Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miten Suomi muka on lapsivihamielinen maa?

Vierailija
21.04.2025 |

Konkreettisia esimerkkejä kiitos.

Kommentit (226)

Vierailija
201/226 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen isä ja maksan veroja 42% palkastani. Minulla on myös lapsia, joista kaksi vanhinta on siirtynyt samaan yli 40% veroluokkaan. Ja heistä toisella on jo lapsi.

Soininvaaraa luin joku aika sitten ja hänen mukaansa lapsettomille ei voi tulevaisuudessa maksaa eläkkeitä tai hoitoja samaan malliin kuin niille, jotka ovat kasvattaneet uusia veronmaksajia.

Vierailija
202/226 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen isä ja maksan veroja 42% palkastani. Minulla on myös lapsia, joista kaksi vanhinta on siirtynyt samaan yli 40% veroluokkaan. Ja heistä toisella on jo lapsi.

Soininvaaraa luin joku aika sitten ja hänen mukaansa lapsettomille ei voi tulevaisuudessa maksaa eläkkeitä tai hoitoja samaan malliin kuin niille, jotka ovat kasvattaneet uusia veronmaksajia.

Onneksi Soininvaara (vihr) ei sitä päätä. 

Kannattaa tosiaankin välttää vihreiden äänestämistä, koska ne olisivat näköjään valmiita sosialisoimaan  työssä käyvien ihmisten jopa 40vuotta maksamat eläkemaksut 

Mikä lie fasistipuolue vihreät oikeasti ovat 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/226 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itsekin kannatan lämpimästi säällisiä käytöstapoja, niin ehkä vihamielisyys näkyy juuri siinä, että mikään muu ei merkitsekään kuin että mukula osaa olla hiljaa. Käsittääkseni monessa muussa Euroopan maassa lapset otetaan herkästi mukaan yhteiseen keskusteluun ja lasten ajatuksista ollaan aidosti kiinnostuneita. Suomessa saa näkyä muttei kuulua ja ainoa oikea ylpeden aihe on, että lapsi oppii pian itsenäiseksi ja muuttaa omilleen asap. Kärjistäen näin.

Mitenköhän kolmevuotias osallistuu yhteiskunnallisiin keskusteluihin? :DD

No ei kai tässä puhuttu vain kolmevuotiaista. Ja tietysti keskustelun taso vaihtelee iän mukaan. Mikä tässä on niin merkillistä? Mutta tuntuu, että aika harva juttelee oikeasti edes teinin kanssa.

Vierailija
204/226 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se mamman oma Pyry-Sinappi ei saa julkisella paikalla riehua, kirkua ja purra kaikkia niinkuin kotona ilman, että joku pahastuu.

Sä näytit koko kirjon asenteellasi. Sulla on joku outo ajatus lapsista, että he ovat kaikki samanlaisia. Vähän niin kuin rasistilla.

Vierailija
205/226 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksenä oli lapsivihamielisyys. Ketjua läpikäymällä selviää että mitään konkreettista ei ole, että Suomi olisi lapsivihamielinen maa.

Sen sijaan ketjussa on todella paljon lapsettomiin ja lapsivapaisiin ihmisiin kohdistuvaa syytöstä ja vaatimuksia että heidän pitäisi maksaa vielä enemmän muiden elintasoa. Eikö mikään riitä? Missä kiitos siitä että lapsivapaat ihmiset ovat epäitsekkäästi ja mukisematta kustantaneet korkeampien verojen muodossa muiden elintasoa?

Ei ole mitään taetta siitä että lapset kasvavat veronmaksajiksi. Työkyvyttömyydet lisääntyy. Työttömyys on suurta ja kasvanee. Automaatio vie työt. Harva on edes nettoveronmaksaja koska Suomi on pystyssä velkarahalla. Nyt juhlitaan jälkipolvien rahoilla ja he maksavat ne yhä korkeampina veroina. Onko lapsen tuominen tähän maailmantilanteeseen lahja?

Vierailija
206/226 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle, lapsettomalle, kävisi mainiosti se, ettei minulle makseta tulevaisuudessa eläkettä. Kunhan minulta kerätyt eläkemaksut tilitettäisiin takaisin. Itse asiassa tyytyisin jopa siihen, että minulle maksettaisiin vain puolet maksamistani eläkemaksuista takaisin, kunhan niitä ei jatkossa perittäisi lainkaan. Olisin valmis allekirjoittamaan tällaisen sopimuksen milloin tahansa.

Vierailija
207/226 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle, lapsettomalle, kävisi mainiosti se, ettei minulle makseta tulevaisuudessa eläkettä. Kunhan minulta kerätyt eläkemaksut tilitettäisiin takaisin. Itse asiassa tyytyisin jopa siihen, että minulle maksettaisiin vain puolet maksamistani eläkemaksuista takaisin, kunhan niitä ei jatkossa perittäisi lainkaan. Olisin valmis allekirjoittamaan tällaisen sopimuksen milloin tahansa.

Lapsettomana olet yhdenvertaisessa asemassa muiden kanssa ja olet oikeutettu samoihin etuihin. Älä tyydy vähempään. Muuten muut käyttävät kyynärpäätaktiikkaa ja vievät sinulle kuuluvat edut.

Vierailija
208/226 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itsekin kannatan lämpimästi säällisiä käytöstapoja, niin ehkä vihamielisyys näkyy juuri siinä, että mikään muu ei merkitsekään kuin että mukula osaa olla hiljaa. Käsittääkseni monessa muussa Euroopan maassa lapset otetaan herkästi mukaan yhteiseen keskusteluun ja lasten ajatuksista ollaan aidosti kiinnostuneita. Suomessa saa näkyä muttei kuulua ja ainoa oikea ylpeden aihe on, että lapsi oppii pian itsenäiseksi ja muuttaa omilleen asap. Kärjistäen näin.

Lapset saavat olla mukana keskustelussa, toki! Miksi eivät saisi?

Keskusteleminen on eri asia kuin kovaääninen kiljuminen. Harva kai täällä on vaatimassa, että lasten pitäisi olla aivan hiljaa. Sen sijaan toivotaan, että lapset eivät huutaisi ja riekkuisi häiritsevästi julkisilla paikoilla. Valitettavasti Suomessa lapsia on harvoin opetettu tähän.

Vierailija
209/226 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen valtio ei ole lapsivihamielinen vaan päin vastoin.

Suomalaiset ovat lapsivihamielisiä ajoittain johtuen siitä, että Suomessa eniten lisääntyy heikoin aines. He eivät osaa kasvattaa lapsiaan, mistä seuraa konflikteja julkisilla paikoilla ja eri tilanteissa.

Joskus on myös niitä tilanteita, että esim. ravintolassa kaikkein eniten häiriötä tuottaa kovaa lapsilleen kailottava äiti. On tehnyt mieli mennä sanomaan, että tarvitseeko koko ravintolan tietää mitä pikku pirkkopetteri syö nyt vai jättääkö syömättä.

Vierailija
210/226 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset saavat olla mukana keskustelussa, toki! Miksi eivät saisi?

Keskusteleminen on eri asia kuin kovaääninen kiljuminen. Harva kai täällä on vaatimassa, että lasten pitäisi olla aivan hiljaa. Sen sijaan toivotaan, että lapset eivät huutaisi ja riekkuisi häiritsevästi julkisilla paikoilla. Valitettavasti Suomessa lapsia on harvoin opetettu tähän.

Suomessa ja Japanissa on paljon samaa. Arvostetaan rauhallisuutta ja että muut ihmiset otetaan huomioon julkisissa tiloissa. Ei se ole lapsivihaa vaan järkevää kasvatusta. Se on sivistystä.

Kovaääninen huuto, itkuraivarit, juoksentelu ympäriinsä, jne  eivät ole muiden huomioon ottamista. Vanhempien valinta jos se sallitaan. Vanhemmat eivät ole uhreja tässä. He vastaavat siitä, mihin lapsensa vievät.

Vierailija
211/226 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Investoiminen Suomen tulevaisuuden tuhoamiseen tuhansin abortein vuosittain. 

Vierailija
212/226 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät saa näkyä ja kuulua. 

Olisiko esimerkkiä? Tämä on aika yleinen vastaus mutta en ole koskaan kuullut konkretiaa miten se ilmenee.

Ilmenee vaikka vaikkapa positiivisen yhdessäolon puuttumisena. Ulukomailla ollessa tunnistaa suomalaiset lapset pöytätavoista. Ulukoimailla vanhoissa kulttuureissa on enempi postiivista yhdessäoloa ja lapset osaavat käyttäytyä paremmin.

Paino lauseellesi osaavat käyttäytyä. Se on se juju, miksi ulkomailla lapset ovat mukavampia.

Vierailija
213/226 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne lapset on äipän omasta mielestä niin rasittavia, että työttömänä lojuvan mammankin on pakko viedä ne päivähoitoon, että jaksaa sitten paremmin naputella viestejä vauva palstalle 

Oi voi, kun minun lapset oli pieniä olin työkokeilussa työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä ja perittiin lastenhoitomaksut 160, koska puoliso tienasi 2200 brutto.

Eihän siitä ole vasta kun vähän aikaa, kun nuo lastenhoitomaksut pienennettiin. 

Eikä todellakaan saanut viedä lasta hoitoon, jos oli työttömänä, päiväkodit oli kuulemma täynnä. 

Sen sijaan hoidin naapureidenkin lapsia jotka soitteli ovikelloa aamusta iltaan. 

Et asu tässä maassa? Meillä on täällä

Mikä hallitus veikään työttömiltä täysimittaisen päiväkotioikeuden? Oliko se Pöpilän Perskeko? En nyt muista. Palautettiin aika nopeasti hallituksen vaihduttua.

Vierailija
214/226 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lapsivihamielinen teko on jättää lapset kasvattamatta ja antaa heidän kärsiä muiden kanssakansalaisten heihin kohdistamasta negatiivisesta huomiosta. Itse haluan tyttärelleni rakentuvan hyvän itsetunnon ja teen kaikkeni sen eteen, että hänestä kasvaa ihminen kenen kanssa muut viettävät mielellään aikaa ja kenestä muiden on helppo pitää. Olisin huono äiti, jos kasvatuksen laiminlyömisen seurauksena lapseni lapsuus olisi kyllästetty vihaisilla mulkaisuilla ja paheksunnalla, sillä vikahan olisi minussa vanhempana.

Vierailija
215/226 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus poisti lapsikorotukset työmarkkinatuesta eli 3 lapsen äiti saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa. 

Vierailija
216/226 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus poisti lapsikorotukset työmarkkinatuesta eli 3 lapsen äiti saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa. 

Kun taas takuueläke 986 netto 

https://www.kela.fi/takuuelake

Vierailija
217/226 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

teoria ja käytäntö eri asia. suomi on amerikkalainen maa euroopassa. mutta eri tavalla:

yhteistä: yksilökeskeisyys on in. 

paljon erilaista mutta riippuen mihin osavaltioon vertaa: perhe avioliitto ja syntyvyys out. PISTE.

trendit ja villitykset aatteet tulee lännestä, hyvinvointi idästä eikö niin?

Vierailija
218/226 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät saa näkyä ja kuulua. 

Toki saavat näkyä ja kuulua, mutta oikeissa paikoissa. Ei esim. kirkossa ja ruokaravintolassa. Myös lapsen ikä on tietty kriteeri paljonko saa näkyä ja kuulua.

Ulkomailla vilkkaat poikalapsetkin tottelevat äitiään. Suomessa lapset ovat kuuroja komentamiselle ja ohjeistukselle. Geenivirhe?

Vanhemmat tekee pitkää päivää ja kasvatuksen hoitaa yhteiskunnan toiveesta yhteiskunta ja toiset yhteiskunnan kasvattamat lapset, jotta yhteiskunnalla olisi enemmän rahaa vassutettavaksi.

Voi kuule. Sen työpäivän jälkeen tehdään lämmin ruoka, pestään pyykkiä ja vahditaan lapsia, kun sinä sinkkuna käyt tunnin kuntosalilla ja makaat loppuillan s

Niin, sillä sinkkuhan ei pyykkää, siivoa saati tee ruokaa, vai miten se meni?

Vierailija
219/226 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni lapsivihamielinen teko on jättää lapset kasvattamatta ja antaa heidän kärsiä muiden kanssakansalaisten heihin kohdistamasta negatiivisesta huomiosta. Itse haluan tyttärelleni rakentuvan hyvän itsetunnon ja teen kaikkeni sen eteen, että hänestä kasvaa ihminen kenen kanssa muut viettävät mielellään aikaa ja kenestä muiden on helppo pitää. Olisin huono äiti, jos kasvatuksen laiminlyömisen seurauksena lapseni lapsuus olisi kyllästetty vihaisilla mulkaisuilla ja paheksunnalla, sillä vikahan olisi minussa vanhempana.

Vastuullista tekstiä. Olisipa sinun kaltaisia vanhempia enemmän!

T. vela

Vierailija
220/226 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sen lapsivihamielisyyden jo tämän palstan kommenteistaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän