Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeestiko joku väittää pitävänsä sitkeästä ja kuivasta lampaasta? Joka ei maistu juuri miltään?

Vierailija
19.04.2025 |

Lievä villasukan maku mukana. Minä ainakin söin eilen suosiolla sikanautakastiketta ja oli muuten hyvää. Toisin, kuin lammas.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lammas maistuu villalle, niin se on käsitelty täysin väärin jossain vittupaskamaassa, ennenkuin rahdattu tänne ja myyty kalliilla kaltaisillesi idiooteille. Kun lammas nyljetään oikein, niin missään vaiheessa villa ei saa koskettaa lihaa.

Asialla ei ole mitään tekemistä kosketuksen kanssa. Jos lammas maistuu villalle, niin se on vanha lammas. Monta kertaa kerennyt kasvaa villat ja maku siten tullut myös lihaan.

Se villasukan maku on lampaan rasvassa. poista paistista enimmät pintarasvat, niin maku miedontuu. 

Vierailija
42/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lammas toimii parhaiten suolan, valkosipulin ja timjamin kera.

Minttua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni myös vuohenjuusto on sellainen, ettei mene ollenkaan. Jossain piirakassakin jos on vuohenjuustoa, niin se on koko piirakka pilalla enkä voi ottaa edes palaa reunasta, kun siihenkin on leijunut se perseinen vuohenjuuston maku. 

Mä rakastan vuohenjuustoa! Eilen ostin ja tänään syön pihvin kanssa.🤤

Kuulostaa inhalta. Millainen pihvi? Pihviä voin sinänsä syödä, mutta en saa siitä kicksejä eli en ole pihvi-ihminen. 

Mediumiksi paistettu naudanpihvi.

Vierailija
44/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni myös vuohenjuusto on sellainen, ettei mene ollenkaan. Jossain piirakassakin jos on vuohenjuustoa, niin se on koko piirakka pilalla enkä voi ottaa edes palaa reunasta, kun siihenkin on leijunut se perseinen vuohenjuuston maku. 

Mä rakastan vuohenjuustoa! Eilen ostin ja tänään syön pihvin kanssa.🤤

Paras pizza kun tekee itse hyvän pohjan YouTuben reseptillä ja antaa yön yli tekeytyä jääkaapissa. Sitten taikinasta kiekko, päälle tomaattisosetta, vuohenjuustoa, tuoretta basilikaa ja neitsytöljyä. 4-5 minuuttia uunissa täysillä. Ai että!

Minä laitan margaritapizzaan aina mozzarellajuustoa. Vuohenjuustoa en ikinä mihinkään, myös puhvelinmaidosta tehdyt juustot vähän epämiellyttäviä. Ei kuitenkaan niin voimakkaasti kuin vuohenjuusto, eli niitä voin kuitenkin syödä. 

Lampaasta ainoa mistä tykkään on jotkut lampaanmaidosta valmistetut juustot kuten manchego. Ricotta myös hyvää tietysti. 

Vierailija
45/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta olet silti maistanut? Tule jo pihalle sieltä kaapista. Saat homoilla Suomessa peräsuolu pitkällä hautaasi asti.

Tietysti olen vuohenjuustoa maistanut, useammankin kerran eri yhteyksissä ja yhdistelmillä. 

Homoilu ei asiaan liity. 

Jos vuohenjuusto maistuu perseeltä, niin olet ilmeisesti myös maistellut persettä.

Vierailija
46/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vain osaa valmistaa lammasta.

Märän villasukan haju ja maku ei lähde millään mausteella pois. 

Vierailija
47/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oma vika, jos ei taida kykyä valmistaa lihaa, niin, että se on mureaa ja mehukasta, ei se lampaan vika ainakaan ole.

Uusavuttomat tohelot ei osaa, kuin voltata.

Vierailija
48/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta olet silti maistanut? Tule jo pihalle sieltä kaapista. Saat homoilla Suomessa peräsuolu pitkällä hautaasi asti.

Tietysti olen vuohenjuustoa maistanut, useammankin kerran eri yhteyksissä ja yhdistelmillä. 

Homoilu ei asiaan liity. 

Jos vuohenjuusto maistuu perseeltä, niin olet ilmeisesti myös maistellut persettä.

Eikun se ei erota luonnollisen maidon makua perseestä. Aidossa maitotuotteessa on "eläimellinen" maku jonka tämä ihminen kääntää perseenhajuksi, koska on ollut liian kauaksi vieroittunut geneettisesti luonnonmukaisuudesta. Tätä samaa sorttia alkaa olla Amerikka täynnä. Kaikki suurta keinotekoista laboratoriokoetta.

Vierailija
49/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vain osaa valmistaa lammasta.

Märän villasukan haju ja maku ei lähde millään mausteella pois. 

Koska ostat lammasta Suomen kaupoista. Ei kannata ostaa, koska tuotantoketju ja valvonta on tämän tuotteen osalta huono.

Vierailija
50/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut sitä mieltä, että lammas on sitkeetä, hikistä ja pahan makuista.

Eilen mies valmisti meille lammasta ja hitsit se oli hyvää! Perun puheeni. Lammas on hyvää, jos sen osaa valmistaa. Meillä mies osaa, minä en. 

Vierailija
51/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut sitä mieltä, että lammas on sitkeetä, hikistä ja pahan makuista.

Eilen mies valmisti meille lammasta ja hitsit se oli hyvää! Perun puheeni. Lammas on hyvää, jos sen osaa valmistaa. Meillä mies osaa, minä en. 

Näin se on monen muunkin proteiinin kohdalla. Siksi ihmiset ostaakin kaupasta valmiiksi jalostettuja ja käsiteltyjä tuotteita, jotka on helppo heittää pannulle, uuniin tai suoraan naamaan. Eihän kaikki toki ole huonoja, mutta paras maku on aidoissa tuotteissa, joista ihmiset eivät ole valmiita maksamaan yhtä paljon kuin esimerkiksi alkoholista.

Vierailija
52/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä annoin putkiluukinkun marinoitua 3 päivää pussin sisällä ja paistoin sen mediumiksi paistopussissa. Ei ollut mitään mainitsemistasi ominaisuuksista. 

Vierailija
53/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homoilu ei asiaan liity. 

Eikun se ei erota luonnollisen maidon makua perseestä. Aidossa maitotuotteessa on "eläimellinen" maku jonka tämä ihminen kääntää perseenhajuksi, koska on ollut liian kauaksi vieroittunut geneettisesti luonnonmukaisuudesta. Tätä samaa sorttia alkaa olla Amerikka täynnä. Kaikki suurta keinotekoista laboratoriokoetta.

Aikamoisen pitkälle viedyt, väärät ja koomiset oletukset plöräytit ilmoille siitä, että joku ei siedä vuohenjuuston makua :D 

Vierailija
54/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa lammas joka on menetellyt on karitsan sisäfile 

Vierailija
55/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaviinissä haudutetut karitsanpotkat, nam!! 

Tai karitsanfile yrteillä!!

Vierailija
56/64 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään lampaasta lemmikkinä.

Vierailija
57/64 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lammas maistuu villalle, niin se on käsitelty täysin väärin jossain vittupaskamaassa, ennenkuin rahdattu tänne ja myyty kalliilla kaltaisillesi idiooteille. Kun lammas nyljetään oikein, niin missään vaiheessa villa ei saa koskettaa lihaa.

Asialla ei ole mitään tekemistä kosketuksen kanssa. Jos lammas maistuu villalle, niin se on vanha lammas. Monta kertaa kerennyt kasvaa villat ja maku siten tullut myös lihaan.

Olen syönyt monen monta kertaa vanhaa lammasta.

Ikivanhassakaan ei minkäänmoista villanmakua kun poisti  rasvan. Muut oli alle 10v niin en jaksanut kikkailla.

Karitsan maku on niin mieto/rakenne höttöä että tykkään itse noista 1-3v ruuanlaitossa.

Vierailija
58/64 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin teurastettu lammas, jos maistuu villalle ja väärin valmistettu, jos on kuivaa ja sitkeää.

Vierailija
59/64 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin googlettaa "pidän kuivasta ja sitkeästä lampaasta, joka ei maistu miltään" mutta ei tullut yhtään osumaa. Laitatko vaikka 5-10 tuoreinta linkkiä tällaisista.

Vierailija
60/64 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesät vietetään Norjassa ja siellä syödään paljon lammasta, on halpaa ja hyvää kun osaa laittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme