Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MOT: Intiasta Suomeen naisen perässä muuttanut työtön Harshwardhan Saini on kauhuissaan Kelan tukileikkauskista

Vierailija
21.04.2025 |

Saini näkee tilanteessaan vain pimeyttä. Ihan käsittämätön tuo työttömän pariskunnan asunto. Ei työssäkäyvänä olisi ikinä varaa tuollaiseen. On elokuvaprojektorit ja kaikki huonekalut ja kodinkoneet uutuuttaan hohtavia.

Kommentit (437)

Vierailija
261/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas kertoo tämäkin ketju miten idi ootteja ja tyhmiä osa suomalaisista on. Ei kaikki pakolaiset tai muut maa han muuttajat ole köyhiä. Toki ihmettelen että saavat toimeentulotukea. 

Rikkaat eivät edes tiedä Kela-tuista eivätkä inise niiden perään.

Heillä on niin huono yleissivistys etteivät tiedä mikä on Kela.

Kunpa moni jotka tietävät mikä Kela on eivät tietäisi sitä.

Vierailija
262/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Persujen kampanjatoimiston viimeisiä stereotypia-ulinoita.

Oikeesti! Täytyy olla mielikuvituksen puutetta, jos ei työssäkäyvä, olkoonkin pienituloinen saa kirpparikamalla ja kierrätyskeskusroinalla sisustettua kämppäänsä kuten "nämä tuilla elävät" Kodin todellakin VOI sisustaa kauniiksi pienelläkin budjetilla.

Nämä kommnetoijat ovat pettyneitä siihen, etteivät monetkaan köyhät istu pinttyneeseen käsitykseensä köyhistä: nukkavieru tupakantunkkainen luola, nuhrutuhnu-patjat lattialla, ikkunoissa vanhat reikäkalsarit verhoina, villakoiria enemmän kuin asukkaita...

Faktahan on, että siisti ja puhdas voi olla köyhänkin koti. Ja nikkarointitaitoinen ja ideoiva on monikin köyhä."

No minä olen köyhä (en persu) ja olen hyvin tietoinen siitä, että köyhänkin koti voi olla kaunis. Ja siisteys ja puhtaus nyt ei maksa mitään.

Mutta tuo videolla näkynyt koti ei ollut mikään ihanalla kir

Käypä läpi tämän foorumin sisustuskeskusteluja. Tämän foorumin kävijöillä on Muuramea, Aaltoa, Artekia, Billnäsiä ja tietenkin Marimekkoa, Iittalaa ja Arabiaa ihan perustuotteina. Siihen lisäksi eksklusiivisemmat merkit ja tuotteet. Esimerkiksi Lundian huonekaluja ja hyllyjä paheksutaan, koska ne ovat tämän foorumin kävijöiden silmiin liian vaatimattoman näköisiä. Ja he sanovat olevansa vähintään alempaa keskiluokkaa tulotasoltaan.

Heillä tosiaankin on jo pelkkä tiskipöytä kalliimpi kuin köyhemmän keittiönpöytä, -tuolit ja lamppu sekä matto. Täällä oppii kulutuskeskusteluissa tuntemaan hyvin keskiluokan maun ja sen perusteella tunnistamaan ihmisten yhteiskuntaluokan myös kaupungillakin. Se todistaa, etteivät nuo merkit ja tuotteet, joista kirjoitetaan täällä, ole mitään mielikuvitussisustusta ja -shoppailua. Onhan meillä paljon palveluketjuja, jotka perustuvat nimenomaan keskiluokan palvelemiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intiassa hän on neuropsykologi. Ei tarvitse tuilla elellä.

Miksi niin monet ulkomaalaiset ajattelevat että he saavat työpaikan Suomesta ihan tuosta vaan vaikka olisi korkea koulutus? Aika harvassa ovat ne työpaikat ja silloinkin on kysymyksessä työpaikat joissa työkieli on englanti.

Kyllä minunkin piti osata paikallinen kieli muuttaessani ulkomaille töihin. Ei puhettakaan että englannin kielen taito olisi riittänyt puhumattakaan pelkän äidinkielen taidosta.

koska työministerimme satonen ja muut delegaationsa jäsenet käyvät aasian maissa kertomassa suomesta, jossa on töitä ja työvoimapula

Vierailija
264/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi ne kamat eivät voisi olla sen naisen? Omituisia sovinisteja tälläkin palstalla.

Jos tavarat ovat naisen miksi ulisee ettei yhteiskunta auta? Möisi tavaransa.

Vierailija
265/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://vaalit.yle.fi/vaalikone/aluevaalit2025/271/ehdokkaat/2446

Jos sama henkilö, niin hyvinhän hän on suomen oppinut.

Vierailija
266/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään parempaa työtä ei Suomessa tarjota kultatarjoittimella jos kielitaito ei ole riittävä. Jos on äly riittänyt hienoihin tutkintoihin ulkomailla mikä estää hoonoo-soomen opettelun?

Vierailija
267/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso telkkari, kuntoilulaite kivalla partsilla, kissa... Missähän muualla yhteiskunnan piikkiin elävät vähävaraiset elävät näin? Aikamoista.

Jokainen juttu näistä "vähävaraisista" auttaa ymmärtämään, miksi leikkaukset ovat todellakin olleet hyvä asia. Huhheijaa. 

Huoh. Tavaraa saa puoli-ilmaiseksi mm. Torista. Kissa on voinut olla naisella jo kauan. 

Hyvää tavaraa ei Torilta saa puoli-ilmaiseksi, ei esim. kuntoilulaitteita tai elekrtoniikkaa. Lisäksi miksi köyhä ostaa tavaraa kun rahat pitäisi käyttää ruokaan ja muihin välttämättömiin menoihin? Miksi köyhät eivät myy tavaroitaan jotta saavat ruokaa ym. välttmättömiä hyöhykkeitä? Miksi ulista ikuista virttä että kaikki on yhteiskunnan syytä eikä itse laiteta tikkua ristiin oman elämän eteen?

Älä jaksa paskaa jauhaa........ noista huonekaluista ei saa yhtään mitään tai korkeintaan muutamia kymppejä.......eikö heillä ole sinun mielestäsi oikeutta edes kauniiseen kotiin?

Vierailija
268/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella outo ketju. Ihmisten mielestä köyhä ei saisi tehdä mitään kivaa: ei saa sisustaa kauniisti, ei saa omistaa lemmikkiä,  ei saa opiskella yliopistossa. 

Itse en ole köyhä, enkä ole koskaan elänyt tuilla, mutta mieleeni ei edes välkähdä, että köyhällä ei saisi olla mitään kivaa. Ainut, mitä minä ihmettelin, että ruokapöydän tarjottavat. Intialainen dahl olisi ollut halvempaa kuin pakasteruoat.

Köyhä saa tehdä niin paljon kivaa kuin haluaa OMILLA rahoillaan ja jopa yhteiskunnan verorahoilla jos ei valita. Mutta raja kulkee siinä että ihminen valittaa ja elää jossain "Kela-kuplassa" eikä ymmärrä että hänen tukensa maksetaan toisten kukkarosta.

Vierailija
269/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta miten ilkeitä suomalaiset on. Oletko ikinä miettinyt jos menettäisit kaiken?

Vierailija
270/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso telkkari, kuntoilulaite kivalla partsilla, kissa... Missähän muualla yhteiskunnan piikkiin elävät vähävaraiset elävät näin? Aikamoista.

Jokainen juttu näistä "vähävaraisista" auttaa ymmärtämään, miksi leikkaukset ovat todellakin olleet hyvä asia. Huhheijaa. 

Huoh. Tavaraa saa puoli-ilmaiseksi mm. Torista. Kissa on voinut olla naisella jo kauan. 

Hyvää tavaraa ei Torilta saa puoli-ilmaiseksi, ei esim. kuntoilulaitteita tai elekrtoniikkaa. Lisäksi miksi köyhä ostaa tavaraa kun rahat pitäisi käyttää ruokaan ja muihin välttämättömiin menoihin? Miksi köyhät eivät myy tavaroitaan jotta saavat ruokaa ym. välttmättömiä hyöhykkeitä? Miksi ulista ikuista virttä että kaikki on yhteiskunnan syytä eikä itse laiteta tikkua rist

Kuka tässä on huonekaluista puhunut?

Vierailija
271/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että osaa sisustaa hyvä maulla ei kerro mitään huonekalujen arvosta. Mies oli myös sen ikäinen, että oli ehtinyt tienata Intiassa useamman vuoden. Tuskin sielläkään psykologin palkka ihan pohjamudissa mataa.

Ja joo, jääkää vaan työttömäksi, kun se teidän mielestä nostaa elintasoa.

Mutta ukolla ei mitään säästöjä, vaikka tienannut Intiassa useamman vuoden psykologina? 

Vierailija
272/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiluokkaista elämää eletään tuilla. Ei pysty ymmärtämään tuollaista

No en minä ainakaan elä edes alaluokkaista elämää tonnin absiosidonnaisellani!!!

Vierailija
273/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sillä naisella oli ulkomaalainen sukunimi, vaikka itse täysin suomalaisen oloinen, onko jonkun entisen ulkomaalaisen miehen sukunimi?

