MOT Saksittujen tukien seuraukset
Kommentit (691)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei meillä kukaan nälkään kuole, ei ainakaan siltä näytä. Ei kai voida terveitä ihmisiä jo nuorena julistaa ikuisiksi työttömiksi ja tuilla eläjiksi. Ei niin rankkaa ole kerran kuussa uusia se työttömyysrahahakemus.
Kyllä nyt on oikeasti ollut niin paljon tuon itänaapurin takiakin ylimääräisiä menoja, ja muitakin maailman järistyksiä on kuten trumpin tullit ja inflaation heittely.
Jos vähänkään ajattelee pienenevän nuorten ryhmän tulevaisuutta, niin ei kannata tätä nykyistä velkakuormaa yhtään enempää lisätä heidän maksettavaksakseen, kuin nyt jo joudtaan tekemään pelkästään velkojen korkojen maksunt takia.
Jopa on jännä tapa ottaa esimerkiksi itänaapurin takia kasvavat menot, kun samalla leikataan kaikilta muilta kuin parhaiten toi
Marin työllisti julkiselle sektorille kuten kommunismissa kuuluukin.
"Työttömiä on yli 50 000 enemmän kuin hallituksen aloittaessa."
Hieno hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä ketju eikä kukaan ole kertonut, miksi ihmeessä toimeentulotuella elävällä pitää olla korkeampi elintaso kuin työssäkäyvällä? Tai miksi meidän tulee palkita ihmiset siitä, että he eivät halua käyttää rahojaan järkevästi?
Siksi varmaan, koska kukaan ei väitäkään niin typerästi että pitäisi olla korkeampi elintaso kuin työssäkäyvällä vaan sellainen, että sillä taattaisiin ihmisarvoinen elämä tänä päivänä. Eikä kukaan palkitse siitä, ettei käytä rahoja järkevästi.
Siksi pitääkin savustaa työstä ulos ettei olisi työllisenä korkeampi elintaso kuin työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä olisi kaikille, jos työ vaan maistuisi. Mutta kun ei työ kelpaa, kun kotisohvalla on niin mukavaa. Tähän tarvitaan se muutos.
Missäköhän ne työpaikat ovat? Kerro, sinä kaikkitietävä.
En ole ollut päivääkään työttömänä koskaan, eikä kukaan ole koskaan tullut työtä tarjoamaan, mutta aina on uusi työ löytynyt ennen kuin entinen on edes loppunut, kun olen itse etsinyt. Välillä on ollut hyviä, välillä huonoja, mutta tukia ei ole tarvinnut kerjätä. Harvalle töitä tullaan kotiin, tai baariin tarjoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Nälkä oli ennenvanhaan erittäin hyvä työllistäjä.
Ennen oli paljon tehdastöitä. Ne tehtaat on loppu.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ohjelmassa kerrotut ongelmat poistuisivat sillä, että toimintakyvyttömät kansalaiset asuisivat yksiöiden ja kaksioiden sijaan asuntoloissa, joissa olisi 1 ohjaaja 50 asukasta kohti. Hän huolehtisi niin asukkaiden rahankäytöstä kuin siitä, että nämä eläisivät suunnilleen ihmisiksi. Kun toimeentulotukea ei annetakaan asiakkaalle sellaisenaan, vaan ainoastaan 10 e/vrk, niin rahat eivät hupene tuosta vain.
Miten määritellään "toimintakyvytön kansalainen"?
Kyllä Suomi on tyhmä valtio, kun on jättää käyttämättä neuropsyatrian työpanoksen. Kyseinen herra lojuu työttömänä, kun ei kelpaa suomessa töihin. Hänen kannattaisi lähteä muualle töihin, esim. Sveitsiin, Itävaltaan, kun meille eivät kelpaa kuin orjatyöläiset Afrikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus haluaa "kannustaa" työttömät töihin. Leikkaamalla sosiaaliturvaa heikommilta.
Mihinkähän töihin? Kaikilla jokin pakastevirka odottamassa hallituksen pöydän alla piilossa, vai? Ei vakituisia koko loppuelämän kestäviä kokoaikatöitä niin vaan saada.
Työllistyä voi lukemattomilla muillakin tavoilla kuin vakituisilla loppuelämän kokoaikatöillä. Tämän pitäisi pikku hiljaa alkaa upota paatuneimpienkin ammattityöttömien kalloihin. Niissä maissa joissa makaamisesta ei makseta vuodesta toiseen eikö vakituisia töitä riitä kaikille, ihmiset työllistävät itse itsensä.
Huumekauppaa, elinkauppaa, itsensä myymistä ja silleen? Suomessahan ei saa perustaa yritystäkään ilman rahaa. Se yksikin olisi halunnut ryhtyä myymään pullotettua vettä jollain riksasysteemillä, mutta jätti sikseen, kun olisi pitänyt ensin maksaa 20 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina tulee olemaan työttömiä, aina. En ymmärrä kuinka yritetään ratkoa se että saataisiin kaikki töihin jollain leikkauksilla, sillä vain työkyky ja syrjäytyminen pahenee.
Keppiä tarvitaan, että saadaan edes osa sohvilla makoilevista töitä tekemään ja veroja maksamaan.
Ei kaikilla ole sohvaa millä maata. Olen itse jo eläkkeellä pitkän työuran jälkeen enkä ole ikinä omistanut sohvaa.
No sinullahan on sitten kaikki hyvin, kun olet eläkkeellä? Niitähän ei ole leikattu.
SDP leikkasi eläkkeitä melkein 20 vuoden ajan, eikö se riitä?
Eikös kansanedustajien palkkiot makseta valtion verotuloista? Samoin valtion työpaikoojen työntekijöiden palkat, verotuloista ne maksetaan. Kelan työntekijäkin on kirjaimellisesti Kelan elätti.
Miksi siis pitää lopettaa yksityisellä työskentely ja siirtyä valtiolle töihin kun valtion palkat maksetaan verotuloista?
Vierailija kirjoitti:
Pitkä ketju eikä kukaan ole kertonut, miksi ihmeessä toimeentulotuella elävällä pitää olla korkeampi elintaso kuin työssäkäyvällä? Tai miksi meidän tulee palkita ihmiset siitä, että he eivät halua käyttää rahojaan järkevästi?
Ei missään sanota että pitää olla korkeampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi työtön naapuri pesi joskus muiden naapureiden ikkunoita 20 euroa per ikkuna käteismaksulla.
Jos joku edes avaa sulle oven kerrostalossa, niin olet onnekas. Ei niitä ovia avata, vaikka olisi hengenhätä ja pitäisi soittaa 112.
Kokemusta on.
Ihmiset elää jossain hedonismi kuplassaan, ja kuvittelee olevansa Trumpin, Orpon, Satosen kaltasia miljonäärejä, ja jotain heimolaisia.
Maailma on pilalla.
Millainen kerrostalo teillä on? Meillä naapurit on kavereita keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä olisi kaikille, jos työ vaan maistuisi. Mutta kun ei työ kelpaa, kun kotisohvalla on niin mukavaa. Tähän tarvitaan se muutos.
En ole ollut päivääkään työttömänä koskaan, eikä kukaan ole koskaan tullut työtä tarjoamaan, mutta aina on uusi työ löytynyt ennen kuin entinen on edes loppunut, kun olen itse etsinyt. Välillä on ollut hyviä, välillä huonoja, mutta tukia ei ole tarvinnut kerjätä. Harvalle töitä tullaan kotiin, tai baariin tarjoamaan.
Miten te edelleen jaksatte noita ala-arvoisia baarijuttujanne? Minä olen ikäni ollut päihteetön ja olen määriksellä nyt. Olen tänä aikana hakenut 720 työpaikkaa. En ole saanut vakkariduunia vieläkään.
Sisäistä ja mieti!
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro missä olet töissä niin muut voivat myös tulla teille töihin.
Suomessa on pula palkanmaksajista. Orjiksi toki kelpaa kuka tahansa. Edes ulkomaalainen neuropsykiatri ei kelpaa töihin, mieluummin tuodaan Romaniasta yhden eurön orjia söhräämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei missään sanota että pitää olla korkeampi.
Mahdollisemman matala pitää olla elintason toimentulotuella, jotta työ maistuisi.
Persujen trollitehtaalle ei ilmeisesti tarvi lisäkäsiä, kun tuntuu tulevan idioottimaista sumutusta koko ajan. 😅Paniikki vaan jatkuu vaalien jälkeen!
Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa eli kun jakaa 200 miljardin rahaston tolla summalla niin rahasto riittää 7 vuotta.
Koska baarissa verkostoidutaan ja sieltä tarjotaan töitä, yleensä aina poliittisen alan töitä politiikassa tai hallinnossa. Mutta kaikki eivät ole töissä politiikassa eikä hallinnossa.
Kolme on turhaa asiaa maailmassa: Paavin pallit, nunnan nännit ja johtokunnan kiitokset ilman palkankorotusta.
Sitten kun lähtee pois kun eivät anna työvuoroja ja niin alkaa taas hirveä painostaminen takaisin. Sitten kun tulee takaisin niin ei annetakaan yhtään työvuoroa. Sitten sanotaan, että omaa syytä työtön ja mee töihin.