Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeestiko joku väittää pitävänsä sitkeästä ja kuivasta lampaasta? Joka ei maistu juuri miltään?

Vierailija
19.04.2025 |

Lievä villasukan maku mukana. Minä ainakin söin eilen suosiolla sikanautakastiketta ja oli muuten hyvää. Toisin, kuin lammas.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karitsanpotkaa portviinikastikkeessa ja polentaa lisukkeensi - nam!

Vaihtoehtoisesti kunnon rosvopaisti valkosipuliperunoilla.

Jos saa noista kuivaa niin vika on vain ja ainoastaan kokissa.

Vierailija
22/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vain osaa valmistaa lammasta.

Tai kaikki ei vaan tykkää lampaasta.

Yksi tuttu sai pakkomielteen siitä, että minun ON pidettävä lampaasta - hän kyllä osaa tehdä niin hyvää lammasta. Kutsui useamman kerran syömään ja aina valmisti sen eri tavalla, enkä kertaakaan tykännyt.

Kun mä en vaan tykkää lampaan mausta. Simppeliä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaanpaistia ja valkosipuliperunoita.... nam!  Lapsetkin hakivat lisää, toiset vielä kolmannenkin kerran.

Ap ei varmaan osaa tehdä ruokaa?

Vierailija
24/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammas ja karitsa ovat oikein tehtynä mureaa ja maukasta. Itse söin lähi-idässä, jossa lammasta käytetään paljon ja osataan sitä valmistaa, oikein hyviä lammasruokia joka päivä. Sen jälkeen kokeilin itsekin tehdä karitsanlihasta ruokaa ja hyvin sekin onnistui. Ei olut kuivaa, eikä villanmakuiista. 😂 Liharuokien vaömistukseen pitää vähän perehtyä, kaikkea lihaa ei voi samalla tavalla tehdä. Suomessa on riista semmoista, josta tehty ruoka on monilla kuivaa ja maistuu lähinnä pahvilta, koska ei ole taitoa hyppysissä riistan valmistamisessa.

Vierailija
25/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä syönyt polentaa, kiinnostaisi maistaa!

Vierailija
26/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän ruhonosa mahtoi olla

Moni luulee, että kaikki liha kypsennetään samalla tavalla. Kaveri kehui kokkitaitojaan ja tarjosi sian ulkofilettä pihveinä. Maku oli 100% kohdallaan, mutta kaikki mehut oli poissa ja tuotos oli rakenteeltaan kuivaa ruisleipää.

Vierailija
27/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvottavinta mitä on ,on se vihreä rasva joka lampaasta lähtee j.Ja se haju.

Jos lampaan rasva on vihreää, niin se on lojunut jossain ählymaan lämpimässä kellarissa aivan liian pitkään ennen shippaamista. 

Toinen vaihtoehto on, että jäinen liha on sulatettu huoneenlämmössä, vaikka pinta pilaantuu ennen kuin liha on sisältä sulaa. Tällä saadaan esim joulukinkku vihertämään. 

-ohis

Vierailija
28/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lampaanpaistia ja valkosipuliperunoita.... nam!  Lapsetkin hakivat lisää, toiset vielä kolmannenkin kerran.

Ap ei varmaan osaa tehdä ruokaa?

Tai jotkut ei vaan pidä lampaasta.

Vai miten selität sen, että samasta perheestä 70% syö hyvällä halulla ja loput ei tykkää? Kun _kaikki_ei_vaan_pidä_kaikesta_

Jostain syystä juuri lammas on sellainen, mitä kuitenkin tuputetaan ja selitetään, että et vain ole maistanut hyvin valmistettua lammasta :D Paitsi meidän perheessä, vanhemmat onneksi hyväksyy ettei jokaisen tarvi tykätä.. 

Vierailija
29/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä lampaasta. Itse en ole sitä koskaan edes tehnyt. Ei ole ollut hyvää sellaisessakaan paikassa missä kaikki muu on aina hyvää. Hikinen villasukka tuli mullakin mieleen. Parhaiten tehty on maistunut villasukalle ilman hikeä. Vähän sellaista sitkeä oloista se on ollut. Nelisen kertaa kokeillut eri muodossa ja sina kaduttanut. Kerran myös anopilla ja anoppi osasi kyllä tehdä ruokaa mutta lampaan kanssa ei onnistunut. 

Vierailija
30/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lammas maistuu villalle, niin se on käsitelty täysin väärin jossain vittupaskamaassa, ennenkuin rahdattu tänne ja myyty kalliilla kaltaisillesi idiooteille. Kun lammas nyljetään oikein, niin missään vaiheessa villa ei saa koskettaa lihaa.

Asialla ei ole mitään tekemistä kosketuksen kanssa. Jos lammas maistuu villalle, niin se on vanha lammas. Monta kertaa kerennyt kasvaa villat ja maku siten tullut myös lihaan.

Vierailija
31/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lammas maistuu villalle, niin se on käsitelty täysin väärin jossain vittupaskamaassa, ennenkuin rahdattu tänne ja myyty kalliilla kaltaisillesi idiooteille. Kun lammas nyljetään oikein, niin missään vaiheessa villa ei saa koskettaa lihaa.

Asialla ei ole mitään tekemistä kosketuksen kanssa. Jos lammas maistuu villalle, niin se on vanha lammas. Monta kertaa kerennyt kasvaa villat ja maku siten tullut myös lihaan.

Hien maku tulee lampaaseen huonosta teurastuksesta. Sitä ei edes ole kaupassa myytävissä lampaissa. 

Vierailija
32/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vain osaa valmistaa lammasta.

Tai kaikki ei vaan tykkää lampaasta.

Yksi tuttu sai pakkomielteen siitä, että minun ON pidettävä lampaasta - hän kyllä osaa tehdä niin hyvää lammasta. Kutsui useamman kerran syömään ja aina valmisti sen eri tavalla, enkä kertaakaan tykännyt.

Kun mä en vaan tykkää lampaan mausta. Simppeliä. 

Vuohi on vielä parempaa kuin lammas. Ehkä parasta sorkkaeläimen lihaa mitä olen ikinä maistanut. Ja tämä kaikki Afrikassa. Siellä ei ole vielä lannoitteita, joten ne syö kasveja maasta.

Vierailija
33/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni myös vuohenjuusto on sellainen, ettei mene ollenkaan. Jossain piirakassakin jos on vuohenjuustoa, niin se on koko piirakka pilalla enkä voi ottaa edes palaa reunasta, kun siihenkin on leijunut se perseinen vuohenjuuston maku. 

Vierailija
34/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pidä lampaasta. Itse en ole sitä koskaan edes tehnyt. Ei ole ollut hyvää sellaisessakaan paikassa missä kaikki muu on aina hyvää. Hikinen villasukka tuli mullakin mieleen. Parhaiten tehty on maistunut villasukalle ilman hikeä. Vähän sellaista sitkeä oloista se on ollut. Nelisen kertaa kokeillut eri muodossa ja sina kaduttanut. Kerran myös anopilla ja anoppi osasi kyllä tehdä ruokaa mutta lampaan kanssa ei onnistunut. 

Eli et ole kertaakaan saanut hyvin valmistettua lammasta.

Se ei maistu villalle, eikä ole sitkeää.

Suomessa moni hyväkin kokki menee näihin juhlapyhäansoihin. Lammasta tekevät vaan pääsiäisenä, eikä muulloin.. treeniä senkin käsittely vaatii. Harva on niin virtuoosi, että kokeneenakaan onnistuu kerralla.

Vierailija
35/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin tuollaisen aterian päätteeksi imeä munaasi posket lommolla. Ja olen heteromies!

Vierailija
36/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni myös vuohenjuusto on sellainen, ettei mene ollenkaan. Jossain piirakassakin jos on vuohenjuustoa, niin se on koko piirakka pilalla enkä voi ottaa edes palaa reunasta, kun siihenkin on leijunut se perseinen vuohenjuuston maku. 

Mä rakastan vuohenjuustoa! Eilen ostin ja tänään syön pihvin kanssa.🤤

Vierailija
37/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aina ostanut jotain bulkkikamaa. Lammas on vaikea homma pohjoiseen, koska sitä ei ole täällä paljon ollut tarjolla. Sitä ei osata käsitellä, valmistaa, eikä se kuulu ruokakulttuuriimme. Sama homma vesipuhveleissa, joka on aivan valtavan hyvää Aasiassa.

Vierailija
38/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa inhalta. Millainen pihvi? Pihviä voin sinänsä syödä, mutta en saa siitä kicksejä eli en ole pihvi-ihminen. 

Vierailija
39/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras pizza kun tekee itse hyvän pohjan YouTuben reseptillä ja antaa yön yli tekeytyä jääkaapissa. Sitten taikinasta kiekko, päälle tomaattisosetta, vuohenjuustoa, tuoretta basilikaa ja neitsytöljyä. 4-5 minuuttia uunissa täysillä. Ai että!

Vierailija
40/64 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta olet silti maistanut? Tule jo pihalle sieltä kaapista. Saat homoilla Suomessa peräsuolu pitkällä hautaasi asti.

Tietysti olen vuohenjuustoa maistanut, useammankin kerran eri yhteyksissä ja yhdistelmillä. 

Homoilu ei asiaan liity. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi