Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin induktiolieden, mutta ei ole muuta laskutilaa uunipellille kuin lieden päällys.

Vierailija
19.04.2025 |

Kuvissa näyttää siltä, että kaikissa on pyöreät nappulat, joista ei asennosta ne, onko liesi päällä. (Valohan on epäluotettava, kun se voi "palaa".) 

Miten hoksaa liedestä helposti, ettei se ole päällä. 

Saako sen päälle laskea kuuman uunipellin. (Eihän valurautaisellekaan saisi, mutta kyllä se on kestänyt. Uunin saranat ja kahva on alkaneet hajota. Siksi uusi hella on hankittava.)

(Asuntomme on 160 m2 vanha rivari. Tosiaan hellan ympärillä ei ole laskutilaa lainkaan. Toisella puolella seinä ja toisella tiskiallas 40 cm päässä. Keittiö on ahdas ollakseen näin suuren asunnon keittiö.)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tulette toimeen induktioliesienne kanssa.

Näkyykö hyvin, onko se unohtunut päälle?

Vierailija
2/17 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se oikein voi unohtua päälle. Jos sitä ei sammuta, se sammuttaa itsensä automaattisesti, jos liedellä ei ole rautaa.

Mulla on indiktioliesi, jossa nappulat ovat samassa kohdassa kuin vanhoissa liesissä, niin siihen voi pata-alustan päälle laskea uuninpellin. Halusin nimenomaan juuri sellaisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on induktioöiedessä sisään-/ulospainettavat pyöritettävät kytkimet, joissa ulospainettuna näkyy teho, uunin lämpötila ja symbolit kun kytkin on ulospainettuna.

Aika imbesilli täytyy olla jos ei lieden kanssa pärjää.

Vierailija
4/17 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se oikein voi unohtua päälle. Jos sitä ei sammuta, se sammuttaa itsensä automaattisesti, jos liedellä ei ole rautaa.

Mulla on indiktioliesi, jossa nappulat ovat samassa kohdassa kuin vanhoissa liesissä, niin siihen voi pata-alustan päälle laskea uuninpellin. Halusin nimenomaan juuri sellaisen.

Mitä tarkoittaa, että "pata-alustan päälle voi laskea uunipellin"

Siis mihin voi laskea uunipellin?

Vierailija
5/17 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen induktiolieden päälle. Laitan siihen jonkun alustan kuitenkin väliin, ettei lasille käy huonosti. Ei ehkä tarvitsisi, mutta laitan kuitenkin.

Vierailija
6/17 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaksi kertaa induktioliesi, kosketusnäppiksillä, aika helppo käyttää ja tyhmempikin sen kanssa pärjää. Sammuu automaattisesti, jos ei ole päällä induktioon sopivaa kattilaa/pannua. Erilaiset valomerkit/symbolit ilmaisee tarvittavat tiedot. Mä laitan kyllä aina uunipellin siihen päälle, eikä ole koskaan aiheuttanut ongelmaa eikä levy kärsinyt. Ei sitä nyt siihen paiskota/hinkuteta.. 

Vierailija
7/17 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen induktiolieden päälle. Laitan siihen jonkun alustan kuitenkin väliin, ettei lasille käy huonosti. Ei ehkä tarvitsisi, mutta laitan kuitenkin.

Ahaa, okei.

Vierailija
8/17 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lasken uunipellin puisen leikkuulaudan päälle keittiön tasolle.

Vierailija
9/17 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut kaksi kertaa induktioliesi, kosketusnäppiksillä, aika helppo käyttää ja tyhmempikin sen kanssa pärjää. Sammuu automaattisesti, jos ei ole päällä induktioon sopivaa kattilaa/pannua. Erilaiset valomerkit/symbolit ilmaisee tarvittavat tiedot. Mä laitan kyllä aina uunipellin siihen päälle, eikä ole koskaan aiheuttanut ongelmaa eikä levy kärsinyt. Ei sitä nyt siihen paiskota/hinkuteta.. 

Näemmä ei sitten voi ovelta kurkata, ettei hella vaan ole unohtunut päälle. Valurautaisessahan näkyy kauas nappuloiden asennot. 

Mieheni unohtaa hellan päälle tuon tuosta. Ei vaan muista. 

Ap

Vierailija
10/17 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella levyllä on oma näyttö mistä näkee onko se päällä (paremmin induktiosta huomaa, kun valurautaliedessä levyn päälläolon huomasi vain kytkimet tarkastamalla, induktion myötä pääsin eroon lieden tarkastus neuroosista). Liesitaso päälle voi laittaa pellin, kun väliin laittaa patalaput tai pannunaluset.

Vierailija
11/17 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella levyllä on oma näyttö mistä näkee onko se päällä (paremmin induktiosta huomaa, kun valurautaliedessä levyn päälläolon huomasi vain kytkimet tarkastamalla, induktion myötä pääsin eroon lieden tarkastus neuroosista). Liesitaso päälle voi laittaa pellin, kun väliin laittaa patalaput tai pannunaluset.

Tuolloin täytyy mennä hellan viereen aina tarkistelemaan. 

Vierailija
12/17 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää laskemasta peltiä esim. Ruokapöydälle tai vaikka keittiöjakkaralle?

Vierailija
13/17 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lasken uunipellin puisen leikkuulaudan päälle keittiön tasolle.

Noin tekisin minäkin, jos olisi tilaa. Meillä ei ole kuin se 40 cm lieden ja lavuaarin välillä. Lavuaarien jälkeen oleva tila on täynnä mikrosta ja kahvinkeittimestä. 

Ruokapöytäkin on mini, mahdumme siihen juuri ja juuri syömään. Todella pieni keittiö, kun huoneita on 5 huonetta ja keittiö. (Muuten todella hyvä asunto.)

Ap

Vierailija
14/17 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi unohtua päälle, jos ei ole indusoivaa astiaa päällä. Ja siinähän ei saa eikä kuulu säilytellä muutenkaan mitään. Sammuttaa itse itsensä pian tyhjänä. Toki jos käytätte kattiloiden säilytykseen, voi olla ongelma. 

Laskutilaongelman olemme ratkaisseet siten, että on ostettu ikeasta kookas ritilä, jossa on sellaiset pienet tassut, jotka yltää lieden molemmin puolin. Lieteen ei siis koske mikään. Siihen sitten uunipelti. Ei optimaalista, mutta keittiö on niin pieni, ettei pelti oikein muuallekaan mahdu.

Vierailija
15/17 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa,katsos joskus mullakin tulee tehtyä vaikka kolme pellillistä pullaa ja pakkohan ne on laskea jonnekkin. Eli siksi on niitä kattilanalusia olemassa. Ruokapöydälle,sivutasolle,liedelle yms. Induktio ei mene päälle pellistä jos et paina sitä päälle ja mulla ainakin siitä kuuluu ääni kun se menee päälle tai pois päältä. Induktio ei mene päälle kuumasta pellistä. Tuo huutaa ku hyeena jos märällä rätilläkin pyyhkii nappulat ja märäksi jää,sit tulee paidan helma apuun.

Vierailija
16/17 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näemmä ei sitten voi ovelta kurkata, ettei hella vaan ole unohtunut päälle. Valurautaisessahan näkyy kauas nappuloiden asennot. 

Mieheni unohtaa hellan päälle tuon tuosta. Ei vaan muista. 

Ap

No jos liedellä on kattila,voi miettiä onko se se keitto joka on siinä porissu jo kaks päivää vai syötiinkö me jo ja pesin kattilan. Jos kattilan nostaa induktiolta pois, se levy sammuu. Ja vaikka sen tiskaa ja nostaa takas, ei se levy ittestään maagisesti mee päälle.

Vierailija
17/17 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolloin täytyy mennä hellan viereen aina tarkistelemaan. 

Se ei jää päälle, jos sen päällä ei pidä painoa. Kuten laitoin nappulaliedestä piti aina pois lähtiessä käydä tarkistamassa nappulat, nyt en ole uuden lieden jälkeen kertaakaan tarkistanut onko liesi jäänyt päälle vai ei.