Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä outoa jos aikuisella 25v+ ihmisellä ei ole ajokorttia?

Vierailija
20.04.2025 |

Minusta vähän jännä 🤔 luulisi että haluaa sen hankkia vaikka ei omaa autoa olisikaan.

Kommentit (132)

Vierailija
21/132 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa perheessä aikuisilla lapsilla ei ole ajokorttia, yhtä lukuunottamatta. Ymmärrän sen hyvin. Miksi käyttää rahaansa ajokorttiin, jos ei ole autoa, millä sitä ajamista aletaan harjoitella autokoulun jälkeen. Ja miksi maksaa kalliisti ajokortista, jos ei aio autoa hankkiakaan. Täällä Helsingissä on hyvä joukkoliikenne, ja muualle Suomeen voi matkustaa junalla, busseilla jne. Autosta tulisi turhaan paljon kustannuksia. Pelkkä pysäköintilupa maksaa kuukaudessa jo 60 euroa.

Aika monessa työssä vaaditaan ajokortti että voi tehdä työtään.

Todella moni lääkäri tulee sairaalaan töihin julkisilla tai jopa pyörällä. Mietipä sitä!

Siitä vaan. Kyllä useimmilla kovatuloisilla kuitenkin löytyy hieno auto pihasta.

Vierailija
22/132 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ennemmin outoa ja yllättävää jos kaupungissa asuvalla parikymppisellä on ajokortti. Miksi ihmeessä? Itse ajoin ajokortin yli nelikymppisenä kun muutin maalle.

Suurin osa autokoulun porukasta on 18-20-vuotiaita, ihan kaupungissakin. Kuulut hyvin pieneen vähemmistöön 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/132 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljellä ei ole ajokorttia vaikka hän on autonasentaja. Korjailee muiden autoja ja entisöikin joskus. Hän käy eri alalla töissä kävelymatkan päässä. Sanoo että eläkkeellä voisi ajaa ajokortin ja ostaa uuden auton :) Minusta ei yhtään outoa.

Vierailija
24/132 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ennemmin outoa ja yllättävää jos kaupungissa asuvalla parikymppisellä on ajokortti. Miksi ihmeessä? Itse ajoin ajokortin yli nelikymppisenä kun muutin maalle.

Suurin osa autokoulun porukasta on 18-20-vuotiaita, ihan kaupungissakin. Kuulut hyvin pieneen vähemmistöön 

Ei autokoulua enää käydä "porukalla" vaan ajotunteja suoritetaan itsenäisesti teoriaopintojen jälkeen jotka nekin etänä. Pakollisia tunteja on 4 riskienhallintaan liittyen ja siellä on ikäjakauma 17-60.

Vierailija
25/132 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljellä ei ole ajokorttia vaikka hän on autonasentaja. Korjailee muiden autoja ja entisöikin joskus. Hän käy eri alalla töissä kävelymatkan päässä. Sanoo että eläkkeellä voisi ajaa ajokortin ja ostaa uuden auton :) Minusta ei yhtään outoa.

No mitä aktuaalista nyt

Taitaa olla sinkku tämä veljesi kun ei kiinnosta kuskata naista?

Vierailija
26/132 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini ajoi ajokortin 18-vuotiaana Helsingissä. Sen jälkeen ei sitten ajanut autoa koskaan, kun ei ollut autoa eikä autopaikkaa, ja julkisilla pääsi kaikkialle helpommin. Nelikymppisenä joutui mennä uudelleen autokouluun kun muutti pienemmälle paikkakunnalle, jossa julkiset eivät kulkeneet yhtä hyvin. Money well spent.

Vierailija
27/132 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hieman outoa, että on olemassa kaltaisiasi juntteja, mahtaako vanhempasi olla sisaruksia?

Vierailija
28/132 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nuorena nimenomaan halunnut hankkia, kun tiesin lähteväni opiskelemaan ja ilman omaa autoa. Nykyäänkin asun kaupungissa ja kuljen bussilla töihin, niin ei ole autoa. Työpaikalla on tosi vähän parkkipaikkoja ja uskoisin muutenkin, että kalliimmaksi se auton pitäminen tulisi kuin kuukausikortti bussiin.

Tunnen muutaman muun kaltaiseni, jotka parikymmentä vuotta sitten käyneet autokoulun, nyt asuvat yhtäkkiä jossain maalla eivätkä uskalla ajaa autoa, kun eivät ole vuosikymmeniin ajaneet. Paljon järkevämpää olisi, että kävisi sen autokoulun sitten, jos oikeasti tulee tarve ajaa autoa säännöllisesti. Muuten menee hukkaan koko autokoulu.

Vierailija
29/132 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hieman outoa, että on olemassa kaltaisiasi juntteja, mahtaako vanhempasi olla sisaruksia?

Alapeukku viittaa kovin rankkaan sukurut saan. ;)

Vierailija
30/132 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini ajoi ajokortin 18-vuotiaana Helsingissä. Sen jälkeen ei sitten ajanut autoa koskaan, kun ei ollut autoa eikä autopaikkaa, ja julkisilla pääsi kaikkialle helpommin. Nelikymppisenä joutui mennä uudelleen autokouluun kun muutti pienemmälle paikkakunnalle, jossa julkiset eivät kulkeneet yhtä hyvin. Money well spent.

Eihän sitä nyt kokonaan tarvitse uudelleen käydä inssejä ym myöten vaan useimmille riittää muutama lisätunti. Varsinkin joku pikkupaikkakunta jossa ei ole kunnon liikennevalojakaan tms.

Vierailija
31/132 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en nuorena nimenomaan halunnut hankkia, kun tiesin lähteväni opiskelemaan ja ilman omaa autoa. Nykyäänkin asun kaupungissa ja kuljen bussilla töihin, niin ei ole autoa. Työpaikalla on tosi vähän parkkipaikkoja ja uskoisin muutenkin, että kalliimmaksi se auton pitäminen tulisi kuin kuukausikortti bussiin.

Tunnen muutaman muun kaltaiseni, jotka parikymmentä vuotta sitten käyneet autokoulun, nyt asuvat yhtäkkiä jossain maalla eivätkä uskalla ajaa autoa, kun eivät ole vuosikymmeniin ajaneet. Paljon järkevämpää olisi, että kävisi sen autokoulun sitten, jos oikeasti tulee tarve ajaa autoa säännöllisesti. Muuten menee hukkaan koko autokoulu.

Näin tein. Olin 28v.

Vierailija
32/132 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa jännä. Eikö sulla ole korttiin varaa ja siksi kiukuttelet? 🤨

Vierailija
33/132 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä nyt kokonaan tarvitse uudelleen käydä inssejä ym myöten vaan useimmille riittää muutama lisätunti. Vars

Olen ainakin minä sen verran laho, että jos 25 vuotta sitten olisin käynyt autokoulun käyttämättä niitä oppeja mihinkään, niin todellakaan en muistaisi siitä enää mitään.

Vierailija
34/132 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ainakin minä sen verran laho, että jos 25 vuotta sitten olisin käynyt autokoulun käyttämättä niitä oppeja mihinkään, niin todellakaan en muistaisi siitä enää mitään.

Mahtaisitko läpäistä siinä tapauksessa edes ajokortin uusimiseen tarvittavaa lääkärintarkastusta? Siihen saakka kun inssi on käyty, sitä ei tarvitse uusia vaikka olisikin päästä laho ja muuttaisi kaupungista maalle jossa on 1 ainoa risteys eikä uskalla ajaa siellä vaikka puolisonsa sparraamisen jälkeenkään.

Vierailija
35/132 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo ikää ollu. Osaan ajaa ilmankin eikä fillariin tarttekkaa.

Vierailija
36/132 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ajokortti ole takuu osaamisesta, eilen keski-ikäinen mamma, ajoi melkein jalankulkijan päällä Punavuoressa kun ei ollenkaan seurannut liikennettä, tuijotti vaan luotisuoraan eteenpäin.

Vierailija
37/132 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa jännä. Eikö sulla ole korttiin varaa ja siksi kiukuttelet? 🤨

Alapeukku viittaa tyhjään kukkaroon 🙂

Vierailija
38/132 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaisitko läpäistä siinä tapauksessa edes ajokortin uusimiseen tarvittavaa lääkärintarkastusta? Siihen saakka kun inssi on käyty, sitä ei tarvitse uusia vaikka olisikin päästä laho ja muuttaisi kaupungista maalle jossa on 1 ainoa risteys eikä uskalla ajaa siellä vaikka puolisonsa sparraamisen jälkeenkään.

Sinä varmaan muistat ihan kaikki vaikka lukiossa oppimasi teoria-asiat kristallinkirkkaasti vielä tänäkin päivänä? Minusta pitäisi olla jokin laki olemassa, että jos ihminen ei ole vaikka 20 vuoteen ajanut metriäkään, niin koko autokoulu on käytävä alusta alkaen uusiksi. Siinä mitään pienet sparraamiset auta, jos ihminen ei ole vaihdekeppiä käsitellyt eikä tarvinnut autokuskien tarvitsemia liikennemerkkejä neljännesvuosisataan. Ja mitä sitten tehdään, jos se ihminen joutuukin sieltä yhden risteyksen kylästä vaikka naapurikuntaan?

Vierailija
39/132 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ajokortti, mutta en ole sitä juurikaan tarvinnut ja ajotaitokin on jo kadonnut. Olen aina järjestänyt asumiseni niin etten tarvitse omaa autoa ja julkisilla kulkuneuvoilla voi matkustaa lähes minne tahansa ja kuljetuspalveluja voi ostaakin. Nykyään en tarvitse välttämättä edes polkupyörää, sillä liikun mieluummin jalan. Olen huomannut monen asian kohdalla sen, että sitä ilmankin voi elää eikä sitä enää välttämättä kaipaakaan mitä ei voi tai ei halua hankkia.

Vierailija
40/132 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ajokorttia. Liikun julkisilla, sähkö- ja tavallisella pyörällä ja viikottainen ruokakauppakeikka (4 hlöä) tehdään naapurin tila-autolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi