Valmistuin joulukuussa maisteriksi enkä löydä työpaikkaa
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan humanisti?
Itse olen viime lokakuussa valmistunut juristi ja kauppatieteiden yo ja työtön.
T. Ei AP.
Miten juristi on saanut itsensä työttömäksi??!!
Taitaa olla jurristi.
Tai on tehnyt jonkun kuprun
Opiskeluaikaa pitää hyödyntää mahd hyvin tekemällä sijaisuuksia tai oman alan hommia opiskelujen lomassa. Silloin se valmistuminen on vaan muodollisuus ja työt valmiiksi olemasda.
Sori jälkiviisaus.
Joulukuuhun on vielä aikaa. Ei kannata vielä ajatella kurjuuksia. Hakemuksia liikkeelle ja valitus pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan humanisti?
T. Ei AP.
Miksi et perusta omaa lakitoimistoa?
Itse valmistuin v. 1998 ja olin 7 kk työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä voi sitten ihan tykönään miettiä pitikö tehdä gradu autonomisesta seksistä. Ja olisi kannattanut valita joku muu pääaine sukupuolentutkimuksen sijaan.
Kuka puhui sukupuolentutkimuksesta mitään? Tiedätkö edes ko. alasta yhtään mitään muuta kuin kaikkien viljelemän vitsin siitä, ettei se muka työllistä koskaan ketään?
Mitä diplomi-insinööri sanoi humanistille?
-Big Mac ateria, isot ranskalaiset ja Cokis
Koko EU.n työmarkkinoille työnhakuun.
Vierailija kirjoitti:
Koko EU.n työmarkkinoille työnhakuun.
Vaatinee kielitaitoa, muutakin kuin englantia
En ole edes maisteri enkä siitä huolimatta ole saanut töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä humanisti vastaa, aivan niin, mutta saisiko sen Cokiksen zerona. Ketkä ovat humanisteja, muut kuin ne kuuluisat sukupuolentutkijat?
Etsikää töitä epätyypilliseltä alueelta. Poikani on juuri valmistumassa Hgistä, gradu jätetty jo, paperit tulee kun koulu ehtii ne tehdä.
Sensijaan että olisi etsinyt opiskelupaikkakunnalta tai Turusta töitä, pisti haun päälle Mikkeli, Kajaani, Kuopio, Joensuu -akselille ja Joensuussa aloitti nyt ja alkaa kerätä työkokemusta, ensiksi puolen vuoden sopparilla.
Eipä tuo ulkomailta töiden haku ole oikotie onneen. Pitää olla sen verran kielitaitoinen että pystyy vierasta kieltä työkielenä käyttämään. Kaikki eivät ole. Eiköhän ulkomailla ole myös oman maan työnhakijoita myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan humanisti?
T. Ei AP.
OTM vai joku "erikoisjuristi" veikkaan että jälkimmäinen.
Vierailija kirjoitti:
Etsikää töitä epätyypilliseltä alueelta. Poikani on juuri valmistumassa Hgistä, gradu jätetty jo, paperit tulee kun koulu ehtii ne tehdä.
Sensijaan että olisi etsinyt opiskelupaikkakunnalta tai Turusta töitä, pisti haun päälle Mikkeli, Kajaani, Kuopio, Joensuu -akselille ja Joensuussa aloitti nyt ja alkaa kerätä työkokemusta, ensiksi puolen vuoden sopparilla.
Sitten kun työkokemusta on, on helpompi löytää seuraavaa paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä humanisti vastaa, aivan niin, mutta saisiko sen Cokiksen zerona. Ketkä ovat humanisteja, muut kuin ne kuuluisat sukupuolentutkijat?
Ketkä ovat humanisteja? aika monet, kuuluu yleistietoon.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakea myös muita kuin maisterin töitä. Pitkä työttömyys ei ole hyväksi.
Joo ja sit sun työkokemus on vääränlaisra etkä koskaan saa koulutustasi vastaavaa työtä. Se on loose-loose ihan sama mitä valitset. Sori siitä. Ei kannata uskoa koulutuspropagandaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakea myös muita kuin maisterin töitä. Pitkä työttömyys ei ole hyväksi.
Vaan niihin muihin töihin ei huolita KOSKA on se maisterin tutkinto. Liikaa koulutusta.
Huonot ajat. Kaksi vuotta sitten omalla alalla (it) tultiin senioritasoiset suunnilleen hakemaan kotoa haastatteluun. Nyt yhteen paikkaan saattaa olla satakin hakijaa.