Vierailija
274/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekö haluat sitten työttömyyden ja köyhyyden koittaessa asua jossain luolassa kivihuonekaluinesi? Sehän on hyvä asia että ollaan päästy tilanteeseen jossa köyhemmilläkin on varaa kalustaa asunto hyvillä huonekaluilla. Ihan oikein kauhistelee tilannetta, että tuet pienenevät ja kohta ei ole varaa ostaa huonekaluja ja joutuu miettimään paljonko voi syödä päivittäin. Eli väärään suuntaan ollaan menossa.

Tuo lause kertoo kaiken missä Kela-kuplassa jotkut ihmiset elävät.

Vierailija
275/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Että minä itse kantasuomalaisena kohta vihaan suomalaisia tämän pohjattoman kateuden, kyttäyksen ja nurkkakuntaisuuden vuoksi. SIlmät viiruina kytätään mitä tuilla eläjä saa omistaa. Että oikein kissakin! Minä luulen, että suvaitsemattomampaa kansaa saa hakea. KUKA tänne muualta edes haluaa tulla? Tällaiseen tympeään ilmapiiriin. Maailman onnellisin kansa my ass.

Roinaa saa nykyään puoli-ilmaiseksi käytte

No, ihan lohdutuksena, ei muissa maissa Kela ostele ihmisille huonekaluja ym. Siksi tänne tympeään ilmapiiriin riittää halukkaita tulijoita.

Vierailija
276/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä jäi ohjelmasta mieleen? 

Tämä. He saavat rahat huonekaluihin  talouskoneisiin ym kun tuevat Suomeen. Ei suomalaisella ole niitä etuja.Sinäkin maksat. 

Tämä tuo se, persut vie ne. EIVÄT SAA. Älä persu valehtele ja levitä luulottelu-propangandaasi!

Millä ne sitten kalusteet ym. hankkivat? Kumiveneellä ei paljoa tavaraa roudata mukanaan. 

Vierailija
277/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoja kommentteja sisustuksesta. Minäkin annan kaiken tavaran ilmaiseksi eteenpäin. Köyhällä kaverillani on 200 e paistinpannu. 

No sittenhän asiat on suomessa todella hyvin! Löytyy ystävällisiä ja anteliaita ihmisiä vielä sosiaaliturvankin päälle!

Vierailija
278/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä sen kielikokeen voisi laittaa (entisen Virka-infon) nettisivuille, josta ensimmäisenä etsitään tietoa Suomesta ja suomalaisista käytännöistä. Eihän tuo maksa juuri yhtään mitään."

Minkälainen huippuosaaja joita Suomeen halutaan houkutella on sellainen että osaa etsiä kohdemaasta tietoa vain jos se tarjoillaan hänen kotikielellään jollain Virka-infon etusivulla?

Tuliko hän maahan puolison perässä? Jos näin, niin tilanne oli aivan eri kuin työn perässä muuttajilla. Oma vaimonikin on ulkomaalainen, ei tällä hetkellä töissä ja elää nyt ilman mitään tukia. Vain minä olen meistä töissä eikä hän ole missään työkkärissä tms. Pariskunnilla oleellista on päästä ensin asumaan yhteen, ja muita asioita voidaan järjestellä sitten kun on oleskeluluvat yms. kunnossa.

Vierailija
279/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo nainen tarvitsee jotain erityistukea? Oliko 3 vai 4 L:n ylioppilas ja opiskelee yliopistossa. Kuuluu eniten saavuttaneeseen prosenttiin suomalaisista. Ja muka jotenkin loppuunpalamisriskissä olisi työelämässä. Opiskelu on myös paljon rankempaa kuin työelämä.

Miksi minä taas en ole erityistuen piirissä, kun kirjoitin AABC ja olen ollut 20 vuotta työttömänä?

Vierailija
280/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoisen kirsikan poimit sieltä jutusta omaa agendaasi tukemaan. Tuokin mies on sitäpaitsi niitä paljon haluttuja korkeakoulutettuja maahanmuuttajia mutta eihän tässä maassa kukaan enää töihin pääse.

Elokuvaprojektorin saa muuten torista parillakympillä eikä kodin sisustuskaan paljoa kerro. Kodinkoneet voi kuulua vuokrakämppään ja ikean halpa lastulevy näyttää uudelta ja hienolta. Tämä kyseistä ohjelmaa vielä katsomatta, luin teksimuotoisen jutun kyllä, mutta siinä ei kotia esitelty.

Miksi koet tarpeelliseksi kertoa, että et edes vaivaudu katsomaan keskustelun kohteena olevaa videota, kunhan pääset länkyttämään ap:lle?

Linkki?