Opetetaanko sivarikoulutuksessa miinanraivausta?
Kommentit (25)
Meillä oli oppitunti maista, jotka ottavat pakolaisia ja miten rajanylitys tehdään silloin, jos se kielletään asetuksella tai jopa lailla. Raivaa sinä ne miinat, kun olet kylvänytkin.
Pitäisikö sinun hieman arvioida ajatuksenjuoksuasi ja älykkyyttäsi tai mahdollisesti googlata ennen kirjoittamistasi?
Ei ainakaan 80-luvulla, kun minä olin siviilipalveluksessa. Jaoin sairaalassa postia, kärräsin tavaroita välinehuoltoon, työskentelin apulaisena keittiön liukuhihnalla ja varastossa.
Toivottavasti Tynkkyselle ja Hallal-aholle on.
Opetetaan. Se tapahtuu siten että sivarit menevät tallomaan niitä alueita missä epäillään miinoja olevan.
Minulle kantavänskä sanoi aikoinaan armeijassa, että sivarit pannaan tosipaikan tullen ensimmäisinä polkemaan miinoja rintamalinjan eteen...
Ei mutta nurmiporille ja muille tykinruokana toimiville morteille eli sotilaille sitä kyllä jossain määrin opetetaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kantavänskä sanoi aikoinaan armeijassa, että sivarit pannaan tosipaikan tullen ensimmäisinä polkemaan miinoja rintamalinjan eteen...
Tyhmä äijä ollut ja selkeästi asenteeltaan vinksahtanut. Tosipaikan tullen sivareille on siviilipuolella hommia mut sotilaat kuten kantavänskät niitä miinoja polkee.
Eiköhän sitä ilman erillistä oppiakin osaa sivari miinoja polkea...
Tarvittaessa myös sivarit ja totaalikieltäytyjät laitetaan rintamalle. Se on fakta.
Tuota pitäisi kysyä Mestarilta, vakaumuksellinen sivari kun on. Varmasti osaa vastata. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Opetetaan. Se tapahtuu siten että sivarit menevät tallomaan niitä alueita missä epäillään miinoja olevan.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan 80-luvulla, kun minä olin siviilipalveluksessa. Jaoin sairaalassa postia, kärräsin tavaroita välinehuoltoon, työskentelin apulaisena keittiön liukuhihnalla ja varastossa.
80 -luvulla oli kourallinen siviilipalvelus porukkaa ja yksi totaali,ennen käytiin armeija kunnialla vitu.... käyrä joillakin kaakossa ja sisulla läpi,meitä oli alokkaina 1980..helmikuu tuloerä ,105 kpl,yksi keskeytti palveluksen ,tai se laitettiin kasvamaan oli liian venkula ja se en ollut minä ,ajat ovat todellakin muuttuneet..No me kaikki ollaan kuitenkin tärkeitä jokaista tarvitaan kykyjen mukaan ,minuakin huru-ukkoa voisin muutaman russakan pistää päiviltä.
Ämmämäisten pelkuri"miesten" heiniä.
Sitä pitäs uudistaa ettei se oo vaan lepposampo vaihtoehto armeijalle. Se koko vuosi pitäs olla koulutusta haavottuneiden evaluoinnista ja tulipalojen sammutuksesta jne.
Ja ettei pääsis yhtään helpommalla valittemalla sen ku asepalveluksen
Vierailija kirjoitti:
Tarvittaessa myös sivarit ja totaalikieltäytyjät laitetaan rintamalle. Se on fakta.
tuollaisilla halla-ahoilla ja tynkkysillä ei missään armeijassa tee yhtään mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuollaisilla halla-ahoilla ja tynkkysillä ei missään armeijassa tee yhtään mitään
Joo näin voi olla mutta toivottavasti sellaista tilanetta ainakaan meidän suomessa ei koskaan tule,koskahan maailman kansat oppii tekemään yhteistyötä ilman ahneutta naapurivaltiota kohtaan.
Jatkossa ainakin, kun saadaan taas hankkia miinoja.