Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä perhe-etuuksista leikkaisit?

Vierailija
21.04.2025 |

Itse poistaisin lapsilisät, subjektiivisen oikeuden päivähoitoon, maksuttoman kouluruoan ja maksuttoman toisen asteen koulutuksen. Myöskään maksutonta varhaiskasvatusta ei pitäisi tarjota, se maksaa yli 100€/hoitopäivä/lapsi

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomessa tekohengitetään syntyvyyttä ja lapsia jollain valtiontuella? 

Tarvitaanko suomalaisia sadan vuoden päästä? En usko.

Käytetään rahat nyt ja voidaan kaikki nauttia omasta elämästä, eikä huolehdita jostain tulevaisuuden lapsista. 

Joo, hyvä idea. Samalla tavalla on turha mennä vessaan, jos paskattaa. Sen kun vain laskee alleen.

Eihän noi kaksi asiaa liity yhteen mitenkään. 

Eivät lapset jotka jäävät syntymättä kärsi siitä mitenkään. 

Liittyvät. Sinä haluaisit ahneuksissasi, että yhteiskunta maksaisi sulle jotain huvituksia sen sijaan, että satsaukset tehdään lapsiin. Niinhän sanoit itse. Sinä et päätä muiden lisääntymisestä.

Mä olen vaan näiden veronmaksu haluttomien tunteiden tulkki: jos ei haluta maksaa lapsiperheille mitään, niin on aivan turha nurista jostain huonosta syntyvyydestä tai talouskasvusta. 

Jos ollaan sitä mieltä, että lapset ovat pelkkä kulu ja haitta yhteiskunnalle, niin silloin ei pidä itkeä kun suomalaisia ei kohta ole. 

Vierailija
82/84 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliedut vain Suomi passilla, mitä me muita elätetään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomessa tekohengitetään syntyvyyttä ja lapsia jollain valtiontuella? 

Tarvitaanko suomalaisia sadan vuoden päästä? En usko.

Käytetään rahat nyt ja voidaan kaikki nauttia omasta elämästä, eikä huolehdita jostain tulevaisuuden lapsista. 

Joo, hyvä idea. Samalla tavalla on turha mennä vessaan, jos paskattaa. Sen kun vain laskee alleen.

Eihän noi kaksi asiaa liity yhteen mitenkään. 

Eivät lapset jotka jäävät syntymättä kärsi siitä mitenkään. 

Liittyvät. Sinä haluaisit ahneuksissasi, että yhteiskunta maksaisi sulle jotain huvituksia sen sijaan, että satsaukset tehdään lapsiin. Niinhän sanoit itse. Sinä et päätä

"Mä olen vaan näiden veronmaksu haluttomien tunteiden tulkki: jos ei haluta maksaa lapsiperheille mitään, niin on aivan turha nurista jostain huonosta syntyvyydestä tai talouskasvusta. 

Jos ollaan sitä mieltä, että lapset ovat pelkkä kulu ja haitta yhteiskunnalle, niin silloin ei pidä itkeä kun suomalaisia ei kohta ole."

Niin? Ihmisillä on kaikenlaisia ajatuksia. Se, että niitä on, ei tee niistä tärkeitä. Sinä voit ajatella ihan rauhassa noin, tai vaikka niin, että sukurutsa on tosi jees, mutta ei se silti tule enemmistön mielipiteitä muuttamaan.

Vierailija
84/84 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntoutusraha nuorilta silloin, kun sillä ei todellisuudessa kateta nuoren menoja (terapia tms.)tai vanhemmille koituvia kustannuksia (esim työajan lyhennys tms.). Nyt sen saa kotiin ihan tuosta noin vain, ilman mitään varsinaista tarvetta ja on aika posketon summa.

Yksi tuttu nuori saa sitä. Asuu vielä kotona. 700 euroa joka kuukausi. Hänellä on paljon kyllä ongelmiakin. Ihan hyvätuloisia ovat, jopa varmaan ylempää keskiluokkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi