Onko teistä outoa jos aikuisella 25v+ ihmisellä ei ole ajokorttia?
Minusta vähän jännä 🤔 luulisi että haluaa sen hankkia vaikka ei omaa autoa olisikaan.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Miten muka joku ajokortiton voi ostaa ruokaa, kun ei pääse McDonaldsin drive-iniinkään sisään? Hakeeko muut sille ruuat?
On yllättävänkin hauskaa jonottaa drive inniin jalkaisin.
Onko maalaispunkero rikkeröitynyt :D :D
Vierailija kirjoitti:
Onko maalaispunkero rikkeröitynyt :D :D
Ei se nyt ehdi, kun se painaa kaasua, kuten aikanaan Himmler :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muka joku ajokortiton voi ostaa ruokaa, kun ei pääse McDonaldsin drive-iniinkään sisään? Hakeeko muut sille ruuat?
On yllättävänkin hauskaa jonottaa drive inniin jalkaisin.
Kyllä, humalassa varsin hauskaa :D
Minulla ei ole. Olen 35. Eikä ole 85 vuotiaalla mummollanikaan. Veljeni 41v ei myöskään omista ajokorttia. Minä ja veljeni ollaan ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä. Asutaan kaupungissa, kuljetaan julkisilla tai fillarilla. Jos pitää mennä jonnekin minne on liian pitkä matka pyöräillä eikä julkiset kulje niin tilaan taksin. Tämmöisiä taksimatkoja tulee vuodessa 0-2. Halvemmaksi tulee parin sadan taksimatka kuin auton omistus.
Minulla ei ole ajokorttia koska olen aina ollut köyhä. Olen kohta 40. Valmistun jossain vaiheessa korkeakoulusta ja olen päättänyt sitten, että hankin kortin.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas tänne löysi näköjään joukko pyöräilijähippejä 😆
Miksi soimaat Halla-ahoa?
Mun mielestä on outoa. Jokaisen 18-vuotiaan tulisi saada ajokortti. Jos ei sitä nuorena aja ei vanhemmalla iällä ehkä ole kiinnostusta tai uskallusta.
Tästä ihmettelystä tunnistaa aina ihan aidon juntin. Tottakai se tuntuu uskomattomalta kun koko elämä on lapsesta asti ollut henkilöautolla liikkumista kun sitä välimatkaa siellä böndellä on ja kulkuvaihtoehtoja ei.
Meillä aidoilla stadilaisilla homma on sitten vähän eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ennemmin outoa ja yllättävää jos kaupungissa asuvalla parikymppisellä on ajokortti. Miksi ihmeessä? Itse ajoin ajokortin yli nelikymppisenä kun muutin maalle.
Suurin osa autokoulun porukasta on 18-20-vuotiaita, ihan kaupungissakin. Kuulut hyvin pieneen vähemmistöön
Kaverini ajoi ajokortin 18-vuotiaana Helsingissä. Sen jälkeen ei sitten ajanut autoa koskaan, kun ei ollut autoa eikä autopaikkaa, ja julkisilla pääsi kaikkialle helpommin. Nelikymppisenä joutui mennä uudelleen autokouluun kun muutti pienemmälle paikkakunnalle, jossa julkiset eivät kulkeneet yhtä hyvin. Money well spent.
Mutta ei tarvinnut suorittaa uudelleen kokeita, vaan vain muutamia ajotunteja. Nuorena ajokoekin sujuu varmaan helpommin.
Minulla ei ole ajokorttia ja olen ihan hyvin pärjännyt ilmankin tähän asti.
En ole muutenkaan koskaan ollut kiinnostunut autoista.
Töissä saan kuunnella niiden ihmisten valitusta jotka kulkevat autolla että vaikea löytää parkkipaikkaa tai muut autoilijat ärsyttävät ruuhkassa.
The only fears we have to fear is these fears itself.
Eihän se sitä tarkoita että jos liikkuu pyörällä tai julkisilla ei olisi korttia . Tai että on ajokortti ei silti ole autoa. Tai joskus ei uskalla opetella liikenteessä ajoa. Monella on käyttämätön ajokortti jos ei työssä tarvita. Ei tarvi oikeasti rasisti mollata aina jotain jotka ei ole kuin sinä . Ja itsekin ajokortti taskussa ajellaan paikallisjunilla .