Valmistuin joulukuussa maisteriksi enkä löydä työpaikkaa
Kommentit (56)
Työpaikka hommataan verkostoitumalla opiskeluaikana. Kortistoon valmistuminen on oma vika.
Eipä ole matalammin koulutettuna (selkeällä ammatilla) tarvinnut ikinä työtöntä päivää nähdä. Ja vakipaikka on, palkkakin sellainen, että riittää omaan ja 3 lapsen elämiseen omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka hommataan verkostoitumalla opiskeluaikana. Kortistoon valmistuminen on oma vika.
Työharjoittelut, kesätyöt on ponnistuslauta eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole matalammin koulutettuna (selkeällä ammatilla) tarvinnut ikinä työtöntä päivää nähdä. Ja vakipaikka on, palkkakin sellainen, että riittää omaan ja 3 lapsen elämiseen omakotitalossa.
No ei kai se ole juuri kenellekään yllätys, että Suomessa on jo vuosia sitten haluttu inflatoida (ns) korkeakoulutus. Huomattavan suuri osa korkeakoulutetusita jotka ovat työ tai virka -suhteessa hyötyy osaamispääomasta ja potentiaalistaan vain murto-osan. - Työnantajille tietysti kelpaa edullien korkeakoulutettu mutta sopii myös kysyä, että mitä tekee yksilölle, joka on ensi opiskellut useamman vuoden (, jonka useimmat korkeakoulu opinnot tapaavat kestää pääsääntöisesti) huomatakseen, että kaikesta tai hyvin suuri osa siitä, mitä hän on opiskellut on oikeastaan ollut täysin turhaa, koska palkka ei ole kummepi, työtehtvät tuskin sen paremmat tai kiinnsotavammat mutta onhans e juhlapuheissa hienoa juhlia korkeajoulutettua ja osaavaa työvoimaa, eikä tähän asiaan ole todennäköisesti odotettavissa muutosta kun päinvastoin korkeakoulutettujen määrää on vusoi, vuodelta haluttu lisätä ja lisätä.
Ja kaikki on tietysti vain korkeakoulutetun oma vika ja syy, jos on erehtynyt opiskekelmaan "väärää alaa", eikä saa töitä tai päätyy / saa mahdollsiuuen töihin jossa nyt oikeastaan koulutuksesta ole mitään hyötyä tai apua mutta tuskin erityisen paljon haittakaan. - Ellei sitten haittana pidä sitä, että tuli käyttäneeksi vuosia kuvitellen ja luullen että opiskelemisestaan saattaisi hyötyäkin jotain, jos ei muuta niin osata ja ymmärtää jättää kertomatta koulutuksensa, ettei mahd. työnantaja luule kusipääkse, joka luulee itsestään liikoja kun erehtynyt opiskelemaan mutta "väärää alaa" kun ei ole voinut mennä vain töihin ja sanella palkkaansa, niin kuin lukuisat Av:n kirjoittajat joille oman palkan ja varallisuuden koko koosta päättäminen on yhtä luonnolista kuin valita oikea pitsopivaauus leusan ja nenän muotoa unohtamatta
Vierailija kirjoitti:
Minkä alan maisteri? Mikä suuntautumisvaihtoehto?
Humanistinen. H0moseksuaalisuus.
Kesällä vois olla myös Helaingin ulkopuolella, pääradan varrella. Ainakin Tampereelle uskaltaa, sit kantsii kyllä hypätä junasta pois, voi joutua ihan junttien keskelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan humanisti?
Itse olen viime lokakuussa valmistunut juristi ja kauppatieteiden yo ja työtön.
T. Ei AP.
Kummastakin on jo ylikoulutusta
Better the devil we know
eli osa-aikaisista ja sijaista löytyy kyllä väkeä valipaikkoihin. Eli hyvään firmaan keikkoja niin tulet tutuksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakea myös muita kuin maisterin töitä. Pitkä työttömyys ei ole hyväksi.
Vaan niihin muihin töihin ei huolita KOSKA on se maisterin tutkinto. Liikaa koulutusta.
Huolitaan, onneksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakea myös muita kuin maisterin töitä. Pitkä työttömyys ei ole hyväksi.
Vaan niihin muihin töihin ei huolita KOSKA on se maisterin tutkinto. Liikaa koulutusta.
Huolitaan, onneksi!
Meillä tyttö gradua vaille Maisteri, haki yli sataa kesätyöpaikkaa ympäri suomen, yli 100 hakijaa moniin paikkoihin. Siis oman alan. Sai siivoustyön kesäksi, ja on siitä kiitollinen.
itse valmistuin 1998 filosofian maisteriksi kulttuurihistoriasta, gradun tein jostain puritaanien lopunajan ajattelusta vuoden verran! aloitin koko paskan elokuva ja tv tutkimuksella ja luin kaikkea paskaa 7 vuotta ja haahulin yliopistolla. psykologiaa, kirjallisuuspaskatiedettä, kreikkaa, historiaa filosofiaa ja kaikkea paskoo. sain eximian gradusta ja ajattelin jäädä humpuukin tutkijaksi yliopistolle vaan en jaksanut enää lukea kirjoja ja tehdä paskoja esseitä ja kerätä tietoa paperilta paperille ja suomentaa englannista tekstiä, täyttä paskaa
lopputulos työttömyys v 2005 saakka eli 6 vuotta! tosin en aktiivisesti osannut etsiäkään töitä koska mikään homojen museovirasto ja taidemuseo ei kiinnostanut minua miehenä, kirjallisuustieteen 60 op oisin voinut lukea ja mennä kirjastotädiksi mutten jaksanut koska sekin on homojen hommaa
no olin ala asteella sijaisena 5. luokalla 2 vuotta, käskin oppilaita tekemään aina tehtäviä enkä jaksanut kiinnostua typeristä ala-asteen aineista. ja joitain muitakin sijaisuuksia myöhemmin mutta siitä 2007-2014 taas työtön pummi ja kalja maistui, ruokajonot tuttuna
2014 päätin hakea taas yliopistolle, teologiseen. tiesin aiheesta paljon ja oli helppo päästä sisään. sain siirron suoraan maisteriohjelmaan eli ei tarvinnut perusopintoja kun oli aikaisempi tutkinto. luin huvikseen hepreaa, vt ja nykyheprea, vaikkei ois tarvinnut, ne oli jänniä. tein 2 vuodessa paperit, kopsaamalla vanhan gradunperusrungon ja tekaisin muutamassa päivässä uuden gradun. läpi meni ja taas uudet paperit, teologian maisteri.
kirkkopaskaan en halunnut mennä papiksi mielistelemään naispappien woke-sateenkaari-rituaalikirkkoa, olin taas koulussa oppilaan ohjaajana ja sijaisenakin jonkun 6 kk yhteensä. työtön 2 maisterin pummi, juoppo. meni taas 2017-2025 vuodet työttömänä pummina. töitä ehkä 8 kk yhteensä sinä välinä.
nyt aion taas yliopistolle , uusi tutkinto. koska se on hauskaa ajanvietettä. Ois kiva olla töissä mutta missä? meenkä taas tehtaalle puupakkaajaksi jota tein 1. opintojen aikana , se oli jännää mutta ne tehtaan ukot on niin tympeitä ateisteja ja ilmapiiri on paha.
voisin mennä Aasiaan tekemään enkun open työtä jossain pikkukoulussa jos 3 t päivässä on työaika. enempää ei jaksa, eikä ipanoita jaksa eikä sitä opepaskaa eikä varsinkaan suomalaisia naiskyttääjäopettajia.
tai jos menisi Australiaan pikkuserkun luo asustelee ja kalastajaksi. sekin on juoppo kuten minä, tosin myös urheilen paljon. jotenkin tää elämä ei osu kohilleen, koska suomalaiset ovat niin outoja.
nyt mennään veljen kanssa matkalle Usaan ja Meksikoon kuukaudeksi. jos siellä nappaa en tiedä
Andy ikuinen looseri, keksikään mulle ammatti, ei Suomesta. joku hyvä muttei liian raskas muttei tyhmä.
lue historiaa ja vaikka open pätevyys: lopputulos: loppuelämäsi teet ala-asteen open sijaisuuksia et muuta
Andy
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan humanisti?
Jaa, itse olen humanisti (kielet) enkä ole ollut päivääkään työttömänä. Kieltenopettajana työllistyy hyvin, työpaikkoja on jokaisessa Suomen koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä alan maisteri? Mikä suuntautumisvaihtoehto?
Gynegologi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolitaan, onneksi!
Meillä tyttö gradua vaille Maisteri, haki yli sataa kesätyöpaikkaa ympäri suomen, yli 100 hakijaa moniin paikkoihin. Siis oman alan. Sai siivoustyön kesäksi, ja on siitä kiitollinen.
Suomessa nykyään siivoojatkin on porvareita.
Jeppistä. Nyt on duunipaikat kortilla. Hallitus vaan valehtelee työvoimapulasta.