Yksinäisyys on haitallisempaa kuin ylipaino, liikkumattomuus tai tupakointi
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on vaikeaa hyväksyä sitä tosiasiaa, että jotkut viihtyvät yksin ja suorastaan nauttivat siitä? On kurjaa, jos joku on yksin/yksinäinen, jos ei sitä toivo. Mutta yksinäisyyttä on ihan turha medikalisoida kaikkien osalta.
Ei se mikään henkilökohtainen ongelma ole hyväksyä. Monet vain uskottelevat itselleen, että yksinäisyys on hyvä ja mukava asia, mutta usein taustalla on kiusaamista, ulkopuolelle jättämistä ym. traumaattista. Ihminen on kuitenkin sosiaalinen olento ja vuorovaikutus ihmisten kanssa on aivoterveydelle tärkeää.
On ihmisiä, jotka välittävät huolimatta harjoitetusta gaslightingista ja mustamaalaamisesta.
En siis ole yksinäinen. =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on vaikeaa hyväksyä sitä tosiasiaa, että jotkut viihtyvät yksin ja suorastaan nauttivat siitä? On kurjaa, jos joku on yksin/yksinäinen, jos ei sitä toivo. Mutta yksinäisyyttä on ihan turha medikalisoida kaikkien osalta.
Yksinäisyys tappaa, tutkimukset osoittavat tämän kerta toisensa jälkeen.
On totta, että väestössä on erittäin pieni vähemmistö ihmisiä, joille sosiaalinen eristäytyminen ei tuota negatiivisia terveysvaikutuksia. Mutta he ovat juurikin pieni vähemmistö.
Heillä on se negatiivinen terveysvaikutus toteutunut jo ennen eristäytymistä. Kukaan terve ja hyvinvoiva ihminen ei eristäydy vapaaehtoisesti
Harva ihminen vapaaehtoisesti eristää itsensä sosiaalisesti.Mutta siitä huolimatta, yksinäisyys on kasvavassa määrin merkittävä yhteiskunnallinen ongelma.
Nykyään n. 30% väestöstä kärsii yksinäisyydestä, ja n. 10% kärsii todella vakavasta, elämänlaadun tuhoavasta yksinäisyydestä.
Ja kuten tutkimukset osoittavat, yksinäisyys kirjaimellisesti tappaa. Yksinäisyys korreloi kuollaisuuden kanssa yhtä vahvasti kuin raskas tupakointi.
Vierailija kirjoitti:
Katkerat tantat joiden harrastus on sukkien kutominen ja kirjaston kirjat ja muiden kyylääminen ikkunasta.
Sinä kuulostat kymmenen kertaa katkerammalta.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Ap on yksin, mä en.
Ap on maalla asuva mies , minä kaupungissa asuva nainen.
Fyysisesti terveen yksinäisyys on vain itsestä kiinni. Pitää uskaltaa lähteä kämpästään ulos.
Mulle se ei ole ongelma, ap:lle näkyy olevan. Hän pääsee vain vauva.fihin trollaamaan. Me ollaan hänen ainoat ystävät 😂
Siis jos on fyysisesti terve, mutta henkisesti sairas, yksinäisyys on vain itsestä kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupungissa on enemmän harrastuksia ja yksinäisyys oma valinta.
Jalaton, autoton perämökin pena sensijaan ei voi valita. Sukukin välttelee kun piha muuttuu kaatopaikaksi ja penan luona haisee.
Kaveria ei niin vain saa. Olen asunut koko ikäni pk-seudulla. Aina heillä on jo kaverit.
Outoa. Saan pk-seudulla uusia kavereita helposti erilaisissa tapahtumissa ja harrastuksissa.
Kaverit eivät poista yksinäisyyttä kuten ystävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupungissa on enemmän harrastuksia ja yksinäisyys oma valinta.
Jalaton, autoton perämökin pena sensijaan ei voi valita. Sukukin välttelee kun piha muuttuu kaatopaikaksi ja penan luona haisee.
Kaveria ei niin vain saa. Olen asunut koko ikäni pk-seudulla. Aina heillä on jo kaverit.
Outoa. Saan pk-seudulla uusia kavereita helposti erilaisissa tapahtumissa ja harrastuksissa.
Kaverit eivät poista yksinäisyyttä kuten ystävät.
Mutta ystävätkin ovat yleensä ensin olleet kavereita.
Tämä on kunnollisten ja hyvien miesten kohtalo suomessa kun emme naisille kelpaa.
Juttuseuraa saa jossakin tapahtumassa, ei muuta.