Harmaiden hiusten värjääminen
Haluaisin värjätä harmaantuneet hiukseni mutta väri ei enää tartu kuten ennen. Hiuslaatuni on hyvin lasimainen ja liukas.
Käyn oikeasti hyvällä ja osaavalla kampaajlla. Hän on vain todennut, että jossain vaiheessa harmaantuville hiuksille käy näin.
Kai tämä pitää vain hyväksyä, vaikka en haluaisikaan.
Kommentit (43)
Kampaaja värjää kyllä, mutta kiitos tyvikasvun täytyisi kampaajalla käydä vähän väliä. Kampaaja on itsellä kaukana, kymmenien km päässä ja kulkumahdollisuudet heikot. Joku helppo sävyte jonka tumpelokin osaa tehdä olisi ihana. Ei tarvitse olla peittävä, mutta että harmaisiin saisi edes vähän lämmintä sävyä. 50+
Vierailija kirjoitti:
Kampaaja värjää kyllä, mutta kiitos tyvikasvun täytyisi kampaajalla käydä vähän väliä. Kampaaja on itsellä kaukana, kymmenien km päässä ja kulkumahdollisuudet heikot. Joku helppo sävyte jonka tumpelokin osaa tehdä olisi ihana. Ei tarvitse olla peittävä, mutta että harmaisiin saisi edes vähän lämmintä sävyä. 50+
Raidat?
Ei näy tyvikasvu niin hyvin.
Mitenkäs se raidoitus toimii kun koko pää on harmaa, ei kaunis valkoinen vaan harmaista harmain?
Älkää ainakaan värjätkö mustiksi. Syke-sarjan Lenita oli ensimmäisellä kausilla pelottavan näköinen, kun hänen tukkansa oli värjätty mustaksi.
Tekisi mieleni värjätä sillä tapasin kaverini joka oli nuortunut 10 vuotta ihan vain sillä että hiuksissa oli uusi ihana lämmin väri. Halpa kasvojenkohotus, mutta jaksaisiko sitä juosta kampaajalla vähän väliä?
Mulla on hiustenvärjäys kiintiö(kin) niin täysi, että ihmeitä saa tapahtua jotta alkaisin harmaitakaan värjäämään. Ihan hirveä rumba eto asian takia.
Se on jotenkin merkillistä kuinka sitä nuorena teki monia tällaisia asioita sen enempää edes ajattelematta ja sellaisella innolla, että sitten jossain vaiheessa jo ennen keski-ikää tuli mitta täyteen. Ei hiuksia olisi tosiaan tarvinnut nuorena värjätä, mutta sitä vaan kuvitteli että niin täytyy tehdä koska eihän nyt omanvärinen hius vaan ole kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Harmaat ei sovi kenellekään ellei ikää 75+ Kestoväri marketista päähän, ei mulla kampaajien värit koskaan ole pysyneet, nuorenakaan...
Kyllä sopii, se riippuu harmaan sävystä.
Ap:lle, värjäämisen tilalta voi ottaa raidat, ei näy tyvikasvu.
Mä niin haluaisin harmaita hiuksia itselleni. Oon 47v ja ei yhyäkään harmaata. Äidin puolelta punapigmenttiä niin ei harmaannu vissiin. Isänikin harmaantunut todella myöhään
Miulta harmaantuminen vei kaiken värin kasvoista. Olen kuin noita-akka 😱
Vierailija kirjoitti:
Mä niin haluaisin harmaita hiuksia itselleni. Oon 47v ja ei yhyäkään harmaata. Äidin puolelta punapigmenttiä niin ei harmaannu vissiin. Isänikin harmaantunut todella myöhään
Olen 65v eikä harmaata vaan tukka on pysynyt tummanruskeana. Äidillä ihanat vaaleat hiukset kuin kampaajan raidoittama (alunperin vaaleanruskeat) ja isällä komeat valkoiset hiukset (alunperin mustanruskeat).
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Ei käy harmaat mun naaman väriin.
Mulla on kova kriisi harmaantumisen takia juuri nyt. Olen 46 ja harmaita hiuksia on jo todella paljon. Tietyssä valossa ne näyttää mielestäni ihan kivalta, mutta yleensä ne on sellaiset noita-akkamaiset ja vanhentaa ihan hirveästi. Tavallaan tekisi mieli värjätä pois, mutta en ole koskaan värjännyt hiuksiani enkä kestä ajatusta siitä turhasta kemikaalikuormasta, jota värjääminen aiheuttaa, joten näillä mennään.
Olen alkanut sitten muuten hoitaa hiuksiani erityisen hyvin. Mulla alkoi muutama vuosi sitten hiukset lähteä ihan tukoittain ja lopulta jäljellä oli sellainen hassu liru vain. Vaihdoin shanmpoon, aloin syödä kollageenia, biotiinia ja rautaa, hieroa päänahkaa ja oikein urakalla kosteuttaa hiuksia,ja tuntuu siltä, että se on kyllä auttanut. Tavoitteena on nyt sitten kaunis valkoinen kuontalo, jos sellaisen joskus saisi.
Muistutuksena, että yksittäiset hiukset eivät ole harmaita, vaan valkoisia. Hiukset näyttää harmailta, kun sekaisin on niitä valkoisia ja värillisiä hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Näytän sairaalta.
Sinnittelen juuri eroon värjäyskierteestä. Harmaan tyvikasvun takia hiuksia pitäisi värjätä kuukausittain. Otin vaaleat raidat, ja nyt näytän lähinnä porolta, jolla on karvalähtöaika. Kesällä leikkautan hiukset lyhyiksi, jotta pääsen eroon monivärisestä takkutukasta. Nyt ei enää kannata värjätä hiuksia, vaikka kuinka tekisi mieli, jotta en taas joudu tyvikasvukierteeseen.
Jätä harmaat, ota moniväriraitoja, kuparia, beigeä, kultaa, vaaleaa. On superhyvännäköisiä, kun hiukset elää lainehtii ja välkkyy. Yksiväriset tummat ja täysblondi käy harvoille ja ne todella vanhentaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs se raidoitus toimii kun koko pää on harmaa, ei kaunis valkoinen vaan harmaista harmain?
Laittaisin tähän hopeashampoota ja jotain todella kylmän sävyistä colormaskia. Harmaa on kaunis silloin, kun se on kiiltävän hopeainen. Kellertävä kuiva korppu taas kauhea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin tähän hopeashampoota ja jotain todella kylmän sävyistä colormaskia. Harmaa on kaunis silloin, kun se on kiiltävän hopeainen. Kellertävä kuiva korppu taas kauhea.
Millainen on kellertävä kuiva korppu? Äidilläni on hiukset harmaantuneet sellaisiksi todella kauniiksi beigeksi, ei niinkään hopeanharmaaksi. En ole koskaan tajunnut tuota, että miksi sen harmaan muka pitäisi olla sellainen viileän sävyinen. Parasta on ulkomailla, kun mummoilla on violetit hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Harmaat ei sovi kenellekään ellei ikää 75+ Kestoväri marketista päähän, ei mulla kampaajien värit koskaan ole pysyneet, nuorenakaan...
Tosi moni jota luulee vaaleaksi, on oikeasti harmaantunut. Yllätyin, kun tästä tuli puhe eräässä FB-ryhmässä ja ihmiset laittoivat kuvia hiuksistaan. Kauniita blondeja, joista en olisi ikinä tiennyt että heillä on ennen ollut toisenväriset hiukset. Yllättävän nuoria myös, jotkut harmaantuvat jo kolmekymppisenä tai jopa alle. Todellakin sopii monelle.
Kampaaja kyllä osaa värjätä harmaan hampun. Ja kyllä se väri nuorentaa ihan selkeästi. Harmaa pää ja harmaa naama värittömine silmineen ei ole kaunista katseltavaa. Naapuri värjää tukkansa ihan mustaksi ja pikkase meikkiä. Näyttää kivalta ja rouvalla ikää yli 70 vee.