Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hautausmaalla kävelijä

Vierailija
20.04.2025 |

Näin kun joku käveli hautausmaalla ympäriinsä ja katseli hautoja. Lähdin pois ja kun kävelin tunnin päästä hautausmaan ohitse niin se oli vieläkin siellä. Mitä luulette miksi joku tekee noin?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausmaa on kaupungin/kunnan aluetta sinne on vapaa pääsy ja siellä saa kävellä niin kauan kuin haluaa. Minusta on ihmeellistä että sinä otat kellolla aikaa kuinka kauan ihminen vaikka hautausmaalla kävelee, jossa on myös se hyvä puoli ettei pidä autoja ja pyöriä väistellä 

Vierailija
22/34 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on syntymäkotikuntani hautausmaalla monta sukulaista ja tuttua ja se hautausmaa on todella kaunis. Siellä käydessä menee muutama tunti.

Käyn lomamatkoilla usein myös katsomassa hautausmaita. Prahan Vanha juutalainen hautausmaa on näkemisen arvoinen. Osa kivistä on jäänyt puunrunkojen sisään puiden kasvaessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisin voinut olla minä. On useita syitä. Ensinnäkin, hautausmaalla on todella rauhallista. Toiseksi pidän paljon nimistä ja hautausmailta löytyy mielenkiintoisia nimiä. Kolmanneksi, pidän tarinoista ja on mielenkiintoista tutkia hautoja ja miettiä millainen elämäntarina kenelläkin on ollut. 

Olen lukenut joistain kirjailijoista, jotka ovat löytäneet kirjaansakin henkilön/ juonen hautasmaalta.

Toisaalta, voihan ihan hyvin olla, että etsi jotain tiettyä hautaa.

Voithan katsoa kansalliskirjaston hakupalvelusta mitä nimen avulla vanhoista lehdistä löytyy.

Hautausmailla on oma tunnelmansa. Sitä ei netistä tavoita.

Vierailija
24/34 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisin voinut olla minä. On useita syitä. Ensinnäkin, hautausmaalla on todella rauhallista. Toiseksi pidän paljon nimistä ja hautausmailta löytyy mielenkiintoisia nimiä. Kolmanneksi, pidän tarinoista ja on mielenkiintoista tutkia hautoja ja miettiä millainen elämäntarina kenelläkin on ollut. 

Olen lukenut joistain kirjailijoista, jotka ovat löytäneet kirjaansakin henkilön/ juonen hautasmaalta.

Voithan katsoa kansalliskirjaston hakupalvelusta mitä nimen avulla vanhoista lehdistä löytyy.

Olen tuotakin joskus tehnyt. Samoin Geniä olen käyttänyt.

Geni on hauska, se on ihan täynnä valheita. Joku oli ihan pokkana liittänyt isälleni 2 lasta lisää. Tosielämässä nuo lapset olivat isäni melkein samannimisen serkun (Erkki Juhani on vähän kuin Erik Juhani, eikös?), mutta koska ulkopuolinen ei pääse tietoja korjaamaan, niin näillä sitten mennään.

Onhan siellä Genissä se joku Laurikainen, joka on liittänyt itsensä jonkun 15 vuoden takaisin naisystävänsä sukuun ja sitä kautta väittää olevansa sukua ties kenelle.

Vierailija
25/34 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sille iski nekrofiilis?

Vierailija
26/34 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minulla oli tasapainoa heikentävä sairaus, kävelin hautausmaalla, koska ajattelin, että kukaan ei kiinniitä huomiota, kun jouduin pysähtelemään huimauskohtauksen aikana. Olin ilmeisesti väärässä.

Isoveli valvoo. Sellaiseksi on Suomi mennyt. Kyttäysyhteiskunta.

Vierailija
27/34 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pyytää, että sinut lisätään isäsi profiilin ylläpitäjäksi. Voit sitten itse poistaa väärät lapset.

Vierailija
28/34 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole käväissyt hautausmaalla muulloin,kuin mummin isän ja äidin hautauksen aikana. Ihan on normi perhesuhteet ym.

Ei kiinnosta.

Vierailija
29/34 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautausmailla on oma tunnelmansa. Sitä ei netistä tavoita.

Käsitit väärin. Kun laittaa hautakivestä löytyneen nimen kansallisarkiston hakupalveluun, niin melko varmasti löytyy uutisia kyseisestä henkilöstä. Tai ainakin kuolinilmoitus. En tarkoittanut että hautausmaakäynti jäisi välistä.

Vierailija
30/34 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi tietämisen tuskassaan mennä kysymään hautausmaalla pitkään viipyvältä, miksi tämä niin tekee. Hautausmaa on julkinen paikka. Ja onhan ap siellä vissiin itsekin sen ajan ollut! Jos itse huomaan, että minua tarkkaillaan ja kytätään, menen kysymään vahtijoilta, onko heillä kenties joku ongelma. Olen huomannut, että minimaaliset asiat näyttävät aiheuttavan toljotusta ja vahtimista. 

Vierailija
31/34 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullut kenties pääsiäislomalle vanhalle kotipaikkakunnalle ja etsii tuttujen hautoja. Tää on mun vahvin veikkaus. Jos ikää on 50+ niin sieltä alkaa löytyä vanhojen sukulaisten lisäksi entisiä koulukavereita ja työkavereita, naapureita jne.

Vierailija
32/34 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausmaa on introvertin paratiisi. 

Vierailija
33/34 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen kukkia ja valitsen kauneimmat omalle parvekkeelle. Sukulaisten haudoille myös kukkia vienyt. 

Vierailija
34/34 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni sanoi, että haudoilla on helppo kyläillä, kun kenellekään ei tarvitse sanoa mitään vaan voi olla ihan hiljaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan