Onko miesten ok ruokailla hattu päässä?
Ikävä kyllä, monet nuorison edustajat näyttävät syövän hampurilaisravintoissa baseball-lippahattu päässään. Monilla jopa nurinpäin lippa niskaan käännettynä.
Virallisten käytössääntöjen mukaan "Mies ei koskaan ruokaile hattu päässään"
Eikä koskaan tervehdi naista savuke kädessän.
Niin ne hyvät tavat unohtuvat
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lippis päässä kaikkialla on junttia, niin uskomattoman junttia. Jos häpeät harventuvaa hiuskuontaloasi, niin sen viimeiseen asti peittely on noloa, ei se itse harveneminen.
Logiikkasi mukaan juntti = esim. suomalaisten palvomat jääkiekkoilijat ja kilpakuskit. Aina lippis tai pipo päässä. Lippis usein väärinpäin.
Tarkoitat siis toisten junttien palvomat juntit.
"""
Itse olen lapselle kertonut että nämä lippis päässä syöjät on niitä maa hatulijoita. On ruvennut sen jäkeen osoittelemaan heitä ravistoloissa.
Mikä diagnoosi lapsellasi on? Down?"""
Olet ehkä osunut osittain oikeaan! Voimmeko osoitella lakkipäässäsyöjiä jos ovatkin Downin uhreja? Miltä se Down-syndrooma sinusta tuntuu?
Mitä viralliset käytöstavat sanovat legginsseistä joissa vulva piirtyy näkyviin?
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole ok. Olen käynyt monesti huomauttamassa asiasta, ja suosittelen jokaista tekemään samoin.
Kai huomautat myös naisia jotka eivät käytä hametta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jossain kulttuureissa on ihan OK. Eipäs olla niin kapeakatseisia.
Mistähän kulttuurista me voisimme nyt suomalaisella keskustelupalstalla puhua... Hmmm... Luulen, että albanialaisesta. Joo, puhumme siitä!
Aloituksessa ei sitä mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ruokailla hattu päässä, eikä edes sisällä olla hattu päässä! Ihan normijuttu, että mies ottaa hattunsa pois päästä kun tulee sisälle. Kannattaa pojat opettaa jo lapsena tuohon! Entisaikaan, ainakin ne pojat tuon oppi, jotka kävivät armeijan.
Nykyään on viittäkymppiä käyviä kaljuaan peittäviä miehiä, jotka pitää lippistä tai pipoa sisälläkin. Näilläkin olisi hyvä palauttaa hieman käytöstapoja mieleen!
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ja pojat: Hattu pois päästä kun tullaan ruokapöytään vaikka se ruokapöytä olisi huoltsikalla tai mäkkärissä.
Piste.
Miksi? Mitä haittaa on siitä, että miehellä on syödessä hattu päässä?
On olemassa käytöstapoja. Ei, ne eivät ole kaikki järjellä perusteltavia, mutta ne viestivät kunnioitukseta muita kohtaan, siis toisten huomioimisesta. Eihän periaatteessa röyhtäileminen tai massuttaminenkaan ja ryystäminenkään ole epäkohteliasta, joissa kulttuureissa niin voi tehdä ruokapöydässä. Suomessa se on epäkohteliasta.
Myönnät itse noudattavasi sokeasti turhanpäiväisiä normeja vaikkei niille ole mitään järjellisiä perusteita.
Jää ainoastaan kysymys: miksi?
Jos päässä on turbaani, palestiinalaishuivi tai kipa, on ok ruokailla sellainen päässä. Vain MAGA-lippis on kielletty.
Spermaviemärit haukkumassa miehiä jotka eivät noudata vanhentuneita "käytöstapoja" vaikka itse ovat irtautuneet niistä jo ajat sitten.
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Tapa juontaa juurensa ajoilta, jolloin kaikilla ei ole ollut ruokaa riittävästi. Siispä ne, joilla ruokaa on, kunnioittakoon sitä syödessään ottamalla päähineen pois päästä.
Inkat repi elävältä ihmiseltä sydämmen rinnasta sadon ja sateen toivossa, oi aikoja, oi tapoja?
Pikkupoikana vanhempi suvun täti opetti että isossa kaupungissa kävellään vasemmalla puolella jalankäytävää? Nykyään kaikki kävelee ja pyöräilee missä lystää, ja kaikki törmäilee toisiinsa. Täti myös opetti että naisille avataan aina ovi, kunnes kerran eräs nainen huusi pääpunaisena että pystyy avaamaan itse ovensa. Intissä harjoiteltiin ampumista neljä kertaa ja sängynpetaamista parituhatta kertaa, siellä oppii mieheksi kun päiväpeiton ruudut on suorassa.
Aivan hemmetin samantekevää 2020-luvulla Suomessa. 🙄 Hattujen ja lippisten käyttäminen sisätiloissa (oli ihan vaikka NAINEN) on vähän omituista, mutta teineille se on usein vain omituinen tyyliasia. Aikuinen hattua sisällä käyttävä on jotenkin päästään vajaa, oli se päässä sohvalla tai ruokapöydän ääressä ollessa. Ihmettelen syvästi, että jotain 1800-luvun käytösetikettejä täytyy tuoda väkisin 2020-luvulle. 😂 Luulisi ihmisten saavan olla sellaisia kuin ovat.
Vanha tapa, edelleen ihan asiallista ottaa päähine pois sisällä ja syödessä.
Eihän sillä tietenkään ketään loukata, vaikka pitää päähineen päässäkin; itselleni se on oudon näköistä.
Ulkosalla esim. maastossa syödessä lienee nykyisin ihan ok syödä lakki päässä, etteipä vain armeijakin olisi
muuttanut tässä käytäntöään. Vielä 80-luvulla piti metsäkeikallakin ruokailla ilman lakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vitja. Jos mulla on tukka kun petolinnun peräreikä niin syön työmaaruokalassa lippis päässä. Harmi jos pahoitit mielesi. Pitäkää huolta omista asioista.
Ei, kun otat hatun päästä.
Samaa mieltä lakit pois päästä tai pää lähtee lakkeineen.
Sen jälkeen ukko tai akka kahtelee itselleen hautapaikkaa
Jo viestinnän tasosta voinemme vetää johtopäätöksen että lakki päässä ruokailee lähinnä tyhmempi osa suomalaisista.
Otin kantaa tuohon koskemattomuuteen. Jos tulet päälleni sen takia että pidän lakkia ruokailessa niin voimme päätellä tästä että sua ei oo älynlahjoilla paljon siunattu. Junttien juntti kunnon wt meininki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lippis päässä kaikkialla on junttia, niin uskomattoman junttia. Jos häpeät harventuvaa hiuskuontaloasi, niin sen viimeiseen asti peittely on noloa, ei se itse harveneminen.
Logiikkasi mukaan juntti = esim. suomalaisten palvomat jääkiekkoilijat ja kilpakuskit. Aina lippis tai pipo päässä. Lippis usein väärinpäin.
Tarkoitat siis toisten junttien palvomat juntit.
Siellä yks juntti kirjoittelee mammapalstalle, voi v i t u teitä valopäitä 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vitja. Jos mulla on tukka kun petolinnun peräreikä niin syön työmaaruokalassa lippis päässä. Harmi jos pahoitit mielesi. Pitäkää huolta omista asioista.
Jo viestinnän tasosta voinemme vetää johtopäätöksen että lakki päässä ruokailee lähinnä tyhmempi osa suomalaisista.
Joo kyllähän mammapalstalle kirjoittelu kertoo korkeammasta älykkyydestä ja korkeammasta sosioekonomisesta luokasta. 🤓
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllähän mammapalstalle kirjoittelu kertoo korkeammasta älykkyydestä ja korkeammasta sosioekonomisesta luokasta. 🤓
Lol. Äijä tuli yliajetuksi. Hyvä comeback
Jos olisit käynyt muslimiperheissä vaikkapa illallisella tai muuten vaan kylässä, kuten minä olen, tietäisit, että moni konservatiivinen musliminainen ei kotonaan pidä huivia päässä muutoin kuin jos ventovieras tulee kylään. Sama koskee ruokailua kotona. Huivi laitetaan päähän ulos mennessä ja länsimaistuneilla muslimeilla ei silloinkaan.