Mitä teen naapurin kanssa joka ei kestä ollenkaan TV tai musiikin ääniä
Mikä on kun ihminen ei yhteisöasumisessa kestä näitä? Olen nitistänyt itseni mahdollisimman pieneksi, puolitoista tuntia päiväsaikaan kuuntelen ohjelmia ja musiikkia 2-3 kertaa kuukaudessa päiväsaikaan. Ei ole mitään subbareita tai kotiteatteria tietenkään olemassa rivitalossa. Naapurin koiran haukkuminen kuuluu myös mun puolelle, ei hauku usein, mutta huono äänieristys siis kun kuulostaa kuin haukkuisi minun asunnossa. En huudata, kuulokkeita en voi käyttää koska tinnitus pahenee ja oon jopa kysynyt naapureilta että mihin aikaan häiritsisi mahdollisimman vähän, ei haluta tulla yhtään vastaan vaan kostokolistelu ja oven paiskominen jatkuu, se on aivan selvää mielenosoittamista kun alkaa silloin kun laitan ohjelmat tai musiikin läppärillä päälle. Aikaisemmin kun kuuntelin vielä kuulokkeilla niin silloin ongelmana oli kun KERRAN satuin lapioimaan lumia rappusilta klo 22-23 välille... niin tiputti kotonaan täysillä jotkin painot lattiaan että jymähdys kuului ihan ulos asti! On ärsyttänyt pesukoneen ääni klo 18, askeläänet portaissa jne.
Kommentit (3)
Alat valittamaan naapurille kolistelusta. Tai kysyt isännöitsijältä neuvoa. Yritä elää omaa elämää normaalisti. Sinua muuttaisin pois.
Itse olen varmaan just sellainen naapuri. Olen tottunut aivan hiljaisiin naapureihin. Joilta kuuluu vain joskus käymään tulleiden lastenlasten tai muiden vieraiden äänet. Sit kun muutan, niin miten kestän esim lapsiperheen naapurissa? Tai koiran? Tai kantaastujan? 266
mielisairas on selkeesti vastassa, noihin ei auta kun kova kovaa vastaan. Itsellä on massiiviset stereot ja kuuntelen paljon, lisäksi soitan sähkökitaraa, tottakai normi volyymeillä. Naapurilta olen kysellyt että kuuluuko läpi ja ei kuulemma kuulu. Normaalista elämisestä lähtee ääntä, anna palaa vaan.
No hiljennä musiikki ja muidenkin äänien tuottaminen. Opettele näkemään asioita toosten kannalta. Mieti miltä sinusta tuntuosi jps naapurissa haukkuisi koira aina klo 23 saakka ja aamulla se aloittaosi 6.00 kun sinä vielä haluaisit nukkua.