Musta tuntuu, että meistä tehtiin orjia
Mua on alkanut ärsyttämään, että muut rikastuu mun työllä ja oon alkanut miettiä vaihtoehtoja palkkatyön oheen.
Mä en ole mikään somevaikuttaja tai tekninen nero, mutta viime aikoina on alkanut kutkuttaa ajatus, että voisikohan omalla osaamisella tehdä jotain netissä, vaikka vähän sivussa palkkatyön ohella.
Näen koko ajan juttuja verkkokursseista, e-kirjoista ja digijutuista, ja samalla tulee fiilis että ehkä oon ihan ulkona koko hommasta.
Pitääkö olla valmis tuote? Seuraajia? Yritys? Vai voiko sen kaiken aloittaa ihan nollasta?
Olis tosi kiva kuulla, jos joku on lähtenyt kokeilemaan, niin miten on mennyt?
Kommentit (24)
Mehän ollaan tän yhteiskunnan orjia. Jostain syystä meidät on saatu haluamaan ja haaveilemaan työstä ja urasta. Ihan käsittämätöntä. Pahin orjuus on kyllä niillä, jotka saa palkkansa yksityisellä, sillä siellä voitot kerää omistaja. Julkisella ja järjestöissä ei ole onneksi tätä ongelmaa. Kyllä yrittäjäkin on orja, jos joutuu tekemään töitä.
Elämä on työtä. Elämä vain on helpompaa jos työ on mielekästä itselle.
Olen samaa mieltä. Yritykset vain käyttävät ihmisiä hyväkseen oman edun tavoitteluun ilman mitään yhteiskuntavatuuta. Siksi en osta mitään ylimääräistä tai kallista ja sen lisäksi lusmuilen töissä.
Mitä mieltä ootte ?