Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marihuanan käyttö aiheuttaa dementiaa

Vierailija
21.04.2025 |

Tämä on nyt todettu jättitutkiimuksessa. Pössyttelijät päätyvät dementikoiksi ennemmin tai myöhemmin. Ks. https://edition.cnn.com/2025/04/20/health/marijuana-dementia-wellness/i…

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä alkoholia tai huumeita ollenkaan. Normaali ihminen pärjää hyvin kahvilla ja liikunnalla sekä muilla tavallisilla asioilla jotka piristävät mieltä. Elämä voi olla hyvää ja nautinnollista ilman että yrittää sekoittaa päätään millään aineella.

Jos puuttuu elimistön mielihyväjärjestelmään käyttämällä esimerkiksi huumeita niin pitemmän päälle ihminen ei tunne mitään nautintoa ystävistä, seksistä, musiikista. ruoasta, auringonpaisteesta ja ihan tavallisista asioista. Ainoa mielihyvää tuova asia on huume jonka orjaksi ihminen muuttuu. Onko se sitten kunnon elämää?

Kun aivot ovat riippuvaiisia huumeista niin ei taida olla paluuta tavalliseen elämään enää koskaan.

Jos pitäisi valita joisinko kupin kahvia vai polttaisinko kannabista niin valitsisin jälkimmäisen ihan vaikutuksen vuoksi (

Minua häiritsisi noista vain alkoholi sen vuoksi, että sillä on tapana poistaa estoja -> johtaa seksuaailrikoksiin.

Vierailija
82/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut kannabista ja minulle siitä ei seuraa yhtään mitään hyvää pilveilyoloa, vaan ainoastaan nukuttaa. Eli pysyttelen edelleen alkoholissa aina silloin tällöin. Krapulaan asti en juo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmäksi se ainakin pitkän päälle tekee. Kun noita pilvipäitä katselee, niin vihanneksiksi ovat muuttuneet. Muisti menee, puheen tuottaminen kärsii, ihminen hidastuu henkisesti. 

Vapaasti vaan. Minulle - ei kiitos.

Kaveri kävi taannoin Jamaicalla ja väki oli ystävällistä, mutta kävi erittäin hitailla. Ja ihan täysi kaatopaikkahan se oli. Mistään ei välitetty mitään. Ruosteiset peltikatot, maalattiat ja ulkopaskahuussit. Sähköt toimi jos toimi. Ruoka oli kuulemma jees.

Aika iso osa maailmaa elää niin. Lämpimissä olosuhteissa ei tarvitse olla niin turhantarkka kuin täällä, missä kaikki homehtuu jos ei ole tip top ja koko ajan jossakin tuli ja sähkö.

Ja tulen ja sähkön kanssa on oltava turhantarkka.

Ulkohuuseja on suomessakin suurimmalla osalla mökeillä. Niissä ei ole mitään vikaa.

Vierailija
84/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut kannabista ja minulle siitä ei seuraa yhtään mitään hyvää pilveilyoloa, vaan ainoastaan nukuttaa. Eli pysyttelen edelleen alkoholissa aina silloin tällöin. Krapulaan asti en juo.

Jeps, tuo on se vaikutus jos annos on liian suuri tottumukseen nähden. Rentoutuminen ja nukahtaminen.

Vierailija
85/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabiksen on väitetty aiheuttavan suunnilleen kaikkea mahdollista haittaa. Uskottavuus on mennyt jo ajat sitten. Irvin feldman on maailman tiettävästi eniten pössytellyt eikä vaikuta dementikolta. Kaikki päihteet varsinkin alkoholi aiheuttavat haittoja niin että oikeastaan mitään ei saisi käyttää. Liian tylsää jos ei koskaan saa käyttää mitään päihteitä. Se on ihan luonnollinen halua kun ihmiset ovat halunneet päihteitä aina.

no sun kirjotus on sen verran sekavaa jo, että hyvin näkee, että niitä päihteitä on mennyt-ja paljon.

Vierailija
86/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään päihteitä ei käytetä työaikana. Kannabiksen tai alkoholin käyttö vapaa-ajalla on jokaisen oma asia.

Kahvikin on päihde. Myös lääkkeitä käytetään työaikana. Ainoa ero on siinä, kuka myy ja jakelee.

Pientä suhteellisuuden tajua kehiin, kiitos. Ei kahvia voi rinnastaa alkoholiin tai kannabikseen tai amfetamiiniin. 

Vierailija
87/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikä dementikoita pitää ja saa voida rangaista taloudellisesti ja laittaa heitä putkaan?

Henkilö myrkyttää omaa muistiaan ja heikentää itseään, niin sen päälle vielä erikseen rangaistaan kansalaista jota piti alunperin suojella ettei saa käsinsä laittomia aineita?

Rangaistaan potilasta, jota piti suojella tullin ja viranomiasten huonosti hoidetusta työstä.

Vierailija
88/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menisi lentokoneeseen enkä leikkauspöydälle, jos tietäisin, että lentäjä tai kirurgi olisi alkoholihumalassa. En menisi silloinkaan, jos tietäisin, että olisi kannabishumalassa.

Kirurgihan voi olla paljon vahvempienkin substanssien alaisuudessa etkä sinä tiedä siitä mitään, sillä hän voi määrätä niitä reseptillä itselleen. Huhujen mukaan lääkkeiden väärinkäyttö on "terveydenhuollon" alalla hyvin yleistä ihan kaikilla portailla.

Kuka hyvänsä voi olla vaikka missä pilleripöllyissä, eikä ulkopuolinen vieras sitä välttämättä ainakaan heti päällepäin huomaisi. En käsitä, mihin kommentillasi pyrit. Kerro mieluummin menisitkö itse lentokoneeseen tai leikkauspöydälle, jos tietäisit lentäjän tai kirugin olevan jostain päihteestä humalassa.

Vierailija
89/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan miten vaan boomerit. Meikä bleizaa menemään silti 😎

Vierailija
90/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliarvostettua kuraa se on

Vierailija
91/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei häiritsisi tieto siitä, että lapseni opettaja juo joka välitunti kupillisen kahvia ja menee sen jälkeen luokkaan opettamaan. Se minua häiritsisi, jos saisin tietää, että opettaja juo joka välitunti viinapaukun tai polttaa kannabista ja menee sen jälkeen luokkaan opetetamaan.

Minua häiritsisi jos se heikentäisi hänen kykyä tehdä töitään hyvin.

Pitäisi testata tieteellisesti miten paljon heikentää vuosikymmeniä opetettu sama oppitunti. Luulisi että jos on opettanut kymmeniä vuosia samaa aihetta vuodesta toiseen, niin se menisi kännissäkin ja pilvessäkin tai suoraan sängystä kesken unia kiskaistuna kuin vettä vain.

Ammattilaiset osaa tehdä työnsä vaikka olisivat tuhannen päissään.

Vierailija
92/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei häiritsisi tieto siitä, että lapseni opettaja juo joka välitunti kupillisen kahvia ja menee sen jälkeen luokkaan opettamaan. Se minua häiritsisi, jos saisin tietää, että opettaja juo joka välitunti viinapaukun tai polttaa kannabista ja menee sen jälkeen luokkaan opetetamaan.

Minua häiritsisi jos se heikentäisi hänen kykyä tehdä töitään hyvin.

Pitäisi testata tieteellisesti miten paljon heikentää vuosikymmeniä opetettu sama oppitunti. Luulisi että jos on opettanut kymmeniä vuosia samaa aihetta vuodesta toiseen, niin se menisi kännissäkin ja pilvessäkin tai suoraan sängystä kesken unia kiskaistuna kuin vettä vain.

Ammattilaiset osaa tehdä työnsä vaikka olisivat tuhannen päissään.

Joo. Ja kännissäkin kai pitää saada ajaa autoa, jos se ei heikennä kuljettajan kykyä ajaa autolla hyvin?

Oletko nähnyt sen Hannu Karpo -ohjelman, jossa moninkertainen vankilassakin istunut rattijuoppo selitti aivan pokkana kameran edessä, ettei kovakaan ryyppääminen haittaa lainkaan hänen ajamistaan?

Vierailija
93/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkeli on siitä huono että pitäisi nähdä kaikki asiat mitä pössyttelijä tekee elämässään ja arjessaan. Pelkän kannabiksen syyksi ei valitettavasti voi pistää dementiaa.

Kannabis aiheuttaa tilapäisen huonomuistisuuden, mutta se menee pois kun käyttö loppuu. Tämä on yleistä tietoa että huono muistisuus on yksi haittavaikutus ja se mainitaan myös lääkekäyttäjille. Huonomuistisuus, uneliaisuus, ruokahalujen lisääntyminen.

Jos syö epäterveellisesti, niin sekin voi aiheuttaa dementiaa. Erittäin rasvaiset ruuat ja oluet sekä viinit on oikeasti todettu aiheuttavan pysyvää alkoholidementiaa. Monesti kannabiksen käyttäjä saattaa juoda alkoholiakin ruokajuomana, koska se kuivattaa suuta.

Vierailija
94/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ja kännissäkin kai pitää saada ajaa autoa, jos se ei heikennä kuljettajan kykyä ajaa autolla hyvin?

Oletko nähnyt sen Hannu Karpo -ohjelman, jossa moninkertainen vankilassakin istunut rattijuoppo selitti aivan pokkana kameran edessä, ettei kovakaan ryyppääminen haittaa lainkaan hänen ajamistaan?

Asian voi testata. Luulen että henkilö ei enää ole elossa.

Nykänen hyppäsi humalassa ja krapulassa. Voitti.

Hän oli ammattilainen ja kykeni tekemään asioita ihan missä tilassa vain. Mitä se sinun persettä kutittaa, jos ammattilainen hoitaa työnsä kännissä, pilvessä tai selvinpäin?

Vierailija
95/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän oli ammattilainen ja kykeni tekemään asioita ihan missä tilassa vain. Mitä se sinun persettä kutittaa, jos ammattilainen hoitaa työnsä kännissä, pilvessä tai selvinpäin?

Missä näitä vatipäitä sikiää??!!

Vierailija
96/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä näitä vatipäitä sikiää??!!

Tottahan se visertää. Rallikuskikin voi olla niin hyvä että on parempi kuin sinä kännissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän