Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tää se onnellinen elämä, jota varten me opiskellaan ja painetaan töitä 40v?

Vierailija
20.04.2025 |

Mun arki menee näin: herätys 6:30, aamukiire, lapset hoitoon, työpäivä, nopea salaatti lounaaksi, kotiin, ruoanlaitto, kotityöt, lapset nukkumaan, hetki telkkaria. Sitten nukkumaan. Ja sama alusta. Repeat.

Olen käynyt yliopiston, tehnyt "kaiken oikein". Ura, perhe, arki rullaa. Mutta silti mietin välillä: tätäkö elämä oikeasti on?

Kaikki on periaatteessa ihan hyvin, mutta samaan aikaan jokin ei osu kohdalleen.

Tuntuu kuin eläisin käsikirjoitusta, jonka joku muu on kirjoittanut mun puolesta.

Pahinta on, että vaikka kaipaan muutosta, niin samaan aikaan pelottaa.

Entä jos lähden tästä oravanpyörästä, mitä sitten?

Onko se vain tyhjä pudotus, vai voiko olla jotain kolmatta vaihtoehtoa?

Onko muilla samanlaisia fiiliksiä? Ootteko tehneet jotain toisin? Mistä lähditte liikkeelle?

Kommentit (194)

Vierailija
181/194 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kuuskymppinen eikä elämässäni ole tullut vielä koskaan sellaista aikaa, että voisin alkaa elää itselleni ja epäilen, että elinaikanani sellaista aikaa ei tulekaan. Tuntuu, että joka suunnalta minua vaan riistetään ja revitään sinne ja tänne. Olen todella uupunut minäkin. 

Toivottavasti sisäistät vielä, että vain sinä itse voit laittaa stopin tuolle. Kukaan muu ei sitä puolestasi tee.

Vierailija
182/194 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kiitollisuus tuota oravanpyörää kohtaan on tärkeää.  Mietin miten ihanaa,  että slnä tai läheisesi esim lapsesi saatte elää ilman sairauksia. Mieti, miten ihanaa, että sinulla on työ, josta saat rahaa ruokaak ja katon oman ja lasten pääsi päälle. Mieti miten ihanaa,  että Suurin ongelmasi tällä hetkellä on "tylsistyttävä" arki. Kehotan sinua etsimään jonku itseäsi inspiroivan harrastuksen, joka tuo iloa ja voimaa elämään. Itselläni tämä on jooga<3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/194 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etkö muka voi kustantaa niitä lapsia johonkin harrastukseen tai hoitajalle? Saisit omaa aikaa mennä vaikka teatteriin tai käydä kävelyillä. Voitte vuokrata kesällä asunnon vaikka ulkomailta lasten kanssa tai olla viikkoja poissa koska ei sillä koululla oikeasti ole niin suurta väliä kun lapset on pieniä.

Itse en saa mennä ulkomaille  koska kela kieltää. Olen sossupummi joka ei kehtaa edes kämpästä poistua. Roikun koko päivän netissä niin että toisen silmänkin näkö on kohta mennyt. En siivoa juuri ikinä. Ei ole rahaa tehdä mitään. Selpystä tilailen vaatteita ja se on suurin iloni🥲. Tähän tilaan pääsee jokainen vielä toistaiseksi halutessaan. Tervetuloa!

Vierailija
184/194 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätäkö elämä oikeasti on?

Elämään kuuluu eri vaiheita. Kaikissa niissä ei vain ole TJ luku tiedossa kuten armeijassa. Ei se silti tarkoita, etteikö se olisi olemassa. 20 vuotta eteenpäin ja elämä on täysin erilaista. Aivan kuten se oli täysin erilaista 20 vuotta aiemmin.

Oravanpyörä on harhaa.

Vierailija
185/194 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet havahtunut siihen että eletään matrixissa. Olemme kaikki nykyajan orjia. Ainakin alempi työväenluokka. Meidän tehtävänä on rikastuttaa niitä joilla jo on rahaa. Kustantaa yhteiskunnan pyöriminen. Meihin on istutettu tiukkaan ajatus siitä että on vain yksi oikea polku ja yksi tapa elää. Koulut, työ, perhe, verojen maksua 50 v, eläkettä pari vuotta, kuolema ja pois rasittamasta terveydenhuoltoa. Emme saa tässä elämässä mitään itsellemme. Emme voi tehdä mitään mitä itse haluaisimme. Jos ei peri maata tai omaisuutta, ei pysty elämään länsimaisessa yhteiskunnassa. Kaikki maa on jonkun, kasvien kasvatus on kielletty, puun kaataminen ei käy. Lampaisiin ja kanoihin tarvitaan luvat. Mitään et voi tehdä jos ei ole rahaa. Meille ei anneta vaihtoehtoja. Ainoastaan työ ja törkeä verotus ensin palkasta, sen jälkeen kaikesta mitä ostat. Vihaan elämää. 

Vierailija
186/194 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös kiitollisuus tuota oravanpyörää kohtaan on tärkeää.  Mietin miten ihanaa,  että slnä tai läheisesi esim lapsesi saatte elää ilman sairauksia. Mieti, miten ihanaa, että sinulla on työ, josta saat rahaa ruokaak ja katon oman ja lasten pääsi päälle. Mieti miten ihanaa,  että Suurin ongelmasi tällä hetkellä on "tylsistyttävä" arki. Kehotan sinua etsimään jonku itseäsi inspiroivan harrastuksen, joka tuo iloa ja voimaa elämään. Itselläni tämä on jooga<3

Samoin aatoksin. Aina välillä kun kyrsii, niin kummasti omat murheet asettuu mittasuhteisiin, kun vähän vilkaisee uutisia.

Vierailija
187/194 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet havahtunut siihen että eletään matrixissa. Olemme kaikki nykyajan orjia. Ainakin alempi työväenluokka. Meidän tehtävänä on rikastuttaa niitä joilla jo on rahaa. Kustantaa yhteiskunnan pyöriminen. Meihin on istutettu tiukkaan ajatus siitä että on vain yksi oikea polku ja yksi tapa elää. Koulut, työ, perhe, verojen maksua 50 v, eläkettä pari vuotta, kuolema ja pois rasittamasta terveydenhuoltoa. Emme saa tässä elämässä mitään itsellemme. Emme voi tehdä mitään mitä itse haluaisimme. Jos ei peri maata tai omaisuutta, ei pysty elämään länsimaisessa yhteiskunnassa. Kaikki maa on jonkun, kasvien kasvatus on kielletty, puun kaataminen ei käy. Lampaisiin ja kanoihin tarvitaan luvat. Mitään et voi tehdä jos ei ole rahaa. Meille ei anneta vaihtoehtoja. Ainoastaan työ ja törkeä verotus ensin palkasta, sen jälkeen kaikesta mitä ostat. Vihaan elämää. 

Silti elän mieluummin näin, kuin vaikka jossain slummissa etsien ruokani kaatopaikalta. Että mielestäni ei ole meidän asemassa mitään valittamista. Tai voit valita sen, että valitatko vai oletko ihan tyytyväinen vaan.

Vierailija
188/194 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä: teit kaiken oikein eli niin kuin muut odottivat. Et miettinyt mitä itse haluat elämältä. Olisit jättänyt ne lapset tekemättä niin nyt saisit nauttia hyvästä unesta ja kiireettömistä aamuista, hyvästä ruuasta, omasta ajasta ja harrastuksista.

Niin miks te pässit lisäännytte

Vierailija
189/194 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatte halvalla elämänne toisille.

Ottakaa se elämä itsellenne tekemällä mahdollisimman vähän asioita. Lopettakaa työnteko, jos se ei oikeasti ole taloudellisesti kannattavaa.

Parempi olla 2 viikkoa paastolla kuin matalapalkka-alan rahoilla roskaa ja halpaa syöden. Mieluummin syömättä ja vapaa-aika. Mieluummin ei autoa kuin paska auto jne.

Vierailija
190/194 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sinä olet sen Illusion onnellisesta elämästä luonut. Elelet nyt sen mukaan. 

Kuka antoi sinun rakentaa maailmankuvasi tuollaiseksi?

Vierailija
191/194 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se elämä on. Yleensä pitää tehdä työtä, että saa ruokaa, kun mannaa normaaleissa maissa sada taivaalta.

Meillä on nin lyhyet työpäivät, ja vapaat viikonoput nykyisin yleensä, niin kyllä sitä aikaa jää hupailuunkin.

Vierailija
192/194 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaistahan se elämä on siellä oravanpyörässä. Minä ymmärsin olla hyppäämättä kyytiin ja nyt on Kelan maksama mukava asunto Töölössä ja sama taho siirtää kuukausittain tililleni sen rahaa verran että pärjään. Lisäksi teen välilllä vähän töitä pimeänä, niin voi elellä leveämmin.

Vierailija
193/194 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän tärkeitä asioita voi miettiä aika ajoin. Kuka olet ja mitä edustat yhteisösi jäsenenä. Se voi olla esimerkiksi jotakin, mistä saa iloa ja energiaa pitkäjänteisesti ja pysyvästi.

Nämä asiat voi kirjoittaa itselleen listaksi vaikka yhdelle A4:lle. Niitä voi järjestellä tärkeysjärjestykseen tai esim. toteuttamiskelpoisuuden mukaan.

Listan kärkipään asiat voi avata toimintasuunnitelmaksi. Mitä voin tehdä helposti, mitä voin tehdä heti, miten saan vaikeammat asiat vireille. Siitä se sitten hiljalleen lähtee.

Tämä ei ole yhden eikä kahden illan juttu. Eikä välttämättä helppoakaan. Asian kunnollinen miettiminen vaatii kypsyttelyä ja selvittelyä. Aika on kuitenkin tähän löydettävä, jos nykyinen tilanne tuntuu sietämättömältä. Mutta se kannattaa tehdä, vaikka kalenteriaikaa menisi viikkoja tai kuukausikin.

Olen itse tehnyt tällaista miettimistä muutamia kertoja työhistoriani aikana, varsinkin silloin, kun olen syystä tai toisesta vaihtanut työurani suuntaa.

Tsemppiä!

Vierailija
194/194 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku oma intohimon kohde tai osaaminen mikä kiinnostaa ja jota haluaisi jakaa muille, niin suosittelen täysin ilmaista kurssia, jossa on mahdollisuus kokeilla ja löytää oma bisnes innostavien ammattilaisten avulla. Olisiko arki vapaampaa jos töitä voisi tehdä kotona, oman aikataulun mukaan ja omasta intohimon kohteesta jos sellainen löytyy? Tämä ilmainen live kurssi tulossa ihan pian 22-26.5.2025 (iltaisin klo 19-21). Se ei sitouta sinua mihinkään. Tämä on monelle ratkaisu oravanpyörästä pois. Koska se on ilmainen, niin miksipä et kokeilisi? Ei ole menetettävää..

Mukaan pääset tästä linkistä: https://pakosuunnitelma.fi/?fpr=riia44

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi