selitellään vähäisellä kirjepostilla, mutta mikä syy on pakettimaksujen nousuun, kun nehän on vaan lisääntynyt.
Google: mikä on inflaatio. Mistä teitä idioottimaisia finniperseitä oikein sikiää...
Google: mikä on pilkkiminen. Mistä sinä finniperse olet syntynyt?
Pilkkiminen on kalastusmuoto, jossa kaloja ongitaan talvella järven tai meren jäähän kairalla poratun reiän kautta. Pilkkiä voi myös kesällä, esimerkiksi veneestä tai laiturilta.
Pilkkiminen - Wikipedia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se kaunis kortti voi vielä runnoutua postin lajittelussa.
Vaikea tietää onko kortti runnoutunut riekaleiksi lajittelussa jossei se ikinä saavu perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kymmenessä vuodessa inflaatio ollut ihan 300 prosenttia.